تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815357664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس راهنمائي و رانندگي تهران بزرگ: پايان طرح زوج و فرد ساعت 19


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: رئيس راهنمائي و رانندگي تهران بزرگ: پايان طرح زوج و فرد ساعت 19
در 8 ماه گذشته نود و هشت هزار و 839 دستگاه موتور سيكلت و يكصد و نه هزار و 207 دستگاه خودرو بعلت تخلف رانندگي توقيف و به پاركينگ اعزام شدند.
آفتاب: ساعت خاتمه طرح زوج و فرد خودروها در روزهاي عادي در تهران همانند گذشته ساعت 19 خواهد بود.

به گزارش سرويس اجتماعي آفتاب، سرهنگ هادي هاشمي رئيس راهنمائي و رانندگي تهران بزرگ در نشست خبري گفت: «خاتمه ساعت تردد خودروها در طرح زوج و فرد در محدوده تعيين شده شهر تهران روزهاي 5 شنبه 12 خواهد بود».

هاشمي افزود : «ساعت خاتمه طرح زوج وفرد در دو ماه گذشته بطور آزمايشي ساعت 18 اعلام شده بود كه به دليل افزايش تراكم ترافيك و محدود بودن ظرفيت معابر، ساعت خاتمه آن به 19 تغيير يافت».

رئيس راهنمائي و رانندگي تهران بزرگ گفت: «معابر شهر تهران حدود 4 برابر ظرفيت، زير بار ترافيك قرار دارد كه در صورت بروز حادثه و نقض فني، تردد خودروها با اختلال بيشتري مواجه خواهد شد».

هاشمي با اشاره به كمبود سيستم هاي هوشمند كنترل ترافيك گفت: «اگر بخواهيم بر ترافيك تهران نظارت كافي داشته باشيم بايدنيروهاي راهنمائي و رانندگي چهار برابر شود».

محدوده طرح زوج و فرد تردد خودروها ، از شمال - بزرگراه همت ، غرب- بزرگراه نواب ، شرق - بزرگراه بسيج و جنوب - بزرگراه بعثت است.

محدوده اصلي طرح ترافيك از شمال - خيابان مطهري ، از غرب - خيابان اميرآباد به سمت جنوب ، از شرق - خيابان شريعتي و مجاهدين اسلام و از جنوب از ميدان راه آهن است.

رئيس راهنمائي و رانندگي تهران بزرگ با بيان اينكه بي توجهي به قوانين راهنمائي و رانندگي در تهران بزرگ ، تخلفات رانندگي را 35 درصد افزايش داده است ، گفت: «افزايش تخلفات در 8 ماه گذشته رخ داده كه انحراف به چپ ، سبقت غير مجاز ، نبستن كمربند ايمني ، و استفاده نكردن موتور سيكلت سواران از كلاه ايمني بيشترين تخلفات است».

هاشمي افزود: «در 8 ماه گذشته نود و هشت هزار و 839 دستگاه موتور سيكلت و يكصد و نه هزار و 207 دستگاه خودرو بعلت تخلف رانندگي توقيف و به پاركينگ اعزام شدند».

وي گفت : «از ابتداي امسال تا آبانماه ، چهار ميليون و 670 هزار و 886 فقره تخلف رانندگي اعمال قانون شدكه اين ميزان نسبت به سال گذشته 24 درصد رشد داشته است».

رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با بيان اين كه طرح انضباط اجتماعي در عبور و مرور از يكشنبه دهم آذر در منطقه 3 تهران اجرا مي شود گفت: «اين طرح حد فاصل خيابان ولي عصر تا چهار راه پارك وي ، بزرگراه حقاني به سمت شمال ، بلوار آفريقا و ريحاني و ميدان ونك اجرا خواهد شد».

سرهنگ سيد هادي هاشمي افزود : «شبكه هاي بزرگراهي نيز شبها تحت نظارت اين طرح خواهند بود و در اجراي آن پليس هاي تخصصي از جمله يگان ويژه ، پيشگيري ، آگاهي و پليس امنيت و امداد مشاركت خواهند داشت».

وي افزود: «در طرح انضباط اجتماعي عبور و مرور ، با تخلفاتي از جمله توقف دوبله ، ورود ممنوع ، مارپيچ ، نبستن كمربند ايمني ، عبور از چراغ قرمز ، توقف در پياده رو ، استفاده نكردن موتور سيكلت سواران از كلاه ايمني و عبور از خط ويژه برخورد مي‌شود».

سرهنگ هاشمي گفت: «در مدت يك ماه از اجراي طرح كنترل سرعت در بزرگراه نيايش 26 هزار تخلف سرعت ثبت شده است».

رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: «اجراي كنترل سرعت در بزرگراه نيايش ، تخلفات رانندگي را حدود 30 درصد كاهش داده است».
سرهنگ هاشمي افزود: «سرعت بالاي 120 كيلومتر در بزرگراه نيايش اعمال قانون مي شود و خودروهاي با 140 كيلومتر سرعت ، توقيف و به پاركينگ اعزام خواهند شد».

وي گفت : «به صورت ميانگين روزانه 400 موتور سيكلت به علت تخلف متوقف مي‌شود».

رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت : «نبود سند اصلي ، ارزان بودن قيمت موتور سيكلت، بالا بودن مبلغ جريمه و هزينه پاركينگ موجب شده است 12 هزار موتور سيكلت دريكسال گذشته در پاركينگ بمانند».
 جمعه 8 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11431]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن