تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818947433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رحماندوست:ثبت خاطرات دفاع مقدس كشور را بيمه مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رحماندوست:ثبت خاطرات دفاع مقدس كشور را بيمه مي‌كند
ثبت خاطرات دفاع مقدس كشور را بيمه مي‌كند
قم - خبرگزاري مهر: رئيس انجمن حمايت از فلسطين گفت: ثبت خاطرات دفاع مقدس كشور را بيمه مي‌كند و كمرنگ شدن اين پشتوانه خطر تحريف به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبي رحماندوست شامگاه شنبه در اولين جشنواره خاطره نويسي دفاع مقدس استان قم كه در تالار آويني اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم برگزار شد، با اشاره به تاكيد‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر حفظ خاطرات دفاع مقدس و تبديل آن به داستان كوتاه و رمان اضافه كرد: به بركت اين راهنمايي‌ها و مجاهدت‌هاي عده‌اي امروز داستان كوتاه جنگ زياد خلق شده و در رمان هم سرمايه اندكي داريم كه نگذاشته‌ايم ياد و خاطره دفاع مقس از بين برود.

كمرنگ شدن پشتوانه ادبي دفاع مقدس خطر تحريف به دنبال دارد

وي ادامه داد: ثبت خاطرات دفاع مقدس اگر از بين برود و پشتوانه آن كمرنگ شود با بالارفتن سن رزمندگان و وفات آنان امكان تحريف دفاع مقدس به شدت احساس مي‌شود لذا هر كار ادبي و هنري و فيلم و رمان و... كه بتواند تصويري واقعي از دفاع مقدس ارائه كند منبع و انبار آن خاطرات دفاع مقدس است.

پژوهشگر دفاع مقدس با بيان اينكه خاطرات رزمندگان پشتوانه‌اي براي اين است كه تاريخ دفاع مقدس تحريف نشود تأكيد كرد: اگر خاطرات مستند نباشد به شدت امكان تحريف دفاع مقدس و انقلاب اسلامي وجود دارد و آنچه معيار درستي تاريخ دفاع مقدس است، مستندات و خاطرات است وگرنه تاريخ دفاع مقدس به سمت عالم خيال و تحريف پيش خواهد رفت.

وي در تعريف خاطره اظهار داشت: مستندترين تاريخ شخصي كه با همپوشاني با آثار ديگران در نقطه خاطره آفرين حضور داشته و تاريخ ملي چند بعدي را ارائه مي‌كند كه بازتاب ملي دارد.

رئيس دفتر ادبيات بيداري حوزه هنري، با رد تعريف غرب از رمان و تاكيد بر عدم پايبندي به قواعد ادبيات غربي در رمان نويسي ادامه داد: در حال حاضر خاطره به علاوه جاذبه مي تواند رمان نوين ايران از دفاع مقدس را بسازد؛ در شرايطي هستيم كه بسياري از خاطرات جنگ قابل تبديل شدن به رمان است.

كتب دفاع مقدس دارنده بالاترين تيراژ

رحماندوست تصريح كرد: تيراژ تمامي كتب در طول تمام چند دهه قبل و بعد از انقلاب به اندازه تيراژ رمان‌هاي دفاع مقدس نبوده است كه نمونه آن دا و بر خاك‌هاي نرم كوشك است كه چند صد مورد بازچاپ شده است.

وي با تاكيد مجدد بر تعريف رمان از ديدگاه ادبيات غرب كه زمان و مكان تخيلي ركن آن است گفت: هر انديشه‌اي را كه بتوان در قالبي جذاب به خواننده ارائه دهيم و خواننده آن را دريافت كند رمان است مي‌خواهد مستند باشد يا نباشد.

اين پژوهش‌گر دفاع مقدس، تاكيد كرد: آنقدر مباني نظري رمان غربي را در طول 30 سال اخير سعي كرده اند به خورد ما دهند كه وقتي جوان نويسنده اي مي خواهد بدون پايبندي به قواعد رمان نويسي در غرب دست به اين كار بزند چنان تخطئه مي كنند كه فرد پشيمان مي‌شود در حالي كه غيرمستند بودن كه در رمان كلاسيك غربي آمده اصلا براي ما قابل قبول نيست.

دفاع مقدس آئينه تماي نماي فضايل و خصايل ملت ايران

وي تأكيد كرد: جنگي كه هشت سال طول كشيد آئينه تمام نماي همه فضائل و خصائل و خصوصيت برجسته و نقاط ضعف اين ملت است كه بالاترين سرمايه براي خلق آثار ادبي و هنري است.

رئيس انجمن دفاع از فلسطين بيان داشت: آينده اين كشور را سرمايه خاطرات و ثبت انها بيمه مي كند.

وي ادامه داد: نسل جديدي كه جنگ را نديده است بايد تمرين خاطره نويسي كند چون اين كشور حوادث زيادي پيشرو دارد.

چالش مهم دنياي امروز

رحماندوست بيان داشت: چالش عمده امروز دنيا ميان صهيونيسم و فرزندان امام(ره) است كه نه ما حاضر به پذيرش سلطه آنان هستيم و نه آنان حاضرند تسليم ما شوند و مطمئنا دست از سر ما برنخواهند داشت.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن