تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815158304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كم اشتهايي ، از علائم سرطان معده است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: كم اشتهايي ، از علائم سرطان معده است
عضو كميته علمي انجمن علمي جرّاحان عمومي ايران گفت: كم اشتهايي همراه با حالت تهوّع و به دنبال آن، كاهش وزن، از مهم ترين علائم و نشانه هاي ابتلا به سرطان معده است.
به گزارش شبكه خبر به نقل از ايرنا، دكتر بهزاد رحماني در حاشيه برگزاري "سومين كنگره سراسري جرّاحان عمومي ايران" افزود: هر فردي كه به مدت بيش از سه هفته، دچار بي اشتهايي و حالت تهوع شود، بايد به منظور تشخيص سرطان مري و معده، دستگاه گوارش فوقاني او مورد بررسي قرار گيرد.

فوق تخصص جرّاحي ريه و قفسه صدري، بي اشتهايي همراه با كاهش وزن را يك نشانه هشداردهنده در اين زمينه بيان كرد و افزود: كساني كه در ماه هاي گذشته، دچار كاهش وزن شديد شده اند، بيماراني هستند كه سرطان معده در آنها پيشرفت كرده و متاسفانه در بيشتر موارد هم قابل درمان نيست.

عضو كميته علمي "سومين كنگره سراسري انجمن علمي جراحان عمومي ايران" اظهار داشت: علائمي همچون دردهاي شديد معده و تداوم يافتن كاهش وزن، علائمي هستند كه در مراحل پيشرفته بيماري بروز مي كند.

به گفته اين متخصص، در سراسر دنيا، مقدار بروز سرطان هاي مري و معده در مردان بيشتر است و افزون بر مسئله جنسيّت، افرادي كه داراي گروه خوني "آ" هستند، بيشتر از ديگر افراد در خطر ابتلا به سرطان مري و معده قرار دارند.

رحماني، با بيان اينكه "در مناطقي از ايران همچون خراسان، گنبد، كردستان، زنجان و مازندران، سرطان مري و معده شايع تر است"، بيان داشت: به طور كلّي، نژاد آريايي از نظر ابتلا به اين سرطان ها، نژادي ضعيف است و به طور ژنتيكي بيشتر در معرض ابتلا به سرطان هاي مري و معده قرار دارد.

عضو كميته علمي انجمن علمي جرّاحان عمومي ايران، با تاكيد بر نقش و اهميّت تغذيه در ابتلا به سرطان هاي مري و معده گفت: در برخي از اقوام، همچون كردها و لرها، چون عادت به نوشيدن چاي داغ دارند، سوختگي مري بيشتر ديده مي شود و اين سوختگي در افزايش ابتلا به سرطان معده، موثّر است.

"سومين كنگره سراسري انجمن علمي جراحان عمومي ايران، هفتم تا نهم آبان ماه در "مركز قلب" برپاست.
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن