تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818890357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حذف جوانان فوتبال، نتيجه‌بي‌تدبيري سرمربي‌ تيم اميد را از نيكوليچ پس‌بگيريد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: حذف جوانان فوتبال، نتيجه‌بي‌تدبيري سرمربي‌ تيم اميد را از نيكوليچ پس‌بگيريد
جام جم آنلاين: گروه مرگ رقابت‌هاي جوانان آسيا به واسطه نمايش ضعيف تيم فوتبال كشورمان، براي ژاپن و عربستان به آسان‌ترين گروه تبديل شد، تا بازي‌هاي امروز اين گروه فقط جنبه تشريفاتي داشته باشد.


اين‌كه امروز و در ساعت 45/16 بايد مثل يمن، براي دلخوشي خودمان بازي كنيم، سزاوار نام و اعتبار ايران نيست، اما نكته تاسف‌بار، تصميم عجولانه فدراسيون فوتبال در سپردن تيم اميد كشورمان به فردي است كه خيلي‌ها او را عامل اصلي شكست تيم جوانان ايران مي‌دانند.

نناد نيكوليچ در شرايطي 2 باخت متوالي در كارنامه‌اش ديد كه به اعتقاد خيلي‌ها اين تيم، بهترين تيم 30 سال اخير ايران در رده سني جوانان بود. يكي از موجه‌ترين منتقدان امير حاج رضايي است.

كارشناس برجسته فوتبال كشور نناد نيكوليچ را اصلي ترين عامل ناكامي جوانان در عربستان مي‌داند و معتقد است يكي از بهترين‌ تيم‌هاي جوان تاريخ ايران قرباني بي‌تدبيري سرمربي‌ كرواتش شده است: «واقعا متاثر شدم از اين‌كه ديدم چطور سرمايه فوتبال يك مملكت به دست يك فرد نابود شد. در اين شرايط درست نيست كه بگويم فوتبال همين است و اين بار روي بد خود را به ما نشان داده است. نگوييم فوتبال است و هزار و يك اشتباه و چشم بپوشيم از اشتباهاتي كه سرمربي كروات تيم جوانان مرتكب شده است. متاسفانه اين تيم در حالي به اين مربي ناتوان سپرده شد كه پيش از اين در تيم‌هايي چون فولادخوزستان كارنامه‌اي نه چندان درخشان از خود برجاي گذاشته بود.»

در اين ميان نظرات جلال چراغپور كه از بهمن ماه سال گذشته به عنوان ناظر كميته ملي المپيك براي تيم جوانان منصوب شد نيز خواندني است: «نفراتي كه در كمپ حضور داشتند، آنهايي نبودند كه در مسابقات آسيايي به ميدان رفتند. تيم اصلي ما در جاي ديگري شكل گرفته بود. اين تيم فكر نناد نبود. نيكوليچ سمبل مربي خارجي است كه همه حرفي را گوش مي‌كرد و مي‌پذيرفت. تيم ما براساس تك‌مهره‌ها چيده شده بود و هرگاه همين اشكالات را به مسوولان مي‌گفتيم، پاسخي بجز درست مي‌شود نمي‌دادند.»

با اين تفاصيل، به خاطر تصميم اشتباه فدراسيون فوتبال بايد 2 سال ديگر هم تحمل كنيم تا شاهد يك ناكامي ديگر براي تيم اميد ايران باشيم. تيمي كه 32 سال است از راهيابي به المپيك محروم مانده و حالا هم با مربي كم اعتباري چون نيكوليچ مي‌تواند يك تيم از پيش باخته براي راهيابي به المپيك بعدي باشد.

نيكوليچ ساعاتي پس از حذف كردن تيم جوانان كشورمان در رقابت‌هاي آسيايي، از عربستان براي ايران پيغام فرستاد كه براي تيم اميدتان برنامه‌هاي ويژه دارم! او در پاسخ به اين سوال كه تا چه اندازه از ادامه همكاري‌اش با فوتبال ايران اطمينان دارد، گفت: «درست است در اين مسابقات ناكام مانديم، اما ما با مسوولان فدراسيون ايران برنامه‌هاي بلندمدتي را براي حضور موفق در بازي‌هاي آسيايي و كسب سهميه المپيك طراحي كرده‌ايم. مطمئنا از امروز بايد براي موفقيت در آن مسابقات نقاط ضعفمان را برطرف كرده و با برپايي اردوها و بازي‌هاي تداركاتي مناسب ، نقاط مثبتمان را تقويت كنيم.»

اين مربي كروات يك جمله قصار هم گفت، كه بد نيست بخوانيد: «بهترين مربيان دنيا هم مي‌بازند اما بايد از اين شكست درس بگيريم تا در بازي‌هاي بزرگ‌تر بتوانيم شايستگي‌هاي خود را در زمين مسابقه ثابت كنيم.»

خيلي دوست داشتيم بدانيم مسوولان فدراسيون فوتبال كه از نيكوليچ برنامه‌هاي بلندمدت گرفته‌اند، با چه استدلالي اين مربي را شايسته هدايت همزمان تيم‌هاي جوانان و اميد دانسته‌اند، اما متاسفانه كفاشيان به دليل حضور در عربستان در دسترس نبود و تاج هم به خاطر خاموش بودن تلفن همراهش.

در پايان ما هم با امير حاج رضايي هم عقيده هستيم: « شرط عقل و انصاف نيست كه ننادنيكوليچ در سمت سرمربيگري تيم فوتبال جوانان و اميد ايران ابقا شود. او براي هدايت تيم‌هاي ايراني مربي قابلي نيست و نمي‌تواند به تيم‌هاي ما كمك كند.»

رضا پور‌عالي
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن