تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818890200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتخاب رئيس يهودي كاركنان كاخ سفيد صهيونيست‌ها را خوشحال كرد


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: انتخاب رئيس يهودي كاركنان كاخ سفيد صهيونيست‌ها را خوشحال كرد
يك روزنامه استراليايي نوشت: انتخاب «رام امانوئل» يهودي به عنوان رئيس كاركنان كاخ سفيد از سوي باراك اوباما، رئيس جمهوري منتخب آمريكا منجر به خوشنودي لابي طرفدار اسرائيل شد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه ‌«استرالين»، اين انتخاب در عين حال منجر به انتقاد اعرابي شده است كه اميدوار بودند اوباما كمي به فلسطينيان توجه كند.
بنابر اين گزارش، امانوئل كه در ارتش اسرائيل خدمت مي‌كرد و پدرش پيش از تاسيس رژيم صهيونيستي جاسوس بوده است، به يكي از مشاوران نزديك اوباما تبديل خواهد شد.
«ارا فورمن»، مدير اجرايي شوراي دموكراتيك ملي يهود گفت: «اين نشانه ديگري است كه عليرغم تلاش‌ها براي اينكه اوباما درباره روابط اسرائيل-آمريكا افراد ناشايست را منصوب كرده يا به حرف افراد ناشايست گوش دهد، اين امر رخ نداده است.»
وي افزود، امانوئل فردي موثر بوده و «سابقه انتخاباتي و رهبري وي در حمايت از روابط آمريكا و اسرائيل برجسته است.»
به نوشته اين روزنامه، ريشه‌هاي عميق يهودي امانوئل با تعهد شخصي وي به اسرائيل و شركت وي به عنوان داوطلب غيرنظامي در يك پايگاه ارتش اسرائيل در جنگ اول خليج فارس در سال 1991 همراه شده است.
بنيامين پدر امانوئل به يك روزنامه صهيونيست گفت: «البته وي رئيس جمهور را تحت تاثير قرار خواهد داد تا طرفدار اسرائيل باشد.»
از سوي ديگر پايگاه آمريكايي دبليو ام آر نيز گزارش داد: «رام امانوئل» كه از سوي باراك اوباما رئيس‌جمهور منتخب آمريكا به رياست كاركنان كاخ سفيد منصوب شده با سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي ارتباط گسترده‌اي دارد.
افشاي جاسوسي امانوئل از سوي روزنامه‌هاي لبناني مانند السفير، الانتقاد نيز تاييد شده است.
بر اساس اين گزارش امانوئل در موضوع ارتباط نامشروع ميان «مونيكا لوينسكي» از كاركنان كاخ سفيد و «بيل‌ كلينتون» رئيس جمهور سابق امريكا نيز دست داشته است، موضوع ارتباط كلينتون با لوينسكي در آن زمان تا جايي پيش رفت كه نزديك بود به استعفاي كلينتون منجر شود.
بر اساس گزارش اين پايگاه خبري آمريكايي، امانوئل پرونده فعالي را در قسمت ضدجاسوسي در پليس فدرال آمريكا اف‌بي‌‌آي دارد و اين موضوع مي‌تواند به يكي از مشكلات امنيتي رئيس‌جمهور منتخب تبديل شود.
اين در صورتي است كه اف‌بي‌آي بر تحقيق در گذشته امانوئل به عنوان يكي از ارشد‌ترين مقامات كاخ سفيد پافشاري داشته باشد.
ابهامات ارتباط امانوئل با موساد تا جايي بود كه وي كه در زمان كلينتون نيز سمت رياست كاركنان كاخ سفيد را بر عهده داشت، از سوي كلينتون در سال 1998 كنار گذاشته شد.
دبليو ام آر به نقل از منابع اطلاعاتي مي‌نويسد: يكي از مزدوران موساد كه از راز ارتباطات امانوئل با موساد پرده برداشت، "جان اونيل" مدير دفتر تحقيقات سابق بود، يكي ديگر از جاسوسان اسرائيلي نيز اين موضوع را تاييد كرده كه نامي از وي برده نشده است و همچنان در دفتر تحقيقات فعاليت مي‌كند.
اونيل و همكارش فاش كردند كه امانوئل در تعيين لوينسكي به عنوان يكي از كاركنان كاخ سفيد در زمان كلينتون نقش اساسي داشته است.
بر اساس اطلاعات منابع جاسوسي آمريكا امانوئل به صورت غير مستقيم از اين كه سيستم مخابراتي كاخ سفيد از سوي سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي قابل دسترسي است، اطلاع داشت.
لوينسكي نيز در اظهارات دفاعيه خود در دفتر مستقل شورا گفت كه كلينتون به اين موضوع كه يك سفارت‌خانه بيگانه (اسرائيل) به اطلاعات تلفني آنها دست يافته، مشكوك شده بود. به همين علت براي شناسايي اين موضوع داستان‌هاي ساختگي را در مورد صحبت‌هاي جنسي خود مطرح كرد تا بتواند از اين طريق به موضوع كنترل تلفن‌هاي كاخ سفيد واقف شود.
اين پايگاه خبري آمريكايي مي‌افزايد كه امانوئل جزئي از عمليات باجگيري و جاسوسي رژيم صهيونيستي عليه دولت كلينتون بود كه از سوي حزب ليكود به رهبري «بنيامين نتانياهو»، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در آن زمان طراحي و اجرا شده بود، تا طرح صلح خاورميانه كه كلينتون ارائه كرده بود به ثمر ننشيند.
رام امانوئل فرزند يك تندروي اسرائيلي به نام بنجامين امانوئل است كه بعدها به آمريكا مهاجرت و با يك يهودي ازدواج كرد. بنجامين امانوئل عضو يك گروه تروريستي صهيونيست به نام «ايرگون» بود كه مسئوليت بمب گذاري ها، اساساً عليه غيرنظاميان در هتل ها (از جمله در سال 1946 به انفجار در «كينگ داويد هتل» در بيت المقدس، 91 كشته) و بازارها و نيز كشتار بيرحمانه فلسطينيان در «ديرياسين» بين سال هاي 1931 و 1948 را برعهده داشت.
رام امانوئل 49 ساله كه متولد شيكاگو است، در سال 1991 به هنگام نخستين جنگ خليج فارس، داوطلبانه وارد ارتش اسرائيل شد، و هنگامي كه اسرائيل جنوب لبنان را در اشغال خود داشت، در مرز با اين كشور خدمت مي كرد. وي كه نماينده دموكرات ايلينويز در كنگره است، به عنوان مشاور سياسي در دولت كلينتون خدمت كرده است.
او در كنگره به خاطر حمايت بدون قيد و شرطش از اسرائيل اشتهار فراوان دارد؛ وحتي در سال 2003 طي نامه اي به جرج بوش رئيس جمهور فعلي، وي را به دليل حمايت نكردن كافي از اسرائيل، به شدت مورد انتقاد قرار داده است.
امانوئل پسر به خاطر زبان تند و تيز، خشونت و سرسختي و يكدندگي اش هم بسيار اشتهار دارد، در محيطي صهيونيستي پرورش يافته است. او در تمامي رويدادهايي كه به طرفداري از اسرائيل برگزار مي شود، شركت و سخنراني مي‌كند.
امانوئل تعطيلات تابستاني‌اش را نيز در اسرائيل مي گذراند پدرش بنجامين، در مصاحبه‌اي با روزنامه صهيونيستي «معاريو»، اطمينان داد كه انتخاب پسرش به پست رئيس كاركنان كاخ سفيد، براي اسرائيل بسيار مفيد خواهد بود. او گفت: كاملاً مشخص است كه رام رئيس جمهور را براي طرفداري از اسرائيل تحت تأثير قرار خواهد داد.
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن