تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815182419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دو خبر از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دو خبر از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي
برگزاري دو همايش " ابن عربي"‌در مالزي و "صلح از ديدگاه اديان الهي" در اتيوپي دو خبر امروز سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي است .


*همايش علمي – فرهنگي ابن عربي در مالزي برگزارمي شود
اين همايش بطور مشترك از سوي رايزني فرهنگي ايران و دانشگاه يو.ام مالزي به منظور معرفي تفكر و اصول انديشه علما ، عرفا ، انديشمندان و فلاسفه بزرگ اسلامي سوم تيرماه 88 در كوالالامپور برگزار مي شود.
به گزارش روز يكشنبه ايرنا از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، حجت الاسلام و المسلمين "محمد حسن واحدي " رايزن فرهنگي ايران در مالزي در باره اين همايش گفت : توسعه تفكر، انديشه و عرفان انسان ساز اسلامي و آشنائي جوامع علمي – دانشگاهي و جريان هاي روشنفكري با اسطوره هاي معرفت و عرفان اسلامي ، طرح و پردازش انديشه و اصول تفكر قله هاي سرفراز علمي جوامع اسلامي ، راهي شايسته براي ارائه طريق به نسل تشنه ، خسته و نيازمند امروزيست .
وي افزود: برآنيم، با معرفي تفكر و اصول انديشه علما ، عرفا ، انديشمندان و فلاسفه بزرگ اسلامي ، نظير عارف بنام اسلامي " ابن عربي " و فيلسوف بزرگ جهان اسلام علامه سيد محمد حسين طباطبائي و... به جامعه علمي - دانشگاهي مالزي ، در اين راه ، به خواست خداوند سبحان اقدام موثري انجام داده و با لحاظ اولويت لازم و با برنامه ريزي دقيق ، اقدامات مفيد و موثردر جامعه جوان فرهنگي – روشنفكري به انجام رسانيم .
واحدي گفت: پيشنهاد برگزاري مشترك همايش هاي علمي، فرهنگي و هنري، در راستاي همكاري و مبادلات علمي - فرهنگي ايران و مالزي ،از سوي رايزن فرهنگي ايران ، در نشست مشترك 2008 با رئيس دانشگاه يو. ام مالزي ، پس ازطرح و گفتگو پيرامون محورها و مسائل مورد علاقه و توافق حاصله شكل گرفت .
وي افزود : تصميم نسبت به تاريخ و چگونگي برگزاري " همايش علمي – فرهنگي ابن عربي " نيز ، پس از نشست هفته گذشته رايزن فرهنگي ايران با مسئولين مركز گفتگوي تمدنهاي اين دانشگاه ، حاصل شد كه طي آن طرفين نسبت به چگونگي برگزاري ، شركت اساتيد ايراني و مالزيائي به توافق رسيدند.
واحدي افزود : همايش ابن عربي يك اجلاس ايراني – مالزيائي خواهد بود و در آن اساتيد و شخصيتهاي علمي – فرهنگي از ايران و مالزي دعوت شده و شركت خواهند كرد .
وي در ادامه گفت : چنانچه محققين و پژوهشگران مايل به ارائه مقالات تحقيقي و آثار خود باشند، از آثار ارزشمند آنان در همايش استفاده خواهد شد و درصورت تمايل در مجموعه مقالات همايش چاپ و منتشر خواهد شد .
علاقمندان و محققين مي توانند مقالات وآثار خود را درباره " انديشه هاي فلسفي ابن عربي " ، مقالات و كتب انديشمندان ايران و مالزي حول شخصيت "ابن عربي" و مطالعات موضوعي در مورد انديشه هاي "ابن عربي" براي استفاده در اين همايش علمي – فرهنگي را تا پايان ارديبهشت 88 به نشاني [email protected] ارسال كنند.
******
همايش "صلح از ديدگاه اديان الهي" در اتيوپي برگزارمي شود
رايزني فرهنگي ايران، سمينار مشتركات ديني اسلام و مسيحيت با عنوان" صلح از ديدگاه اديان الهي"در تاريخ 22 اسفند ماه در آديس آبابا برگزار مي كند.
اين سمينار با همكاري انجمن غير دولتي هدايه( HIDAYA ) و هفته نامه القدس برگزار خواهد شد.
1918

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن