تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818103047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روش های رسیدن به ارزوها


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: روش های رسیدن به آرزوها !

وقتی بچه کوچکی هستیم آرزو های بسیاری داریم، از همه مهمتر آنقدر شهامت داریم که حتما" باید به آنها برسیم اما با بزرگ شدن کم کم آرزوهایمان را زیر خاک فراموشی دفن می کنیم! اما باز هم در بزرگسالی نیز آرزوهایی داریم ... آیا راهی وجود دارد که به همه این آرزوها برسیم ؟ آیا رسیدن به این آرزوها میسر است ؟ آیا وقتمان را تلف نمی کنیم ؟


چه کتابها که در رسای رسیدن به آرزوها نوشته نشده است، چه افرادی حرف زده اند و گفته اند: موفقیت، هدف، شهرت، ثروت، همسر دلخواه ... ولی اتفاقی نیفتاده و بقول معروف هنوز اندر خم کوچه ایم در نائل شدن به آرزوهایی که آنها را گویا دست یافتنی هم نمی بینیم !

اما هیچگاه نباید امیدواری به آرزوها به یاس مطلق تبدیل شود چون شما فقط به آن نوع آرزویی می رسید که از ته قلبتان آن را از خدا بخواهید. پس آرزوها را عمیقانه، بدون تردید و از ته قلب آرزو کنید و ایمان داشته باشید که آرزویتان برآورده خواهد شد. چون اگر آرزوی شما نشانه ای از اراده ی شما داشته باشید تمام فرشتگان و کائنات به پا می خیزند و آرزویتان را اجابت می کنند ...

روش هایی که در زیر بیان شده تنها تمریناتی است که دست یافتن به آرزوها را آسان تر می کند ولی آنچه این سهولت را موجب می شود همان عمیقانه بودن و ایمان کافی شماست به آرزوهایتان :

1. رویاهایتان را وسعت دهید و با شور و اشتیاق به آنها بپردازید


رویاهای بزرگ در انسان انگیزه و تحرك ایجاد میكنند. زمانیكه به رویاهایتان میاندیشید به سمت مسیری كه به آن علاقهمند هستید راهی باز میكنید. آرزوهایتان را مرتبا در ذهن آورید زیرا در همین رویاهاست كه میتوانید به انرژی و شور و شوقی كه شما را به حركت وامی دارد، دست یابید. به خاطر داشته باشید تمام چیزهایی كه هماكنون در اطرافتان وجود دارند با یك فكر و یك نیت آغاز شدهاند.


2. برنامهریزی كنید


برای آنكه در مسیر رسیدن به آرزوها پیش روید، برای خودتان اهداف معینی تعیین كنید. رمز موفقیت آن است كه هدفتان مشخص و ملموس باشد. میخواهید بعد از 6 ماه، یكسال و یا 2 سال چه كاری انجام دهید؟ به كجا میخواهید بروید؟ برنامه عملی بریزید و به این ترتیب یك رؤیا به واقعیت تبدیل میشود. روی مقصد و هدفتان تمركز كنید چراكه بدون هدف تمام انرژیتان به دلیل اجابت خواستههای دیگران به سرعت مصرف میشود و یا در اثر برآوردهكردن نیازهای لحظهای به هدر خواهد رفت.


3. وارد عمل شوید


افرادی كه به رویاهایشان جامه عمل میپوشانند، هر كاری كه لازم باشد انجام میدهند حتی اگر آن عمل همیشه جالب و خوشایند نباشد. برای پیشروی در این مسیر چه اقدامات خاصی باید انجام دهید؟ در راه رسیدن به هدف اجازه ندهید حتی یك روز هم بدون هیچ سعی و اقدامی هر چند كوچك مثل یك تلفن، مطالعه، كلاس و... از دست برود. روزی از راه خواهد رسید كه وقتی به گذشته نگاهی میاندازید خواهید دید كه با همین قدمهای كوچك همه مسیر را طی كردهاید.


4. مسئولیت همه اتفاقات را بپذیرید


برای توجیه عدم فعالیت و تنبلی خود بهدنبال عذر و بهانه و یا دلایل متعدد نباشید. واقعیت زندگیتان را خودتان میسازید؛ پس این شما هستید كه باید فرمان دهید. نتیجه دلخواهتان را نمیگیرید؟ به جای گلهگزاری از این و آن، دنیا و یا حتی از خودتان، به جای آنكه در زندگی نقش یك قربانی و یا فردی كه كشته شده است را بازی كنید، رویكرد و راه و روش زندگیتان را تغییر دهید و بهدنبال روشهای دیگری باشید. اگر انتظار دارید كه با تكرار كارهای گذشته به نتایج جدیدی برسید، اشتباه كردهاید.


5. یاد بگیرید از احساساتتان استفاده كنید


افرادی كه رویاهایشان به حقیقت پیوسته، افكار و احساسات مثبت را در خود پرورش میدهند و میدانند كه چگونه دست از احساسات منفی و فلج كنندهای چون ترس، اضطراب، ناامیدی، تردید، ناتوانی، درماندگی و احساس گناه دست بكشند. زمانیكه یك رؤیا به حقیقت میپیوندد، 80 درصد بستگی به آن دارد كه روی افكار و احساساتتان تسلط داشته باشید و 20درصد بقیه مربوط به كنترل وقت و زمان میشود.


6. انتخاب ها و تصمیماتتان همواره روی اطرفیانتان تاثیر میگذارد


مطمئن شوید كه آنان نظرات شما را درك و در این راه شما را تشویق میكنند. همچنین با انتخاب دوستان، خواندنیها و برنامههای رادیویی و تلویزیونی، محیطی بهوجود آورید كه به شما انگیزه و دلگرمی دهد. به سراغ رسانههایی كه در شما ایجاد ترس میكنند نروید. در صورت لزوم، از طریق افراد و گفتوگوهایی كه به شما اعتمادبهنفس و حس ارزشمندی میدهند كمك بگیرید.


7. مهمتر از همه، صبور باشید


عصر حاضر، عصر سرعت وتكنولوژی است و ما در دورهای زندگی میكنیم كه خواستهها و نیازهایمان فورا برآورده میشوند اما آرزوهای بزرگ با گذشت زمان تحقق مییابند. ما نمیتوانیم سر این واقعیت كلاه بگذاریم. در عوض، زمانیكه این آرزوها به حقیقت میپیوندند، رضایت خاطر، شعف و شادی زیادی به همراه دارند. بنابراین به راهتان ادامه دهید و بر این باور باشید كه به هدف خواهید رسید. یاد بگیرید از مسیری كه طی میكنید لذت ببرید و در طول راه به سعی و تلاشتان پاداش بدهید.

آرزوهایتان دست یافتنی












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن