تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815332162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي دانشجو جذب مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي دانشجو جذب مي كند
قزوين - نايب رييس فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي گفت: اين فدراسيون تا سه ماه آينده كار جذب دانشجو در مقطع كارداني را آغاز مي كند.


"نورالله هدايتي" روز شنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: اين كار با توافق ميان فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي كشور و دانشگاه جامع علمي و كاربردي انجام مي شود.

وي با اشاره به اينكه با راه اندازي آكادمي ملي ورزش پهلواني و زورخانه اي، فدراسيون مشكلي بابت آموزش به ورزشكاران خود ندارد، ادامه داد: به اين ترتيب ورزش پهلواني و زورخانه اي اولين رشته ورزشي در كشور است كه ورزشكاران و فعالان آن از مدرك دانشگاهي برخوردار مي شوند.

نايب رييس فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي، با اشاره تلاش هاي اين فدراسيون طي پنج سال گذشته به منظور ترويج و گسترش فرهنگ پهلواني و ورزش هاي زورخانه اي پرداخت و گفت: در اين مدت اين فدراسيون 80 سرفصل كاري را تدوين و براي ترويج اين ورزش و روحيه پهلواني اجرا كرده است.

هدايتي، انتشار اولين نرم افزار آموزشي و كتاب كشتي پهلواني، برگزاري جشنواره مرشدين و همايش غدير خواني، توليد ميله هاي مقاوم و صنعتي و نرم افزار داوري الكترونيك، تدوين آيين نامه و مقررات مسابقات ليگ در رشته هاي كشتي پهلواني، هنرهاي فردي و تيمي را از جمله اقدامات و ابتكارات فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي به منظور ترويج اين رشته طي سال هاي اخير برشمرد.

وي همچنين با اشاره به نام گذاري روز 17 شوال به نام روز فرهنگ پهلواني و ورزش زورخانه اي، اظهار كرد: شوراي فرهنگ عمومي كشور به منظور ترويج فرهنگ پهلواني از طريق توسعه ورزش هاي همگاني راهكارها و وظايف 17 نهاد، دستگاه و وزارت خانه مشخص كرده است كه اين كار تاثير زيادي در پيشرفت و ترويج ورزش پهلواني و زورخانه اي كشورمان خواهد داشت.

نايب رييس فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي، از وجود 528 زورخانه در استان هاي مختلف كشور خبر داد و گفت: اين زورخانه ها پذيراي حدود 100 هزار ورزشكار هستند كه حدود 50 هزار تن آنان بصورت رسمي و حرفه اي ورزش هاي زورخانه اي و پهلواني را دنبال مي كنند.

وي با اشاره به اينكه هم اكنون زورخانه هاي زيادي در استان هاي مختلف كشور در حال احداث هستند، خاطرنشان كرد: اين مهم بدون شك به ترويج و گسترش ورزش پهلواني و زورخانه اي كشور منجر خواهد شد.

هدايتي با اشاره به بهره برداري از آكادمي ملي ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي كشور در سال جاري، ادامه داد: با فعال شدن اين آكادمي ورزشكاران ملي پوش اردوهاي آماده سازي و تداركاتي خود را در سطح كيفي بالاتر و بهتري پشت سرخواهند گذاشت.

نايب رييس فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي همچنين به برگزاري چهارمين دوره ليگ اين رشته در كشور كه چندي قبل به پايان رسيد، اشاره كرد و گفت: برگزاري مسابقات ليگ به پويايي و تقويت ورزش پهلواني و زورخانه اي كشور كمك زيادي مي كند.

وي، ارتقاي انگيزه و حرفه اي شدن ورزشكاران پهلواني و زورخانه اي را از ديگر مزاياي برگزاري مسابقات ليگ اين رشته خواند و اضافه كرد: امسال شاهد بوديم كه ورزشكاران با عقد قرارداد با باشگاه ها توانستند از فعاليت در ورزش پهلواني و زورخانه اي درآمد مالي داشته باشند.

هدايتي، به تشريح مهمترين مسابقات پيش روي فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه‌اي كشور تا پايان سالجاري پرداخت و اظهار داشت: رقابت هاي هنرهاي فردي ورزش زورخانه اي و كشتي قهرماني كشور پهلواني در اوزان منهاي 90 كيلوگرم از جمله مسابقات باقيمانده فدراسيون تا پايان امسال محسوب مي شود كه 28 دي ماه به ميزباني استان چهار محال و بختياري برگزار مي شود.

نايب رييس فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي از برگزاري مسابقات قهرماني نوجوانان و جوانان كشور در ماه پاياني سالجاري خبرداد و يادآور شد: اسفند ماه امسال نيز شاهد برگزاري رقابت هاي انتخابي تيم ملي به منظور انتخاب ورزشكاران براي اعزام به رقابت ها و تورنمنت هاي بين المللي خواهيم بود.

7392/616/1647

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30742027

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن