تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813178045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پنجمين همايش سراسري پزشكي ، پرستاري دياليز درتهران گشايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: پنجمين همايش سراسري پزشكي ، پرستاري دياليز درتهران گشايش يافت
تهران / واحد مركزي خبر / بهداشت و سلامت 1387/08/07
پنجمين همايش دو روزه سراسري پزشكي ، پرستاري دياليز در تالار امام علي ( ع) دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گشايش يافت.
ناصر طبخي دبير اجرايي همايش درمصاحبه با خبرنگار ما گفت : هدف از برگزاري همايش ارائه اطلاعات تازه درباره دياليز و بيماري دياليز به پرستاران و كارشناسان است.
وي افزود : پرستاران بيشترين تماس را با بيماران دياليزي دارند بنابراين اطلاعات انان درباره بيماري بايد به روز و كارامد باشد.
طبخي گفت : اين همايش فراخوان مقاله نداشته است اما در دو روز برگزاري همايش 22 نفر فوق تخصص كليه و 5 كارشناس در باره موضوعات مختلف مربوط به دياليز سخنراني مي كنند.
دبير اجرايي همايش گفت : وضعيت دياليز كشور ، عوارض حاد دياليز ، واكسيناسيون در بيماران دياليزي ، مراقبت هاي پرستاري هنگام دياليز ، فشار خون در بيماران دياليزي ، تغذيه در بيمارن دياليز و انواع دياليز از جمله موضوعات سخنراني پنجمين همايش پزشكي ، پرستاري دياليز است.
وي افزود : سه هزار جلد كتاب درباره بيماران دياليز و نارسايي كليه از سوي معاونت سلامت وزارت بهداشت چاپ شده است كه در اختيار شركت كنندگان قرار خواهد گرفت.
طبخي گفت : نمايشگاهي از تجهيزات مربوط به بيماران دياليز در جنب همايش برپاست و شركت در اين همايش براي پزشكان و پرستاران حداكثر 5 امتياز بازاموزي دارد.
وي افزود : بيش از 17 هزار بيمار دياليزي در كشور داريم كه 16 هزار نفر از انان دياليز خوني و هزار و 250 نفر نيز دياليز صفاقي مي شوند.
دبير اجرايي پنجمين همايش پزشكي ، پرستاري دياليز گفت : بايد دياليز صفاقي را براي بيماران دياليزي در كشور توسعه دهيم زيرا انجام ان راحت تر و هزينه ان براي بيماران ، يك پنجم دياليز خوني است.
وي با اشاره به اينكه در 5 سال اينده تعداد بيماران دياليزي دو برابر مي شود افزود : توسعه بخش هاي دياليزي در كشور مناسب بوده است زيرا در حال حاضر 340 مركز دياليز در كشور داريم كه خدمات دياليز به بيماران مي دهند و از اين نظر كمبودي وجود ندارد.
دستگاه دياليز 10 درصد از كار كليه را انجام مي دهد كه بيماران دياليزي هفته اي 3 بار بايد به مراكز دياليز بيمارستاني مراجعه كنند و دياليز شوند.
پنجمين همايش سراسري پزشكي ، پرستاري دياليز را اداره پيوند و بيماري هاي خاص معاونت سلامت وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشكي با همكاري معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار كرده است.
صدا و تصوير دارد
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1288]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن