تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815441662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/حج فرصت بزرگ مسلمانان براي التيام جدايي‌ها/ نماينده‌ اصفهان درگفت‌وگوباايسنا: موسم حج بهترين فرصت براي اتحاد عليه دشمني‌هاي استكبار جهاني است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /حج فرصت بزرگ مسلمانان براي التيام جدايي‌ها/ نماينده‌ اصفهان درگفت‌وگوباايسنا: موسم حج بهترين فرصت براي اتحاد عليه دشمني‌هاي استكبار جهاني است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

محمدكريم شهرزاد، با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري درديدار با مسوولان و كارگزاران حج، حج را ذاتا موجب گردهمايي و وحدت مسلمانان دانست و گفت: گردهمايي مسلمانان در موسم حج از ابعاد سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي حائز اهميت بسيار است، ولي مهم اين است كه مسوولان جمهوري اسلامي ابعاد مختلف هريك از موضوعات فوق را تبيين و به كار بندند.

نماينده‌ مردم اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: معتقدم با پيروزي انقلاب اسلامي، آن بخش از شعائر اسلامي كه در گذشته به صورت فردي انجام مي‌گرفت و در كشورهاي اسلامي هنوز كه هنوز است با ديد فردي به آن نگريسته مي‌شود، شكل اجتماعي و امت واحده به خود گرفته و به صورت پررنگ‌تر اجرايي شود.

به گفته وي موسم حج كه اجتماع گرايش‌هاي مختلف قومي، فرهنگي و جغرافيايي مسلمانان است، بهترين فرصت براي تبادل و تقويت اشتراكات به‌ويژه اتحاد برعليه دشمني‌هاي استكبار جهاني است.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس هشتم افزود: خوشبختانه طي سه دهه‌ اخير آثار مثبت اين گردهمايي در جهان اسلام نمايان شده است، ولي عوامل ارتجاعي و مستكبران سلطه‌طلب نيز هوشيارتر از گذشته در تلاش است پيام حج را به تكاليف فردي خلاصه و از بيداري منجر به اتحاد مسلمانان جلوگيري كنند.

نماينده‌ي مردم اصفهان، پرچمدار مبارزه با فردگرايي مسلمانان را مقام معظم رهبري دانست و تصريح كرد: مقام معظم رهبري هر سال با رهنمودهايشان به جهان اسلام و كارگزاران حج، خطوط اصلي مبارزه با استكبار جهاني و اتحاد مسلمانان را ترسيم مي‌كنند، رهنمودهاي معظم‌له بايد از سوي رسانه‌هاي داخلي موثر تبيين شده و به گوش مسلمانان سراسر جهان برسد.

وي ادامه داد: جريان‌هاي انحرافي در جهان اسلام به شدت در تلاشند مسايل فردي را اصلي كرده و اختلافات شيعه و سني را دامن بزنند، اينان به اين شيوه‌ها مي‌خواهند ثمرات و بركات موسم عظيم حج را تحت‌الشعاع خود قرار دهند.

شهرزاد عنوان كرد: آزادي فلسطين، مسايل اقتصادي جهان اسلام، وحدت مسلمانان، چاره‌جويي براي كاهش آسيب‌پذيري جهان اسلام از بحران اقتصادي غرب و تلاش براي ايجاد اقتصاد، بازار و بانك‌هاي اسلامي از مهم‌ترين موضوعاتي است كه بايد از سوي كارگزاران حج كشورهاي اسلامي به‌ويژه مسوولان حج كشورمان مورد توجه قرار گيرد و در پي آن برنامه و استراتژي مدوني ارايه شده و در موسم حج بر روي آن كار كنند.

رييس كميته‌ي اجتماعي كميسيون برنامه و بودجه، عظمت و ابعاد كنگره حج را يادآور شد و تاكيد كرد: بزرگي حج ايجاب مي‌كند كه ابعاد مختلف آن از سوي كارشناسان حوزه‌هاي گوناگون با جامعيت مورد بررسي قرار گرفته و راهكار و برنامه‌هاي اجرايي ارايه شود، دستگاه ديپلماسي نيز با نزديك‌تر شدن و اطمينان دادن به همسايگان و تبيين جنبه‌هاي مختلف دشمنان مشترك مسلمانان به حذف موانع ديپلماتيك نزديكي كشورهاي مسلمان با ايران بپردازند.

شهرزاد خطاب به مسوولان نظام گفت: نبايد اجازه دهيم فرصت به وجود آمده از سوي منحرفان و نظام استكبار به تهديد مبدل شود، بسيار تاسف‌آور است كه در شرايط فعلي روحانيون درباري و جاهل با سخنان تفرقه‌افكنانه‌شان هدف صهيونيست‌ها در به جان هم انداختن شيعه و سني را به شدت دنبال مي‌كنند، البته جريان‌هاي فوق بايد بدانند ظرفيت و موج عظيمي كه ميان ملت‌ها به وجود آمده است، سردمداران اين جريان‌ها را قطعا به زباله‌دان تاريخ مي‌فرستد.

نماينده‌ي مردم اصفهان پرهيز از بيانات و رفتارهاي تحريك‌آميز را مهم‌ترين وظيفه‌ي كارگزاران سازمان حج دانست و اظهار كرد: كارگزاران و مسوولان حج بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي و مديريت كنند كه بيان يا رفتاري از سوي ايرانيان حاضر در موسم حج موجب دادن بهانه به دست مروجان ترويج تفرقه و خشونت نشود، و بايد به شدت از اين موضوع پرهيز كرد.

شهرزاد با تاكيد بر اين‌كه مسايلي را كه در گذشته و امروز، مقام معظم رهبري اشاره مي‌كنند بايد به صورت دقيق از سوي كارگزاران حج رعايت شود، گفت: شيعه و سني دشمنان مشترك زيادي داشته و منافع حاصل از اين موضوع عايد جريان‌هاي صهيونيستي و آمريكايي مي‌شود.

اين عضو اصولگراي مجلس هشتم خطاب به نخبگان حوزه و دانشگاه توصيه كرد كه در سطوح نظري و در قالب كنفرانس‌ها و سمينارها به صورت علمي و با سعه صدر با انديشمندان غيرشيعي تبادل انديشه كرده و با تكيه بر اعتقادات مشترك آموزه‌هاي ديني را در سطوح اجتماعي به اجرا گذارند.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه، برجسته‌سازي پيروزي‌هاي مسلمانان در اقصي‌نقاط جهان را مهم‌ترين عامل القاي روحيه‌ي شجاعت در حاكمان كشورهاي عربي از سوي كارگزاران نظام به‌ويژه مسوولان سازمان حج برشمرد و خاطرنشان كرد: دستگاه‌هاي اطلاعاتي در كنار دستگاه‌هاي فرهنگي و ديپلماسي كشور بايد مراقب فعاليت‌هاي جاسوسي كشورهاي سلطه‌گر باشند، دستگاه‌هاي فرهنگي بايد در قالب تقريب مذاهب عمل كرده و از چاپ و انتشار مكتوبات فرهنگي تحريك‌كننده كه موجب تشديد اختلافات شيعه و سني مي‌شود جدا پرهيز كنند و دستگاه‌هاي اقتصادي كشور نيز بايد با تبيين اقتصاد اسلامي زمينه‌ي همكاري‌هاي اقتصادي بين مسلمانان را فراهم كنند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن