واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: از نظر منطق دین، از نظر «الذین یؤمنون بالغیب» (بقره / 3)، از نظر منطق خبرهائی كه از طریق دین گرفته ایم نه از روی اصول ظاهر، می گوئیم خیالمان از این جهت كه بشریت بكلی نیست و نابود بشود راحت است، هر چه در گذشته بوده است مقدمه ای بوده برای آنچه كه در آینده پیش می آید. ما آینده ای پیش رو داریم كه در آن به تعبیر اسلام عقلها كامل می شود. حدیث دارد كه خداوند ( نمی گوید امام زمان ) در آن دوره دست لطف خودش را بر سر بندگان می گذارد «حتی كملت عقولهم» و بشر عقل خودش را باز می یابد و دیگر این بی عقلیها را خود بخود نمی كند. می فرماید در آن دوره عمرها طولانیتر و بهداشت مردم كاملتر می شود، امنیت به طور كامل بر قرار می گردد «تصطلح فی ملكه السباع» درندگان بایكدیگر صلح می كنند، كاسیگین و جانسون هم با هم صلح می كنند. «یخرج الارض افلاذ كبدها» زمین آنقدر منابع نیرو و ذخیره ها دارد كه الی ما شاء الله. تازه شما به كجای آن پی برده اید؟ می گویید چهار پنج میلیارد جمعیت زیاد است؟ نه، بیش از اینها می تواند در خود جا دهد. زمین حداكثر نیروئی را كه دارد، گنجهای مدفونی را كه دارد در اختیار بشر می گذارد. آسمان بركاتش را می بارد.
وقتی كه ما روی الهام مذهبی، روی این چیزها مطالعه می كنیم و دنیای به اصطلاح روشن امروز را می نگریم، می بینیم مثل ما در این دنیا نسبت به دنیائی كه دین بما نوید می دهد كه در انتظار ماست خواه كه ما شخصا به آن دوره برسیم یا نرسیم، مثل مردمی است كه دارند از یك تونل عبور می كنند. تونل در ذات خودش تاریك است ولی چراغ مصنوعی در آن نصب كرده اند. تازه باید از این تونل بیایند بیرون، وقتی كه آمدند بیرون به یك فضای بسیار باز و بسیار روشن كه روشنی آن طبیعی است می رسند. عدالت به معنی واقعی بر قرار است، امنیت به معنی واقعی بر قرار است، آزادی به معنی واقعی بر قرار است، توحید به حقیقت خودش طلوع می كند و ظاهر می شود و دنیا را روشن می كند «اعلموا ان الله یحیی الارض بعد موتها» (حدید/17) قرآن می گوید بدانید كه خدا همین زمین مرده را در هنگام بهار زنده می كند. این آیه در احادیث ما این طور تفسیر شده است كه این مطلب، اختصاص به زمین خاكی ندارد، زمین اجتماعی بشر هم چنین است، اگر شما دیدید كه روزی فساد جهانگیر شد («ظهر الفساد فی البر و البحر بما كسبت ایدی الناس؛ فساد و تباهی در خشکی و دریا به سبب آنچه دست های مردم (از گناهان ) فراهم آورده پد یدار گشت» روم/41) اگر تمام عالم مثل فصل زمستان مرد، مأیوس نشوید نگوئید آقا دنیا را زمستان گرفت دیگر دوره بهار منقضی شد. خیر، بهاری خواهد آمد.
این معنی «الذین یؤمنون بالغیب»، ایمان به نهان و ایمان به مددهای غیبی و نهانی است منتهی مددهایی برای شخص به مقیاس شخصی، برای اجتماع كوچك به مقیاس اجتماعی و برای جهان بشریت به مقیاس جهانی است. حكومت واحد جهانی سراسر عدالت، سراسر امنیت، سراسر بركت، سراسر رفاه، سراسر آسایش، سراسر خوبی وسراسر ترقی خواهد بود. «للهم انا نرغب الیك فی دولة كریمة، تعز بها الاسلام و اهله و تذل بها النفاق و اهله و تجعلنا فیها من الدعاة الی طاعتك و القادة الی سبیلك و ترزقنا بها كرامة الدنیا و الاخرة ؛ بارپروردگارا ما از تو می خواهیم که روزیمان کنی که دولت کریمه ای را درک کنیم که در آن اسلام و مسلمانان را عزیز می کنی و نفاق و منافقان را خوار می کنی و ما را از دعوت کنندگان به طاعتت و راهنمایان به راهت قرار می دهی و کرامت دنیا و آخرت را روزیمان می کنی.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فان پاتوق]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]