تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818847883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش ملي كاروان هاي راهيان نور در اهواز برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش ملي كاروان هاي راهيان نور در اهواز برگزار شد
اهواز- همايش ملي كاروان هاي راهيان نور با حضور جمعي از چهره هاي كشوري دست اندركار ،نماينده ولي فقيه در خوزستان، استاندار و مسوولان استاني چهارشنبه در اهواز برگزار شد.


به گزارش ايرنا در اين همايش سردار "علي فضلي" فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور و جانشين رييس سازمان بسيج مستضعفين طي سخناني گفت: فعاليت كاروان هاي راهيان نور تكليف سنگين تري براي بستر سازي عمليات اثرگذار فرهنگي بر دوش ما گذاشته است و امروز با هجمه تبليغاتي و فرهنگي دشمن عليه انقلاب و جنگ نرم امكان دفاع مقدس ديگري براي ما فراهم شده است.

وي اعزام و حضور در اين كاروان ها را شركت در حج بصيرتي عنوان كرد و گفت: با برنامه ريزي مي توان سالانه ده درصد از جمعيت كشور را در اين حج شركت داد كه براي هجوم، دفاع و عمليات آفندي تغذيه شوند.

وي سپس به سياستگذاري ستاد مركزي و شوراي راهبردي راهيان نور در سه حوزه زيرساخت زيارتگاه ها و يادمان ها، اداره آن ها و اعزام كاروان ها پرداخت و گفت: قيموميت هر سه حوزه مشخص است و سياست گذاري در حوزه نخست در ستاد مركزي راهيان نور صورت مي گيرد.

سردار فضلي گفت: وظايف اداره زيارتگاه ها و يادمان ها نيز بين سپاه و ارتش و بسيج و نيروي انتظامي توزيع شده و در حوزه اعزام هم شش فرايند ثبت نام، مديريت كاروان ها ، تغذيه آن ها، حمل و نقل و ترابري، زيرساخت اردوگاه ها و اسكان، روايتگري فتوحات و فضاسازي فرهنگي صورت مي گيرد كه بدون حمايت دولت و كارگزاران بخش دولتي و اداري و نيروهاي مسلح قادر به انجام اين كار بزرگ نمي شديم.

وي ادامه داد: در حوزه اعزام هم 32سپاه درگيرند و روساي ستادهاي پشتيباني اعزام استانداران هستند كه با بهره گيري از تمام امكانات استان خود كار را هدايت مي كنند .

وي از افزايش حوزه استان هاي هدف ورود كاروان هاي راهيان نور از پنج استان به هفت استان سخن گفت و افزود: اشتياق مردم به حضور در كاروان ها و بازديد از مناطق عملياتي دفاع مقدس زياد است,بايد با تقويت زيرساخت ها و توسعه آن ها امكان اين بازديد را براي مردم فراهم كنيم.

سردار فضلي از داير شدن 32 اردوگاه استاني در خوزستان، افزايش ظرفيت اردوگاه شهيد باكري خرمشهر به دو تا سه برابر خبر داد و گفت: همچنين ساخت يك اردوگاه 24هزار نفري را در استان در دست اقدام داريم.

در اين همايش همچنين سردار "تشكري" معاون هماهنگ كننده ناجا و نماينده ناجا در ستاد راهيان نور

طي سخناني از سهم ناجا در تامين امنيت و كنترل تردد كاروان هاي راهيان نور و ساير خدمات و مشاركت هاي نيروي انتظامي در اين زمينه سخن گفت.

سردار تشكري همچنين گفت: كساني كه امروز به اين مناطق مي آيند بايد پيام دفاع مقدس را بگيرند وآگاه شوند كه در دوران دفاع مقدس ما هم شعور داشتيم ,هم حماسه, هم منطق، همانگونه كه در بحث مهندسي و بهداشت فعاليت داشتيم در زمينه پدافند هوايي و عمليات رواني همزمان برنامه داشتيم يعني كار در دفاع مقدس همه جانبه و چند بعدي بود.

وي اضافه كرد: راويان بايد در بيانات خود به اين امور مهم توجه كنند و ابعاد مختلف حماسه آفريني شهدا را تبيين كنند و به هر قشر از مخاطبان خود پيام در خور آن قشر را برسانند.

وي همچنين با اشاره به تقديم سالانه يك صد شهيد از كاركنان نيروي انتظامي كشور در نبرد با اشرار در غرب و شرق كشور گفت: اگر تفكر و فرهنگ بسيجي در حوزه هاي مختلف كشور حاكم شود مي توانيم به حفظ انقلاب در مسير درست خود اميدوار باشيم.

مسئول سازمان اردويي راهيان نور و گردشگري بسيج نيز با ارايه گزارشي از كاروان هاي راهيان نور گفت: تعداد بازديد كنندگان در قالب اين كاروان ها از 400 هزار نفر در سال83-84 به بيش از دو ميليون نفر در سال 89-90 رسيده و برنامه هاي مختلف نيز در اين مدت از لحاظ كمي و كيفي رشد خوبي داشته است.

سردار "يعقوب سليماني" افزود: 17هزار 480 راوي در زمينه ارائه توضيحات و روايتگري دفاع مقدس فعاليت مي كنند و 12هزار و 896 روحاني نيز براي انجام برنامه هاي معنوي, كاروان ها را همراهي كرده اند.

رييس بنياد كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس ديگر سخنران اين همايش گفت: بايد دل مشغولي ها را در برنامه هاي راهيان نور كمتر كنيد و در اين برنامه ها با توجه به بعد فرهنگي و معنوي قضيه سعي كنيد از اصل منحرف نشويد.

سردار "محمد باقرزاده" افزود: ارتقاي روحي و معنوي هدف اصلي از اعزام كاروان هاي راهيان نور به مناطق عملياتي دفاع مقدس است و اين كار بايد با نشاط معنوي استمرار يابد تا آسيب ها به حداقل برسد و جوانان درس دين و شرافت و مردانگي و اخوت را در اين مناطق فرا گيرند.

وي اضافه كرد: كاروان هاي راهيان نور با سه هدف "آشنايي با معارف جنگ و مباني دفاع مقدس،آشنايي با اسوه ها و الگوهاي اين حماسه، آشنايي با رخدادها و وقايع تاريخي به عنوان بستر لازم براي عبرت گيري بازديد كنندگان " اعزام مي شوند.

وي خاطر نشان كرد: بنابراين هدف از اعزام اين كاروان ها در مجموع ارتقاي روحي و معنوي است نه پر كردن اوقات فراغت و ايجاد سرگرمي, لذا تحقق اين مهم مي طلبد كه همه دستگاه ها به نحو شايسته اي در اين عرصه ورود كنند و اهتمام كنند كه نشاط معنوي راهيان نور آسيب نبيند.

در اين برنامه همچنين استاندار خوزستان گفت: از پاييز امسال ورود 400 هزار دانش آموز پايه دوم دبيرستان از سراسر كشور در قالب طرح آمادگي دفاعي به اين مناطق آغاز شده است كه اين طرح ابتكار جالب و شايسته اي براي آشنايي نسل جوان ما با ابعاد حماسه دفاع مقدس است.

دكتر "سيد جعفر حجازي" حماسه دفاع مقدس را ثروت جاودانه استان معرفي كرد و گفت: اين ثروت معنوي به خاطر شهادت و حماسه آفريني حدود 70 درصد از شهداي دفاع مقدس در اين خطه است كه 30 سال است مانع رخنه دشمن در كشور شده است.

وي با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري بر حركت فرهنگي كاروان هاي راهيان نور گفت: ايجاد فضاي مقابله با فتنه ها و ترفندهاي دشمن مرهون حضور جوانان و مردم خوب ما در عرصه دفاع مقدس و همين بازديدها از اين مناطق و تحول روحي حاصل از آن است.

وي اظهار داشت: هدف گذاري ما براي پذيرايي سالانه هفت و نيم ميليون نفر از مناطق جنگي است كه سهم خوزستان از اين رقم پنج ميليون نفر است ولي ما هنوز براي تامين زيرساخت هاي لازم براي اين كار 50 درصد از راه را هم نرفته ايم.

وي تاكيد كرد: توسعه برنامه ريزي براي حضور كاروان ها از برنامه هاي فصلي به تمام سال، توسعه امكانات زيرساختي، فعال تر شدن سازمان ها و دستگاه هاي دست اندركار اعزام، از جمله محورهايي است كه بايد براي تحقق اين هدف مورد توجه قرار گيرد.

استاندار خوزستان خاطر نشان كرد:استان هاي ديگر نيز بايد در اين عرصه وارد شوند و شهرداري هاي كلان شهرها مي توانند با حضور و استقرار واحدهايي در مناطق عملياتي و يادمان ها بخشي از كار را بر عهده گيرند.

643/642/320

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30749212

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن