تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812976127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس دانشگاه تبريز:بدترين وابستگي كشورها وابستگي علمي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس دانشگاه تبريز:بدترين وابستگي كشورها وابستگي علمي است
خبرگزاري فارس: رئيس دانشگاه تبريز بدترين وابستگي كشورها را وابستگي‌هاي علمي عنوان كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دانشگاه تبريز، سيدمحمدتقي علوي در جمع دانشجويان اين دانشگاه گفت: امروز استقلال كشورها در سايه توليد علم بيشتر و تبديل آن به محصول و فناوري و تكنولوژي حاصل مي‌شود.
وي دانشگاه‌ها را محل كسب، توزيع، توليد و انتشار دانش اعلام كرد و افزود: دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي در كشورمان به بركت انقلاب از مرحله توليد علم به مرحله تبديل علم به فناوري و تكنولوژي رسيده‌اند.
علوي با بيان اينكه امروز مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي كشورمان در مسير تبديل علم به محصول و ثروت حركت مي‌كنند، اظهار داشت: اين مهم هم‌اكنون در بعضي از رشته‌ها در كشورمان به انجام مي‌رسد كه اميدواريم روزي برسد كه در همه زمينه‌ها و رشته‌ها بتوانيم به اين سمت حركت كنيم.
رئيس سازمان فضايي ايران نيز در اين نشست تصريح كرد: با پرتاب ماهواره ملي اميد، دستيابي به فضا براي دانشمندان كشورمان فراهم شده است.
رضا تقي‌پور خودباوري را مهم‌ترين دستاورد اين پروژه ملي اعلام كرد و افزود: شناسايي ظرفيت‌هاي موجود در خصوص تجهيزات ساخت، مونتاژ و تست ماهواره، ايجاد بستر فعاليت‌هاي فضايي در شركت‌هاي خصوصي، ايجاد فضاي عملياتي ساخت و تست ماهواره را از جمله اهداف مهم پروژه اميد در راستاي بومي‌سازي صنعت ماهواره در كشور بوده است.
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات طراحي و ساخت ماهواره ملي اميد را از جمله دستاوردهاي به دست آمده به واسطه تلاش جوانان كشورمان عنوان كرد و گفت: ساخت نخستين سامانه فضايي بومي كشورمان، بومي‌سازي اين صنعت به عنوان قطب مهم مولد دانش و فناوري در ساير صنايع، اقتدار ملي از منظر دستيابي و تسلط به فضا، شناسايي ظرفيت‌هاي موجود در خصوص تجهيزات ساخت، مونتاژ و تست ماهواره، ايجاد بستر فعاليت‌هاي فضايي در شركت‌هاي خصوصي، كسب تجربه ارتباط مخابراتي بين تجهيزات ايستگاه زميني و تجهيزات ماهواره، دستيابي به دانش طراحي سيستم‌هاي كنترل آنتن ردگير ماهواره، ورود اساتيد دانشگاه‌ها و دانشجويان رشته‌هاي مختلف مهندسي به عرصه‌هاي عملي صنايع و نقطه عطف در صنعت فضايي كشور از ديگر دستاوردهاي پروژه اميد بوده است.
به گفته وي اين موفقيت در سايه عنايت خداوند متعال، امدادهاي غيبي و تكيه بر ايمان، دانش و روحيه جهادي دانشمندان كشورمان با بهره‌گيري از راهنمايي‌هاي مقام معظم رهبري و حمايت رئيس جمهور در سال نوآوري و شكوفايي محقق شد.
تقي‌پور مهم‌ترين پيام اين پروژه را خودباوري جوانان و دانشمندان ايراني دانست و يادآور شد: پرتاب ماهواره ملي اميد تعجب دنيا را برانگيخت كه با وجود حجم گسترده تحريم‌هاي فني و علمي دانشمندان ايران اسلامي به اين فناوري دست يافتند.
وي افزود: با پرتاب ماهواره ملي اميد شعار بزرگ ملت ايران «ما مي‌توانيم» را اثبات كرد.
انتهاي پيام/ش20

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن