تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818890937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشستي خبري عنوان شد:تازه هاي نشر با 14 سال تاخير به دست دانش آموزان مناطق محروم مي رسد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در نشستي خبري عنوان شد:تازه هاي نشر با 14 سال تاخير به دست دانش آموزان مناطق محروم مي رسد
مشاور معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش گفت: پژوهش هاي دهه 70 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نشان مي دهد كه اگر اين وزارتخانه بخواهد طبق يك دوره عادي تازه هاي نشر را به دانش آموزان مناطق محروم برساند، 14 سال زمان مي برد.

به گزارش خبرنگار مهر، يوسف يعقوبي فر در نشست خبري كه صبح امروز برگزار شد، درپاسخ به اين سوال كه آيا 14 سال زمان براي رسيدن يك كتاب تاز انتشار يافته به دست دانش آموزان طولاني نيست و چرا با وجود نهادهاي گوناگون متولي در اين زمينه ، نبايد تازه هاي نشر به سرعت در روستاها و مناطق دورافتاده عرضه شود، گفت: البته اين سيكل در طول سالهاي اخير كمتر شده و بايد زمان آن به مرور كاهش يابد.

وي برپايي نمايشگاه هاي كتاب در مدارس را براي كاهش اين دوره ضروري دانست و افزود: برگزاري اين نمايشگاه ها در مدارس باعث مي شود، تازهاي نشر بازار كتاب در عرض 20 روز در اختيار دانش آموزان قرار گيرد.

مشاور معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش از برگزاري يازدهمين نمايشگاه كتاب در 30 هزار مدرسه در سراسر كشور خبر داد و گفت: اين نمايشگاه ها از 23 تا 30 آبان ماه در مدارس سراسر كشور داير مي شود.

يعقوبي فر اظهار داشت: بيش از 7 هزار و 800 عنوان كتاب در قالب يك ميليون و 500 هزار جلد در اين نمايشگاه ها براي دانش آموزان عرضه مي شود.

وي افزود: از مجموع كتاب هاي قابل عرضه در نمايشگاه هاي كتاب 2 هزار و 200 عنوان براي دوره ابتدايي، هزار و 300 عنوان در دوره راهنمايي و 4 هزار و 300 عنوان براي دوره متوسطه مي باشد.

مديرعامل موسسه فرهنگي منادي تربيت با اعلام اينكه برپايي نمايشگاه هاي كتاب در مدارس براساس اعلام نياز آنها صورت مي گيرد، افزود: بعد از ارزيابي نيازهاي استانها، كتاب هاي لازم را تهيه و در اختيار آنها مي گذاريم.

يعقوبي فر با اشاره به اينكه براي برپايي اين نمايشگاه ها بيش از يك و نيم ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: براي تمامي كتاب ها 20 درصد تخفيف در نظر گرفته شده است كه تمامي دانش آموزان مي توانند از آن بهره مند شوند.

وي ادامه داد: براي هر مدرسه يك كارتن حاوي 100 عنوان جلد از تازه هاي نشر ارسال مي شود تا براي عرضه در نمايشگاه هاي خود از آن استفاده كنند.

مشاور معاون پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش به فروش 70 ميليون جلد كتاب در ده دوره گذشته نمايشگاه هاي كتاب مدارس اشاره كرد و افزود: 60 ميليون از اين كتاب ها از انتشارات فرهنگي منادي تربيت مي باشد.

يعقوبي فر در ادامه اين نشست به برنامه ريزي هاي صورت گرفته از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت آموزش و پرورش در خصوص راه اندازي نمايشگاه هاي كتاب مدارس اشاره كرد و گفت: طي دو دوره گذشته و اين دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي يارانه اي را براي پژوهش عمليات برگزاري اين نمايشگاه ها در اختيار ناشران قرار داده است ولي آموزش و پرورش هيچ اعتباري را در اين خصوص در نظر نمي گيرد.

وي تصريح كرد: انتظار مي رود كه با گام مثبتي كه وزارت فرهنگ و ارشاد در برگزاري اين نمايشگاه ها برداشته است، آموزش و پرورش نيز يارانه اي را در اين خصوص در نظر گيرد.

مشاور معاون پرورش و تربيتي وزارت آموزش و پرورش با اعلام اينكه مراسم نمادين افتتاح اين نمايشگاه ها در 26 آبان ماه همزمان با روز كتاب، مدرسه و دانش آموز با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار مي شود، اظهار داشت: در اين مراسم از كتابداران و كتابخوان هاي نمونه تقدير به عمل مي آيد.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن