تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818867284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
ممنوعيت شركت ديپلمه هاي كاردانش و فني و حرفه اي در آزمون فراگير كارشناسي

گروه آزمون وسنجش : ديپلمه هاي كار دانش و فني و حرفه اي بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش كشور حق شركت در آزمون دوره هاي فراگير كارشناسي (دوره بيستم) را ندارند.
به گزارش خبرنگار آفرينش ، سازمان سنجش آموزش كشور خطاب به داوطلبان متقاضي ثبت نام در دوره هاي فراگير كارشناسي سال 1388 دانشگاه پيام نور اعلام كرد: دارندگان ديپلم سه ساله نظام جديد و ديپلمهاي كار دانش و فني و حرفه اي حق شركت در آزمون دوره هاي فراگير كارشناسي (دوره بيستم) را ندارند.
همچنين بر اساس اين اطلاعيه ، ميانگين معدل پيش دانشگاهي و ديپلم چهارساله نظام قديم داوطلبين شركت در اين دوره نبايد كمتر از 10 باشد و دانش پذيران بايد بالاترين معدل خود را اعم از كل و كتبي وارد فرم ثبت نام كنند.

دكتر توكلي خبرداد :
در دوره كارداني پودماني 99 هزار داوطلب پذيرفته مي شوند

گروه آزمون وسنجش : معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به آغاز ثبت نام الكترونيكي دوره هاي كارداني پودماني دانشگاه جامع علمي كاربردي از روز چهارشنبه 21 اسفند ماه، گفت: ثبت نام اينترنتي اين آزمون تا روز دوشنبه 26 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
دكتر حسين توكلي در گفت وگو با ايسنا، داوطلبان مي توانند در مهلت مقرر با مراجعه به باجه هاي پستي و پس از پرداخت 48 هزار ريال به عنوان وجه ثبت نام نسبت به دريافت كارت اعتباري و دفترچه راهنماي ثبت نام اقدام كنند.
وي با بيان اينكه داوطلبان بايد پيش از تكميل فرم ثبت نام نهايي نسبت به مطالعه دقيق دفترچه راهنما اقدام كنند، اظهار كرد: بر اين اساس متقاضيان مي توانند تا ساعت 24 روز دوشنبه 26 اسفند ماه با مراجعه به سايت سازمان سنجش به نشاني org.sanjesh.www و بر اساس دستورالعمل هاي مربوطه نسبت به تكميل فرم تقاضانامه الكترونيكي اقدام كنند.
معاون سازمان سنجش با اشاره به ظرفيت دوره هاي كارداني پودماني دانشگاه جامع علمي كاربردي، اظهار كرد: در اين دوره 98 هزار و 740 نفر پذيرفته مي شوند كه از اين تعداد 62 هزار و 202 ظرفيت به سهميه آزاد و 36 هزار و 538 نفر به سهميه شاغلين اختصاص دارد.
دكتر توكلي در خاتمه تصريح كرد: پذيرش در دوره كارداني پودماني براي4 گروه آزمايشي در 25 زير گروه، 122 رشته تحصيلي در 353 مركز آموزشي و هزار و 506 كد رشته محل صورت مي گيرد.

رييس دانشگاه خبرداد:
پذيرش دانشجو در رشته PhD مهندسي
بافت از سال آينده

گروه آزمون وسنجش : رييس دانشگاه علوم پزشكي تهران در حاشيه بازديد از برگزاري دومين آزمون پذيرش دانشجوي پزشكي از مقطع ليسانس، از راه اندازي دوره هاي جديد آموزشي در اين دانشگاه خبر داد.
به گزارش ايسنا ، دكتر باقر لاريجاني با اشاره به شركت 189 داوطلب در اين دوره از آزمون پذيرش دانشجوي پزشكي از مقطع ليسانس، اظهار كرد: از ميان 189 داوطلب بيشتر داوطلبان به ترتيب از رشته هاي مامايي، پرستاري و زيست شناسي هستند.
وي به شرايط پذيرش داوطلبان اشاره كرد و خاطرنشان كرد: ملاك پذيرش داوطلبان همانند دوره اول، شرط معدل ديپلم، معدل دوره ليسانس و نتايج آزموني است كه برگزار شد.
رييس دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان اينكه پس از كسب نتايج مورد نياز در اين آزمون از داوطلبان مصاحبه اي ساختارمند به عمل مي آيد، افزود: مزاياي پذيرش داوطلبان از مقطع ليسانس اين است كه دانش آموختگان نخبه كشور با توجه به آگاهي از رشته هاي گروه پزشكي و ميزان علاقمندي خود، اين رشته ها را انتخاب مي كنند.
وي افزود: با ارزيابي مناسب، نقايص آموزشي احتمالي در دوره آموزش پزشكي از مقطع ليسانس برطرف مي شود.
دكتر لاريجاني در پايان اظهار كرد: از سال آينده پذيرش دانشجو در مقطع PhD رشته هاي مهندسي بافت، مهندسي پزشكي و مديريت اطلاعات خدمات بهداشتي و درماني انجام خواهد شد، همچنين برنامه مشتركي را با يكي از مراكز بين المللي در مقطع PhD آموزش پزشكي در نظر داريم كه اميدوارم به نتيجه نهايي برسد.
گفتني است دومين آزمون پذيرش دانشجوي پزشكي از مقطع ليسانس 14 اسفند ماه در دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار شد.

رشته كارشناسي ارشد آموزش پزشكي در دانشگاه علوم پزشكي كرمان راه اندازي مي شود

گروه آزمون وسنجش : رشته آموزش پزشكي در مقطع كارشناسي ارشد ناپيوسته در دانشگاه علوم پزشكي كرمان راه اندازي مي شود.
به گزارش ايسنا، شوراي گسترش وزارت بهداشت با پذيرش 5 دانشجو در اين رشته موافقت كرده است.
بر اين اساس رشته آموزش پزشكي درصدد است تا با گزينش كارشناسان مستعد و علاقه مند به مسائل آموزش علوم پزشكي، فارغ التحصيلاني را تربيت كند كه در راستاي بهبود كيفيت آموزش تئوري و كاربردي كاركنان امور بهداشتي، توانايي شناسايي مشكلات آموزشي از طريق تحقيقات مناسب، ارائه راه حل هاي منطقي و قابل ارزيابي براي مسايل آموزشي، مساعدت در امر برنامه ريزي و مديريت مسايل آموزشي دانشگاه هاي علوم پزشكي و انتقال تكنولوژي ها و روش هاي مناسب آموزشي را داشته باشند و همچنين قادر باشند با شناسايي نقاط قوت و ضعف دانشگاه ها و شناخت عوامل پيشرفت و توسعه دانشگاه هاي جهان در ارتقاي وضعيت دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور ايفاي نقش نمايند.
گفتني است، تعداد كل واحدهاي ارائه شده شامل 34 واحد درسي و 6 واحد پايان نامه مي باشد. واحدهاي درسي در طول سه ترم با استفاده از روش هاي مختلف ياددهي- يادگيري و با تاكيد بر مشاركت فعال دانشجويان ارائه مي شود.
لازم به ذكر است، آزمون دوره تكميلي تخصصي داراي دو مرحله كتبي و شفاهي است كه آزمون كتبي آن 31 ارديبهشت ماه و آزمون شفاهي اول خرداد ماه در دانشگاه هاي علوم پزشكي محل ثبت نام و مطابق دستورالعمل مربوطه برگزار مي شود.

ايجاد كانون دانشجويان نمونه شاهد و ايثارگر در دانشگاههاي علوم پزشكي

گروه آزمون وسنجش : مديركل دانشجويان شاهد و ايثارگر وزارت بهداشت از ايجاد كانون دانشجويان نمونه شاهد و ايثارگر در دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور خبر داد.
دكتر اكبر حسيني نژاد در گفتگو با مهر افزود: هدف اصلي ايجاد اين كانونها در سطح دانشگاههاي علوم پزشكي، شناسايي دانشجويان نمونه است كه بتوانند با ايجاد اين كانونها به ساير دانشجويان كه از سطح علمي پائين تري برخوردارند نيز كمك كنند.
وي اضافه كرد: اين دانشجويان با ايجاد كانون در سطح دانشگاهها، محوريت كارگاهها، همايشها و نشستهاي علمي را بر عهده مي گيرند و با توانمندي علمي خود، دانشجويان ديگر را نيز ياري مي كنند.
حسيني نژاد خاطرنشان كرد: هفته گذشته اداره كل دانشجويان شاهد و ايثارگر وزارت بهداشت هم انديشي براي دانشجويان نمونه شاهد و ايثارگر شاغل به تحصيل در رشته هاي علوم پزشكي برگزار كرد كه زمينه ايجاد اين كانونها در اين هم انديشي شكل گرفت.
مديركل دانشجويان شاهد و ايثارگر وزارت بهداشت اضافه كرد: همچنين در اين هم انديشي نمايندگان دانشگاههاي علوم پزشكي و برخي از دبيران ستادهاي شاهد و ايثارگر دانشگاههاي علوم پزشكي حضور داشتند.

تدوين پيش نويس آيين نامه مراكز آموزش آزاد در حوزه دندانپزشكي

گروه آزمون وسنجش : دبير شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي از تهيه پيش نويس آيين نامه مراكز آموزش آزاد در حوزه دندانپزشكي خبر داد و گفت: اين آيين نامه پس از تصويب ملاك عمل براي اعطاي مجوز به مراكز آموزش آزاد دندانپزشكي قرار مي گيرد.
دكتر اكبر فاضل در گفتگو با مهر افزود: در حال حاضر پيش نويسي كه از اين آيين نامه تهيه شده براي نظر نهايي به دفتر وزير بهداشت ارسال شده است كه پس از تاييد نهايي به تصويب خواهد رسيد.
وي يادآور شد: اين آيين نامه از مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در زمينه اعطاي مجوز به مراكز آموزش آزاد نشات گرفته و در اين مصوبه تاكيد شده است كه مراكز آموزش آزاد بايد از وزارتخانه هاي آموزش و پرورش، علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مجوز خود را دريافت كنند.
فاضل خاطرنشان كرد: دفتر آموزش آزاد بر خلاف دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش در وزارت بهداشت وجود ندارد اما اكنون يك كميته در وزارت بهداشت شكل گرفته است كه پس از تصويب، مسئوليت اعطاي مجوز به مراكز آموزش آزاد را بر عهده مي گيرد.
وي گفت: مبناي كار مراكز آموزش آزاد در حوزه دندانپزشكي برگزاري دوره هاي كوتاه مدت و حداكثر 300 ساعت برنامه است كه به منظور توانمندسازي گروه دندانپزشكي برگزار مي شود.
دبير شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي تاكيد كرد: گروه هاي آموزشي، اعضاي هيئت علمي و امكانات و تكنولوژي هاي جديد موجود در اين مراكز و برنامه هاي آموزشي آن بايد به صورت شفاف اعلام شود و به طور مشخص بيان شود كه منظور از آموزش، آموزش چه برنامه اي خواهد بود.
وي اظهار داشت: در اين آيين نامه تدابيري انديشيده شده كه اين مراكز به شكلي تحت نظارت دانشگاههاي علوم پزشكي منطقه مورد نظر باشند.

وزارت علوم بر بومي گزيني در پذيرش
دانشجو تاكيد دارد

گروه آزمون وسنجش : وزير علوم، تحقيقات و فناوري بر اجراي طرح بومي گزيني با هدف افزايش شاخص قبولي دانش آموزان بومي استانها تاكيد كرد.
محمد مهدي زاهدي در گفتگو با مهر در اروميه اظهار داشت: بومي گزيني بر خلاف تصور غلط بعضي از داوطلبان نه تنها محدود كردن نيست بلكه طرحي است براي افزايش درصد شانس قبولي در دانشگاهها كه از چند سال پيش اجراي آن آغاز شده است.
وي افزود: بر اساس اين طرح 80 درصد ظرفيت رشته هايي كه در تمام دانشگاه هاي كشور وجود دارد به بوميان همان استان و 20 درصد به انتخاب آزاد اختصاص داده شده است اما در صورتيكه رشته مورد نظر در بعضي استانها وجود نداشته باشد طرح بومي گزيني به صورت ناحيه اي اجرا مي شود كه در اين جهت تمام كشور به 9 ناحيه تبديل شده است و استانهاي همجوار به عنوان سهميه 80 درصد بومي در نظر گرفته مي شوند.
وي با بيان اينكه در دانشگاههاي پيام نور به دليل اينكه در تمام شهرستانها وجود دارد، درصد بومي از شعاع 120 كيلومتري در نظر گرفته مي شود، گفت: ماندگاري نيروي متخصص بومي در استانها و پرورش آنها بر اساس ويژگي هاي استان از ويژگيهاي اجراي اين طرح است.
محمد مهدي زاهدي ميزان قبولي داوطلبان كنكور در آذربايجان غربي را در سال جاري بسيار خوب دانست و گفت: متوسط پذيرش دانشجوي اين استان بالاتر از متوسط كشوري حتي تهران است.

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن