تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814689768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شتابنگارهاي زلزله به سه هزار و 500 دستگاه افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شتابنگارهاي زلزله به سه هزار و 500 دستگاه افزايش مي يابد
تهران- معاون وزير راه وشهرسازي از برنامه نوسازي شبكه شتابنگاري زلزله به منظور ايمن سازي ساخت و سازها در كشور خبر داد و گفت: در اين راستا تعداد دستگاه هاي فعال در اين شبكه تا پايان برنامه پنجم (سال 1394) از يك هزار و 200 به سه هزار و 500 دستگاه افزايش مي يابد.


" سيد محمود فاطمي عقدا " روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا اظهار داشت: ايران از نظر خطر زلزله در بين 10 كشور اول جهان جاي دارد و در واقع بر روي كمربند زلزله آلپ - هيماليا واقع شده است.

وي افزود: ايران سومين شبكه شتابنگاري زلزله را در جهان دارد و اهميت اين بخش به لحاظ داده هاي آن است كه اساس علم مهندسي زلزله محسوب مي شود.

به گفته وي، هفت كلانشهر كشور شامل تهران، مشهد ، كرج ، شيراز ، تبريز ، يزد و كرمان در معرض خطر زلزله قرار دارند.

معاون وزير راه وشهرسازي تاكيد كرد : آمارهاي رسمي نشان مي دهد كه 78 درصد از مساحت كل كشور در منطقه زمين لرزه هاي جدي قرار دارند و مركز تحقيقات ساختمان ومسكن با نوسازي شبكه شتابنگاري زلزله درصدد است تا آخرين اطلاعات را جمع آوري و در جهت ساخت و ساز ايمن در سطح كشور به كار گيرد.

اين مقام مسوول خاطرنشان كرد: داده هايي كه از دستگاه هاي شتابنگار استخراج مي شود در قالب ركوردهاي ثبت شتاب زلزله ، در ارتقاي علم مهندسي زلزله بسيار مهم است .

رييس مركز تحقيقات ساختمان ومسكن اضافه كرد: داده هاي شبكه شتابنگاري در شناخت نوع و رفتار زمين هنگام زلزله اهميت بسيار زيادي دارد و در واقع اين اطلاعات به طراحي و محاسبه بهينه ساختمان ها كمك مي كند و نقش موثري در برنامه ريزي براي ساخت و سازها در كشور خواهد داشت.

وي از برنامه ريزي مركز تحقيقات ساختمان ومسكن براي توليد دستگاه هاي شتابنگار خبر داد و گفت : طي دو سال گذشته اين مركز براي توليد اين دستگاه ها در داخل كشور برنامه ريزي كرده و تاكنون بخش هايي از آن در داخل ساخته شده، اما فعاليت كماكان در اين زمينه ادامه دارد .

معاون وزير راه وشهرسازي افزود : مجموع اعتبار براي تامين نياز دستگاه هاي شتابنگار در داخل كشور 480 ميليارد ريال پيش بيني ، و براي امسال اين رقم 50 ميليارد ريال در نظر گرفته شده است.

** تجليل از اقدام ارزنده دولت در تامين تسهيلات بانكي بهسازي و نوسازي مسكن

فاطمي عقدا گفت: آمار زلزله هاي رخداده در كشور نشان مي دهد كه مناطق روستايي بيشترين ميزان تلفات انساني و خسارات مادي را داشته اند و اكنون اقدام دولت در تامين تسهيلات بانكي براي بهسازي و نوسازي سالانه 200 هزار واحد مسكوني يك اقدام ارزنده محسوب مي شود .

وي اضافه كرد: قرار است ظرف 10 سال (طي برنامه هاي چهارم و پنجم توسعه) دو ميليون واحد مسكوني روستايي نوسازي شود و اكنون با پشت سرگذاشتن پنج سال برنامه چهارم توسعه بيش از يك ميليون واحد مسكوني روستايي نوسازي شده است .

اقتصام ** 1559**2026

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30774020

جمعه|ا|30|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن