تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815346901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاكم كردن برنامه در آموزش و پرورش از اثرات مهم تحول بنيادين است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حاكم كردن برنامه در آموزش و پرورش از اثرات مهم تحول بنيادين است
همدان - مدير كل شوراي عالي آموزش و پرورش كشور گفت: حاكم كردن برنامه در نظام آموزش و پرورش يكي از اثرات مهم سند تحول بنيادين در نظام آموزشي است.


به گزارش ايرنا "مهدي نويد ادهم" روز دوشنبه در همايش مديران مدارس استان همدان افزود: تحكيم تفكر برنامه محوري در سطح كلان و خرد از راهبردهاي سند تحول بنيادين در نظام آموزش و پرورش كشور است.

وي با بيان اينكه آموزش و پرورش بايد با برنامه اداره شود و سليقه اي نمي توان عمل كرد, اضافه كرد: كار زمان بر دراز مدت است و بايد در آموزش و پرورش براي چند سال برنامه داشت.

وي اظهار داشت: سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش لازم الاجرا است و گام به گام بايد طبق اين سند حركت كرد.

نويد ادهم گفت: حاكميت رويكرد فرهنگي و تربيتي، نهادينه سازي عدالت آموزشي و تربيتي، ارتقاي شايستگي هاي مديران و معلمان و تحول در محتوا از راهكارهاي مهم در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش است.

وي افزود: استقرار ساختار نظام آموزشي 3-3-6 ،ايجاد نظام سنجشي صلاحيت هاي عمومي، استقرار نظام ملي تربيت معلم ، خلاقيت و نوآوري، ارزشيابي و تضمين كيفيت، رتبه بندي مدارس و بالندگي و شايسته سالاري از نظام سازي تحول بنيادين است.

نويد ادهم با بيان اينكه تحول بنيادين در آموزش و پرورش يك ضرورت اجتناب ناپذير است, افزود: سند تحول بنيادين متناسب با اهداف انقلاب ايجاد شده و دستاوردهاي خوبي خواهد داشت.

وي اظهار داشت: سند تحول بنيادين تحولي عميق، ريشه دار، همه جانبه، نظام مند، آينده پژوهانه و مبتني بر آموزه ها ديني و معارف اسلامي است.

مديركل شوراي عالي آموزش و پرورش كشور گفت: كاستي در همپايي با تحولات محيطي ، كاستي در تامين و تربيت نيروهاي مورد نياز جامعه ، ضعف در پاسخگويي به نيازهاي انقلاب اسلامي در سطح ملي و جهاني, كهنگي و عدم به روزآوري ساختارها و فرآيندها از ضرورت هاي ايجاد تحول بنيادين در نظام آموزش و پرورش است.

نويد ادهم با بيان اينكه سند تحول بنيادين نقطه عطفي در تاريخ آموزش و پرورش است, افزود: اين تحول مطالبه مهم و تاكيد مقام معظم رهبري، مجلس، دولت و رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي است.

وي اظهار داشت: سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش از سال 83 مطرح شده و در طول پنج سال 600 نفر از كارشناسان خبره آموزش و پرورش ، صاحب نظران حوزه و دانشگاه با اين سند همكاري داشتند.

وي با بيان اينكه در اين سند از آخرين يافته هاي علمي و پژوهشي استفاده شده, افزود: اين سند در 35 نشست بحث شد و به تصويب رسيد و در صحن علني شورا 23 نشست با موضوع سند تحول ارايه شد.

نويد ادهم اضافه كرد: سند ملي آموزش و پرورش با اسناد بالا دستي، سند چشم انداز 20 ساله كشور ، سياست كلي نظام و نقشه جامع علمي كشور همخواني دارد.

وي افزود: اين سند شامل دو قسمت بنيان هاي نظري و سند تحول راهبردي در نظام تربيت رسمي عمومي در جمهوري اسلامي ايران است.

نويد ادهم افزود: تربيت، تكوين و تعالي هويت، حيات طيبه، شايستگي هاي پايه، اركان موثر و ساخت هاي شش گانه تربيتي از مفاهيم بنيان هاي نظري تحول است.

وي با بيان اينكه 80 درصد از برنامه هاي تحول با شكست روبرو مي شوند گفت: دليل شكست اين است كه مفاهيم نظري و تئوري درك نمي شود .

وي اظهار داشت: اگر مفاهيم همان مفاهيم قبلي باشد اما واژگان تغيير كنند اين خطري است كه همه تحولات بنيادين را در همه حوزه ها تهديد مي كند.

نويد ادهم افزود: تربيت اعتقادي، عبادي و اخلاقي ، تربيت اجتماعي و سياسي ، زيستي و بدني ، هنري و زيبا شناسي، علمي و فن آوري و تربيت اقتصادي و حرفه اي از ساخت هاي شش گانه تربيتي است.

در اين نشست كه با حضور حدود 500 نفر از مديران مدارس استان همدان برگزار شد مدير كل شوراي عالي آموزش و پرورش به سوالات مديران در زمينه طرح تحول بنيادين پاسخ داد.

576/7523/320

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30757008

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 753]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن