تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818876131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس مجلس شوراي اسلامي : بحث غزه داراي مبناي ديني و ملي است با تثبيت اسرائيل درجايگاه خود استقلال كشورهاي منطقه از بين مي‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس مجلس شوراي اسلامي : بحث غزه داراي مبناي ديني و ملي است با تثبيت اسرائيل درجايگاه خود استقلال كشورهاي منطقه از بين مي‌رود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

رييس مجلس شوراي اسلامي با هشدار به كشورهاي منطقه نسبت به برنامه‌ريزي رژيم غاصب اسرائيل براي آنها تاكيد كرد كه استقلال كشورهاي منطقه با ادامه حركت‌هاي اين رژيم به خطر مي‌افتد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكترعلي لاريجاني در اجلاس سراسري روساي بهزيستي كشور با اشاره به بيانيه‌ي اين اجلاس درحمايت از مسلمانان غزه كه پيش ازسخنان وي قرائت شد، از اين نگاه دقيق و همدردي با غزه قدرداني كرد و گفت: اين نگاه لازم است و افرادي كه به آينده‌ي مسلمانان حساسيت دارند بايد اين نگاه را داشته باشند.

وي افزود: ما به شرايط مسلمين نگاه خاصي داريم؛ چرا كه غزه حادثه‌ي كوچكي نيست و اگر به رژيم ددمنش صهيونيستي اجازه‌ي پيشرفت در منطقه داده شود، خاورميانه ديگر رنگ آرامش را به خود نخواهد ديد و سرنوشت ما و بشريت آن است كه در مقابل آن بايستيم.

رييس مجلس شوراي اسلامي، از رژيم صهيونيستي به عنوان عنصري مزاحم در منطقه ياد كرد و گفت: در شرايط كنوني كشورهاي اسلامي حالت بي‌حسي رفته‌اند، اما در شوراي امنيت اسرائيل براي وضعيت سياسي و اقتصادي اردن، مصر و ساير كشورهاي منطقه برنامه‌ريزي مي‌كند كه چگونه كشورهاي عربي را بي‌حس كند و دولت حماس را ساقط نمايد.

لاريجاني افزود: اگر آنها دنبال حقوق بشر و دموكراسي در خاورميانه هستند، پس چرا دنبال سقوط حماس مي‌باشند و قصد ساقط كردن اين نهضت را دارند.

وي با اشاره به شرايط كنوني غزه، گفت: مسئله‌ي غزه مسئله‌ي عربي – ايراني نيست، بلكه غزه مسئله‌ا‌ي ايراني، عربي و بشري است و اگر كسي حس انساني داشته باشد و شرايط را درك كند، در برابر جريان غزه عكس‌العمل نشان مي‌دهد.

رييس مجلس شوراي اسلامي، با تاكيد بر اين‌كه نبايد تقسيم‌بندي حاشيه‌اي براي مسئله‌ي غزه درست كرد و دعواي قبيله‌اي به‌راه انداخت، گفت: اين تله‌ي اسرائيلي‌هاست كه ماجراي غزه را تبديل به دعواي عرب، ايراني و مسلمانان كنند و خاموشي در برابر غزه لكه‌ي سياهي بر پيشاني كشورهايي است كه بي‌حس هستند و اين در حالي است كه سرنوشت ما نيز به اين مسئله گره خورده است.

لاريجاني افزود: بايد به كشورهاي اسلامي گفت شما فكر مي‌كنيد زير سايه‌ي چه چيزي تنفس مي‌كنيد و اين در حالي است كه در پشت صحنه اسرائيلي‌ها براي شما برنامه‌ريزي كرده‌اند و حتي در خصوص سلاح كشورهاي اطراف كه چگونه بايد باشد، نيز برنامه دارند. آنها به وضعيت ايران وقوف دارند و به دنبال آن هستند كه جلوي ايران هسته‌يي را بگيرند، چرا كه گفته شده است تا سال 2009 ايران هسته‌يي مي‌شود و آنها مي‌گويند كه ما نمي‌گذاريم.

وي همچنين بحث غزه را داراي مبناي ديني و ملي دانست كه كاملا به منافع ملي مربوط است و خطاب به دولت‌هاي اسلامي، گفت: اگر اسرائيل در جايگاه خود تثبيت گردد، شما استقلال خود را از دست مي‌دهيد.

لاريجاني با اشاره به زمان رژيم شاه و روابطي كه با اسرائيل وجود داشت، گفت: پس از انقلاب با پايداري و استقامت 30 ساله، اسرائيل متوجه شد نمي‌تواند حالت خواب‌آلودگي در اين منطقه ايجاد كند، هم از منظر ديني و هم اقتضائات منافع ملي ايجاب مي‌كند كه ما در مقابل مسئله‌ي غزه عكس‌العمل نشان دهيم و نگذاريم اسرائيل مرتب به فكر برنامه‌ريزي براي منطقه باشد.

وي با اشاره به اين‌كه شرايط اسرائيل در حال به‌هم ريختگي است، گفت: آنها با موج عظيم بيداري مواجه شده‌اند و وقت آن رسيده كه خودشان علاج كنند كه اين به نفع‌شان است وگرنه اين تبديل به ضدش مي‌شود و بيداري در ملل شرايط جديدي را عليه اسرائيل رقم مي‌زند.

رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه اظهاراتش خاطرنشان كرد: سابقه‌ي بهزيستي در ايران نشان مي‌دهد بهزيستي با ارگان‌هاي ديگر رابطه‌ي نزديك دارد و در حالي كه ديده شده دستگاه‌ها حالت طلبكاري به بدنه‌ي اجتماعي دارند، اما بهزيستي اينطور نيست و در همه حال خود را خدمتگزار مردمي مي‌داند كه بايد به آنها كمك شود. بهزيستي با بدنه‌ي اجتماعي ارتباطي تنگاتنگ دارد.

لاريجاني افزود: در دنياي امروز برخي مكاتب فكر مي‌كنند، چرخه‌ي سودآوري محور اصلي حركت جامعه است، اما در اين جامعه ضايعاتي وجود دارد كه بايد به آنها نگاه قهرآميز وضع كرد و شايد اين نگاه مسلط باشد و هر چند به شرايط اجتماعي نگاه مي‌كنيم، مي‌بينيم در اين جوامع نگاه ترحم‌آميز است تا ضايعات اجتماعي كمتر مزاحم شوند و مسير براي چرخه‌ي سودآور و حركت آن باز باشد. چنين فكري مغاير با روح اصيل اسلامي است.

وي با اشاره به تئوري عدالت و تفكر اسلامي، گفت: اگر عدالت را درست معنا كنيم، آن وقت مي‌توانيم جايگاه بهزيستي را در تفكر اسلامي بهتر بفهميم؛ چرا كه روح جامعه قراردادي نيست، بلكه واقعي است و حيات دارد و تئوري عدالت در تفكر اسلامي براي رسيدن انسان‌ها به جايگاه ذاتي خود تلاش مي‌كند كه استعدادهاي بالقوه‌ي آنها را بالفعل كند و زمينه‌هاي لازم را براي اين بالفعل كردن فراهم كند.

رييس مجلس شوراي اسلامي، افزود: بر اين اساس اگر انسان كاري كند كه استعدادهايش كشته شود ،عادل نيست و در اين راستا اگر جامعه توجه لازم را به بدنه‌ي اجتماعي خود صورت ندهد تا استعدادهاي اين بدنه بالفعل شود، با عدالت رفتار نكرده است و در جامعه‌ي اسلامي بايد هدف آن باشد كه تمام بدنه‌ي اجتماعي استعدادهاي خود را بالفعل كند و مدينه‌ي فاضله در جامعه‌ي اسلامي مدينه‌اي است كه بسترساز باشد تا استعداد ذاتي انسان‌ها بالفعل شود و اگر اين تفكر را قبول كنيم، زمينه‌ي رشد آن در بدنه‌ي اجتماعي فراهم مي‌شود.

لاريجاني ادامه داد: در چنين جامعه‌اي كه اولويت آن عدالت است اگر شرايط فرد استثنايي بود قطعا آن فرد مورد توجه قرار مي‌گيرد تا استعدادهاي خود را بالفعل كند، چرا كه از سر سيري نمي‌شود كار كرد و بايد احساس كرد اين وظيفه وجود دارد كه امكانات زياد براي اين افراد فراهم شود و اين روند به عدالت نزديك است.

وي همچنين با اشاره به حركت‌هاي شهيد فياض‌بخش از زمان آغاز به كار بهزيستي در كشور، گفت: اين مسوولين با حركت منطقي قصد توانمندسازي بدنه‌ي اجتماعي را داشتند؛ اما پايگاه تئوريك بدنه‌ي بهزيستي نيز بايد درست باشد.

رييس مجلس شوراي اسلامي، تاكيد كرد: فياض‌بخش فرد مخلصي بود و حرص و ولع زيادي در فهم مسائل ديني داشت و حتي در كلاس‌هاي شهيد مطهري مسائل ديني را پيگيري مي‌كرد و با انگيزه و شعف زياد اين كار را برعهده گرفت و آغازگر اين كار ارزشمند شهيدي فرزانه است.

لاريجاني همچنين با ارزشمند دانستن بررسي عملكرد 30 ساله‌ي بهزيستي، گفت: پيشنهاد مي‌كنم بر اساس مباني تئوريك جايگاه بهزيستي بازتعريف شود تا مشخص شود بهزيستي در عرصه‌ي توانمندسازي و توجه به بدنه‌ي اجتماعي در كجا قرار گرفته است.

وي افزود: نگاه مجلس به كار بهزيستي نگاه دقيقي است و ما فكر مي‌كنيم بهزيستي نگاه معقولي را به بدنه‌ي اجتماعي ايجاد كرده و اين نگاه به عدالت نزديك است.

رييس مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به حركت‌هايي كه در سال‌هاي اخير براي اجرايي كردن اصل 44 ايجاد شده است، گفت: اصل 44 روحي است كه بايد در امور درك شود و از آن بهره ببريم.

لاريجاني تاكيد كرد: بايد از فربه شدن دولت پرهيز كرد و بايد كارها را به مردم واگذاريم كه اين نگاه در همه‌ي عرصه‌ها تفكري عاقلانه است و با عدالت سازگارتر است.

وي در پايان خطاب به مديران بهزيستي سراسر كشور، گفت: ترقي شما در آن است كه از خود بدنه‌ي اجتماعي براي اجراي مقاصد و تحقق عدالت در همه‌ي حوزه‌ها استفاده كنيد و مجموعه‌ي حركت دولت نيز در جهت پيگيري و تحقق شعار عدالت است و با اين نگاه حركت‌ها در جهت بازتعريف اقتصاد و ساير روندها صورت گيرد و مجلس نيز از اين نگاه عدالت‌محور حمايت مي‌كند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 11 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن