تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818869009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ويژه كيهان


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: اخبار ويژه كيهان
توپخانه ميرزا آغاسي روي ميز نامزدي اصلاح طلبان! (خبر ويژه)

عضو مركزيت حزب مشاركت تأخير خاتمي در اعلام نامزدي را در جهت سردرگم كردن اصولگرايان و به تأخير انداختن جمع بندي آنها درباره انتخابات دانست.

در حالي كه اغلب محافل اصلاح طلب تأخير در اعلام نامزدي را فرصت سوزي تلقي كرده اند، محمدكيانوش راد به فرارو گفت: اصلاح طلبان از تأخير خاتمي در اعلام حضور يا عدم حضور متضرر نمي شوند بلكه برعكس، اين تأخير به نحوي جمع بندي اصولگرايان را با تأخير و سردرگمي مواجه كرده است.

وي در عين حال به اين پرسش كه «آيا تأخير خاتمي باعث نمي شود زمان براي اجراي مكانيزم پيشنهادي حزب اعتماد ملي از دست برود و پس از آن، ميز بازي توسط خود گروه هاي اصلاح طلب به هم بريزد» پاسخ روشني نداد و صرفاً گفت: به هر حال عقلانيتي كه مبتني بر درك شرايط فعلي جامعه و صف بندي هاي سياسي است اين نكته را بايد براي همه گروه هاي اصلاح طلب روشن كرده باشد كه جز در سايه هماهنگي و ائتلاف شانس موفقيت كم خواهد بود.

اما در مقابل احمد زيدآبادي دبير گروه موسوم به ادوار تحكيم با بيان اينكه «مسئله اعلام يا عدم حضور خاتمي نبايد زمان طولاني به طول انجامد» به «اصلاحات» گفت: مهم ترين نكته در حال حاضر اين است كه خاتمي هر چه سريع تر تصميم خود را مبني بر حضور يا عدم حضور در انتخابات اعلام كند چرا كه اين اقدام در نهايت به نفع جبهه اصلاحات تمام خواهد شد. اينكه روند تصميم گيري خاتمي روز به روز طولاني تر شود بر مجموعه اصلاحات و تحول خواهان اثر منفي خواهد گذاشت.

زيدآبادي با بيان اينكه بعضي ها، سردرگمي در جناح مقابل را دليل خوبي براي عدم اعلام رسمي خاتمي براي حضور در عرصه انتخابات مي دانند افزود: از ديدگاه من اين نكته نبايد چندان مثبت تلقي شود. چرا كه سردرگمي در جناح مقابل از يك منظر كلي در نهايت به ضرر جبهه اصلاحات و به سود شخص احمدي نژاد تمام خواهد شد.

تلاش براي راز آلود كردن نامزدي خاتمي و فرصت و تدبير تلقي كردن آن كه از سوي برخي محافل اصلاح طلب به فرصت سوزي و از دست دادن زمان تعبير شده، بي شباهت به ماجراي توپ ساختن و توپ در كردن ميرزا آغاسي در حضور شاه قاجار نيست كه به جاي شليك به سوي دشمن منفجر شد و درجا چند تن از حضار را كشت و او بي آنكه خود را ببازد گفت قربان اين توپخانه وقتي با نيروهاي خودمان چنين كند، ببينيد با دشمن چه خواهد كرد(!)

در اين ميان حسين مرعشي سخنگوي كارگزاران گفت: خاتمي قطعاً در انتخابات شركت خواهد كرد و كساني كه مي گويند او شركت نمي كند دچار زكام سياسي شده اند. وي اضافه كرد: «ما از نامزدي خاتمي حمايت مي كنيم و برداشت همه گروه هاي اصلاح طلب اين است كه آقاي خاتمي تشريف مي آورند.»

راز تمايل اوباما براي مذاكره با ايران (خبر ويژه)

طرح رئيس جمهور جديد آمريكا براي مذاكره با ايران بيش از آن كه براي حل چالش هسته اي باشد در جهت زمينه چيني براي خروج از باتلاق افغانستان و عراق است.

در اين زمينه روزنامه واشنگتن پست از قول مشاوران امنيت ملي باراك اوباما نوشت: «دولت جديد آمريكا قصد دارد به دنبال ايجاد يك راهبرد منطقه اي تر براي جنگ افغانستان باشد و از جمله با ايران براي مهار بحران گفت وگو كند.»

اين روزنامه افزود: اوباما اساس سياست هاي بوش را در عراق و افغانستان رد كرده و دنبال گفت وگو با كشورهاي ايران و سوريه است. يك مقام ارتش آمريكا هم در اين باره مي گويد با نگاه به آينده مي فهميم كه داشتن يك طرف مذاكره براي پيدا كردن اهداف مشترك سودمند خواهد بود. پترائوس رئيس فرماندهي مركزي آمريكا در خاورميانه هم موافقت خود را با رويكرد منطقه اي تر اوباما براي افغانستان اعلام كرده است.

واشنگتن پست اضافه مي كند: اوباما مخالف سياست هاي بوش به خاطر تمركز بيش از اندازه وي روي عراق و هزينه دادن در افغانستان است و مايل به افزايش نيروها در افغانستان مي باشد.

اين روزنامه همچنين نوشت: حملات طالبان و تلفات نظاميان آمريكايي در سال جاري ميلادي به بالاترين حد خود از سال 2001 و اشغال اين كشور توسط آمريكا رسيده است.

از سوي ديگر روزنامه نيويورك تايمز در تحليل اوضاع عراق نوشت: مأموريت نيروهاي آمريكايي تا يك ماه ديگر به پايان مي رسد. آمريكا براي ايجاد ثبات به كمك ايران در عراق نياز دارد.

اين روزنامه افزود: خبر بد اين است كه رهبران عراق در مورد چيزي جز اين كه خواستار خروج نيروهاي آمريكايي هستند نمي توانند توافق كنند... طولاني شدن فرآيند مذاكرات خود يادآور اين مسئله است كه بدون وارد كردن ايران به اين فرايند هيچ پيشرفتي به دست نخواهد آمد. دولت بوش شديداً در برابر اين واقعيت مقاومت كرده است اما اوباما نسبت به مذاكره تمايل دارد. هنگامي كه وارد كاخ سفيد مي شود نه تنها بايد به راهبردي براي عقب نشيني نيروها مجهز باشد بلكه بايد طرحي جدي براي سروكار داشتن با ايران و تمامي همسايگان عراق داشته باشد. چنين اقدامي ضرورت دارد.

حالا كه چي؟!... عرضه داري خودت باش! (خبر ويژه)

طنز پرداز و خواننده معروف مصري ضمن تهيه ويديوكليپي، دلبستگي سران مرتجع عرب به تغيير دولت در كاخ سفيد را به استهزا گرفت و از آنان خواست اگر عرضه دارند، خودشان باشند.

شعبان عبدالرحيم با ابراز تعجب از نگاه تحسين آميز و شگفت زده نسبت به اوباما، شعري با اين مضمون را سروده و خوانده است: خنده بر لب همه است، اما اگر باراك پاشو جاي همون بوش بذاره؟ اگر رؤيا كابوس بشه؟ بوش ميره و باراك مياد، حالا كه چي؟! مگر فلسطين آزاد ميشه؟ عراق باز جون مي گيره؟ خواري مگه تموم مي شه؟ كينه عليه ما مگه تموم ميشه؟ عرفات رو يادتون مياد موساد چي بر سرش آورد؟، خوابت خوش اي برادر! منتظري باراك بياد مشكلاتو حل بكنه؟ فكر مي كني بوش و باراك، تره برات خرد مي كنن؟ خانه بوش خراب بشه، زندگي رو بر هممون سالهاي سال سياه كرد. ولي مگه اوباما مي خواد صلاح الدين بشه؟ بوش همه جا را آتش زده، افغانستان، عراق و غزه، نوبت به سوريه رسيد. او و باباش همه جا رو به توبره كشيدند. تو هم برادر عرب! منتظر باراك نباش، اميد واهي هم نبند، عرضه داري خودت باش، پاشو برادر عرب!

هي جو! احتياط نكن (خبر ويژه)

اضطرار دولت آمريكا در بكارگيري ديپلماسي به جاي رويارويي آشكار با ايران، مقامات رژيم صهيونيستي را نگران كرده است.

در اين زمينه تزيپي ليوني وزير خارجه اسرائيل از جوزف بايدن معاون باراك اوباما خواست به جاي گام هاي محتاطانه و ديپلماتيك، سياست سختگيري با ايران را پيشه كند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، ليوني گفت: ايران و حماس پايداري ما را مي آزمايند و ما بايد به آنها بفهمانيم كه افراط گرايي و تروريسم را تحمل نخواهيم كرد. اكنون عملكرد قاطعانه ضرورت دارد چرا كه زمان اتخاذ گام هاي محتاطانه ديپلماتيك پشت سر گذاشته شده است.

سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي هم از دولت جديد آمريكا خواست علاوه بر مسئله اتمي، مسئله حقوق بشر در ايران را مطرح كند.

نگراني از نقض حقوق بشر در ايران از سوي رژيم صهيونيستي در حالي عنوان مي شود كه 800هزار نفر از مردم ساكن در نوار غزه براي چندمين بار با قطع برق و سوخت از سوي رژيم صهيونيستي مواجه شده و روزگار غمباري را صرفاً به خاطر مقاومت و دفاع از سرزمين و دولت منتخب خود در برابر اشغالگران سپري مي كنند.

ما مسئولان سابق و دانشمندان جديد!! (خبر ويژه)

در پي خط بيانيه سازي كه با عنوان «ما هنرمندان»، «ما دانشمندان» و «ما اقتصاددانان» و... از سوي مسئولين دولت سابق كه با راي مردم به حاشيه رفتند صورت مي گيرد، بيانيه جديدي بنام اقتصاددانان عليه دولت، منتشر شد. اين نامه سياسي- انتخاباتي كه كساني چون برادران شركاء و محمد ستاري فر و سعيد شيركوند و حسين عبده تبريزي و... كه از اعضاي حزب مشاركت و كارگزاران و جزو مسئولين سابق اقتصادي و بورس و وزارت اقتصاد در دولت هاي قبل بوده اند و چند امضا نيز از سه دانشگاه (كه نزديك نيمي از آنها فقط از دانشگاه علامه- مقر ستاري فر و برادران شركاء- از چند عضو عادي و ناشناخته گرفته شده) بجاي نقد علمي و پيشنهاد عملي مشخص و بجاي پاسخگويي در سياستها و عملكرد سابق اقتصادي خود، ضمن سياه نمايي وضع كشور، توصيه هاي غريبي نيز كرده اند كه مضمون برخي از آنها چنين است:

چرا دولت، آرمانگراست و چرا توهم توطئه از سوي اقتصاد غرب دارد؟ چرا الگوي عربستان و امارات و تركيه را پيش چشم نمي گذاريد؟! چرا مي خواهيد همه مشكلات اقتصادي كشور را ضربتي حل كنيد؟ چرا قيمت نفت پائين آمد؟

اين نامه همچنين ضمن اعتراض به سهام عدالت و بالابردن توقع طبقات فقير، توصيه مي كند كه سازمان برنامه و مديريت سابق و كادر سابق بانك مركزي (يعني خود و همفكرانشان) بايد برگردند و شعار عدالت توزيعي را كنار بگذاريد تا مشكلات اقتصاد، حل شود!!

نكته جالب ديگر در اين نامه، آنجاست كه به دولت و نظام، توصيه مي شود تعامل با اقتصاد جهاني بايد در دستور كار قرار گيرد و برخورد احساسي و تنش زا با غرب و جامعه جهاني!! (نام مستعار نظام سرمايه داري غرب) صورت نگيرد و سياست خارجي و هسته اي اصلاح شود تا تحريم هاي شوراي امنيت، برطرف شود. زيرا ما با جامعه جهاني سرنوشت مشتركي داريم و بايد براي حل بحران اقتصادي غرب و جهان، تشريك مساعي كنيم
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن