تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818196549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفیر آلمان در ایران:افزایش مبادلات علمی و دانشگاهی تهران-برلین/ روابط دوستانه و تاریخی است


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: سفیر آلمان در ایران با هشدار درباره پیامدهای کشته شدن اسامه بن لادن، بر وجود روابط دوستانه تاریخی کشورش با ایران تاکید و اعلام کرد: دهها دانشگاه در هر دو کشور به کار تبادل اطلاعات علمی و تحقیقاتی و ارائه فرصتهای مطالعاتی مشغول هستند که این امر به گسترش روابط دوستانه کمک کرده است."برند اربل" سفیر آلمان در تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره خبر کشته شدن "اسامه بن لادن" گفت : این خبر از طرف مقامهای آمریکایی و شبکه تروریستی القاعده تایید شده و به همین دلیل تردیدی درباره صحت آن وجود ندارد، با این حال در حال حاضر بیش از هر چیز به پیامدهای این اقدام و واکنشهای القاعده اندیشید.
وی افزود : اکثر تحلیلگران بر این نکته تاکید دارند که کشته شدن رهبر القاعده به معنای پایان فعالیت این شبکه تروریستی نیست، چرا که یک شخصیت می تواند با شخصیتهای دیگری جایگزین شود. از این رو هر چند کشته شدن بن لادن نشانه خوبی در نبرد با تروریسم بود، اما به معنی پایان این نبرد نیست.

سفیر آلمان در تهران در پاسخ به علت نگرانی کشورهای غربی از پیامدهای کشته شدن بن لادن اظهار داشت : این نگرانی تنها در کشورهای غربی وجود ندارد، به عنوان نمونه خطرات تروریستی که پس از کشته شدن بن لادن کشور پاکستان را تهدید می کند بیشتر از دیگران است. به همین دلیل افزایش اقدامات احتیاطی برای مقابله با تهدیدهای احتمالی ضروری به نظر می رسد.

اربل در تشریح روابط ایران و آلمان یادآور شد: این دو کشور روابط دوستانه با سابقه ای طولانی داشته و این رابطه را در برهه های مختلف تاریخی ادامه داده اند. ایران و آلمان از سده های گذشته به دلیل علایق و مناسبات مشترک در زمینه های فرهنگی، ادبی و هنری با یکدیگر مرتبط شده اند.




وی افزود : دو کشور به ویژه در تاریخ معاصر روابط بسیار نزدیکی داشته اند، در دهه های اخیر آلمان نقش بارزی در توسعه صنعت ایران ایفا کرده و در نقطه مقابل نیز متخصصان ایرانی سبب پیشرفتهای علمی و تحقیقاتی آلمان شده اند. نمونه آن فعالیت بیش از 700 پزشک متخصص در آلمان است که جزو بهترینها در رشته خود هستند. همچنین مبادلات علمی و دانشگاهی دو کشور بسیار قابل توجه است، دهها دانشگاه در هر دو کشور به کار تبادل اطلاعات علمی و تحقیقاتی و ارائه فرصتهای مطالعاتی مشغول هستند که این امر به گسترش روابط دوستانه کمک کرده است.

وی در ادامه روابط تاریخی ایران و آلمان را گنجی واقعی نامیده و ابراز امیدواری کرد با گسترش هر چه بیشتر مناسبات، دو کشور مسائل به وجود آمده در سالهای اخیر در روابط دو جانبه را به دست فراموشی بسپارند.



متخصصان ایرانی موجب پیشرفتهای علمی و تحقیقاتی در آلمان شده اند. نمونه آن فعالیت بیش از 700 پزشک متخصص جزو بهترینها در رشته خود هستند.

سفیر آلمان در تهران در تشریح موضع آلمان در قبال انقلابهای مردمی منطقه گفت: تحولات اخیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا علل و زمینه های گوناگونی داشته اند و به همین دلیل به نتایج متفاوتی نیز منجر شده اند. به عنوان نمونه تحولات مصر با لیبی که کشوری بیشتر متکی بر قدرتهای قبیله ای است قابل مقایسه نیست. هر کشوری نیازها و شرایط ویژه خود را دارد و این مسئله پیامدهای حرکتهای مردمی را نیز متفاوت ساخته است.

وی موضع آلمان در ارتباط با خواسته های مردم این کشورها را مثبت ارزیابی کرده و اظهار داشت : اصلاحات مورد خواست مردم در هر کشوری باید مورد توجه حکومتها قرار گیرد، اما در این میان رژیمی که قرار است به جای رژیم سابق یک کشور بر سرکار بیاید مهم است، ساقط کردن یک رژیم شاید کار ساده تری از جایگزین کردن یک رژیم بهتر باشد، به همین دلیل باید زمینه چنین کاری فراهم باشد.
----------------------------
گفتگو: فریدون ناعمی






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن