تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813245604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس پارك علم و فناوري گيلان:توسعه كشور بر بال‌هاي علم وفناوري استواراست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس پارك علم و فناوري گيلان:توسعه كشور بر بال‌هاي علم وفناوري استواراست
داخلي. علمي. پارك علم و فناوري.

رشت رييس پارك علم و فناوري گيلان گفت: توسعه كشور بر بال‌هاي علم و فناوري استوار است كه توسعه فرهنگي، اقتصادي، سياسي و اجتماعي را نيز به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا "مجيد متقي طلب" شامگاه روز شنبه در جشنواره فكر برتر در گيلان افزود: انواع توسعه مبتني بر علم و فناوري است كه اساس كار براي حركت بسوي برنامه‌هاي دانايي محور است.

وي اظهارداشت: حمايت از نوآوران از ‪ ۵۰‬سال قبل در پاركهاي علم و فناوري آغاز شده اما اين حركت در ايران از سال ‪ ۱۳۷۴‬در پارك اصفهان شروع شد و در سال ‪ ۱۳۸۲‬در ‪ ۹‬استان كشور از جمله گيلان اين ساختار ايجاد شد و هم‌اكنون در ‪ ۲۱‬استان كشور پارك علم و فناوري ايجاد شده است.

وي ادامه داد: امروز دو سوم رشد جهاني ناشي از نوآوري است اگر نوآوري نباشد بسياري از فعاليت‌ها به نتيجه نمي‌رسد و در بسياري از كشورهاي پيشرفته سرمايه و بودجه زيادي در اين رابطه هزينه مي‌كنند.

وي اضافه كرد: خطري كه كشور را تهديد مي‌كند، اين است كه افراد مبتكر و نوآور مورد ربايش كشورهاي ديگر قرار مي‌گيرند كه كوتاهي ما باعث فرار مغزها مي‌شود لذا ايجاد ساختارهاي حمايتي لازم است.

وي ادامه داد: امروز عدم وجود ارتباط بين مراكز علمي و توليدي به عنوان حلقه مفقوده مشكلات كشور مطرح است، چالش هاو عدم اطمينان براي همه محققان وجود دارد افراد پژوهشگر در تبديل ايده به توليد دچار مشكل هستند.

وي گفت: در اين راستا پارك علم و فناوري و مراكز رشد به عنوان پلي بين مراكز توليدي و افراد خلاق است، اين موسسات و شركتها زيرساختي مي‌خواهد كه پارك علم اين زيرساختها را ايجاد مي‌كند.

وي افزود: به دنبال ارزش‌هاي افزوده از طريق نوآوري و خلاقيت هستيم كه از وظايف پارك علم و فناوري است و از سال ‪ ۱۳۸۲‬فعاليت را شروع كرديم كه در ابتدا ‪ ۹‬شركت در حوزه پارك و علم و فناوري گيلان وجود داشت كه اين تعداد هم اكنون به ‪ ۱۱۳‬واحدافزايش يافته است.

وي از مركز رشد انزلي به عنوان بزرگترين مركز رشد شهرستاني كشور ياد كرد و گفت:مركز نوآوري و ابتكار در دانشگاه لاهيجان نيز افتتاح شده،در دانشگاه علمي و كاربردي انزلي و دانشگاه پيام نور آستانه اشرفيه نيز مركز رشد ايجاد مي‌شود.

وي در پايان سخنان خود گفت: جشنواره فكر برتر عامل و زمينه‌ساز تقويت فعاليت‌ها و توانايي‌ها است و گيلان توانايي و ظرفيت بيشتري در اين بخش دارد كه بايد از خروج فكرها و انديشه‌هاي استان به خارج از كشور جلوگيري كرد.

وي خاطر نشان كرد: در جشنواره امسال ‪ ۲۲۶‬مورد ايده و طرح ارائه شد كه از اين تعداد ‪ ۵۱‬مورد دانش آموزي، ‪ ۴۰‬مورد دانشجويي و ‪ ۱۳۵‬مورد مبتكران آزاد بوده است.

نماينده ولي فقيه و امام جمعه رشت نيز در اين مراسم گفت: فرق انسان و حيوان در داشتن فكر است و فكر انسانها نيز بايكديگر متفاوت است.

آيت‌الله "زين‌العابدين قرباني" افزود: در روايات اسلامي يكساعت انديشيدن برتر از ‪ ۷۰‬سال عبادت بيان شده لذا اسلام براي انديشمندان و متفكران امتياز خاصي قائل است.

وي اظهارداشت: انساني كه داراي انديشه برتر است در پيشگاه پيامبر از جايگاه خاصي برخوردار بود و در همه صحنه‌هاي زندگي انديشه نجات بخش است و همه اختراعات انسانها در خدمت تمدن بشريت است و همه جا اعتبار دارد.

وي ادامه داد: اگر انقلاب اسلامي نبود، معلوم نبود ما به كجا مي‌رفتيم ، نسل امروز تنه به كشورهاي پيشرفته مي‌زند و دنيا را به اعجاب وادار كرده كه حاصل نوآوري نسل ما است چون دنياي ما دين، انديشه ،فكر و علم است.

وي افزود: مقام معظم رهبري قدردان انديشه‌هاي شما است و بودجه براي شما گذاشته اما خيلي مطالبات داريم و دست‌اندركاران بايد قدر اين افراد را بدانند، بايد افكار را كشف و به آنها توجه كنند. ك/‪۲‬
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن