تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818181041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرخطرترين خودروهای كشور اعلام شدند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: پرخطرترين خودروهای كشور اعلام شدند
پرخطرترين خودروهای كشور اعلام شدند







رئيس مركز كنترل پليس راهور ناجا اسامی پرخطرترين خودروهای كشور را اعلام كرد.


به گزارش ایلنا، سرهنگ سیدمحسن بهرسی، در نشستی خبری با اشاره به كشته شدن سالیانه پنج هزار و 500 نفر موتورسوار در كشور، اظهار داشت: این تعداد 10 درصد بیشتر از مجموع كشتهشدگان تصادفات كشور آلمان در طول یك سال (چهار هزار و 500 نفر) است، این در حالی است كه تعداد كل خودروها در كشور آلمان 80 میلیون و در كشور ما 18 میلیون دستگاه است.
وی افزود: با آنالیز حوادث و پیدا كردن علت رخ دادن آنها به این نتیجه رسیدیم كه عدم كیفیت خودروها یكی از مهمترین علل این حوادث و تصادفات است.
سرهنگ بهرسی در خصوص پرخطرترین خودروهای موجود در كشور، گفت: خودروی پراید حدود 17 درصد حوادث شهری و 24 درصد حوادث جادهای را به خود اختصاص داده است و پس از پراید خودروی نیسان وانت در حالی كه دو درصد كل خودروهای كشور را تشكیل میدهد در 2/5 درصد تصادفات دخیل است.
وی ادامه داد: همچنین كامیونها و خودروهای سنگین در حالی كه 7/1 درصد خودروهای كشور را تشكیل میدهند، 14 درصد تصادفات جرحی و فوتی كشور را رقم زده و در 47 درصد تصادفات فوتی دخیل هستند.
رئیس مركز كنترل پلیس راهور ناجا در خصوص جادههای پرخطر كشور اظهار داشت: رتبهبندیهای جادههای پرخطر در فصول مختلف سال متفاوت است، به عنوان مثال در فصل تابستان كه فصل برداشت صیفیجات است محور جیرفت در استان كرمان به دلیل افزایش شدید تردد كامیونها، پرخطرترین جاده كشور است.
وی افزود: محور اصفهان – شیراز كه رتبه اول جادههای پرخطر كشور را داشت در حال حاضر رتبه سوم را به خود اختصاص داده است و محور نیشابور – سبزوار نیز به دلیل مسافت 200 كیلومتری در كویر، قبل از نصب علائم مقام سوم جادههای پرخطر كشور را داشت كه در حال حاضر در مقام هشتم ایستاده است.
سرهنگ بهرسی در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص عوامل شكلگیری حوادث در جادهها و شهرها، گفت: سواریها و وانتها با 54 درصد عوامل شكلگیری این حوادث هستند و موتورسیكلت با 22 درصد، كامیون با 14 درصد، عابر پیاده با هفت درصد و خودروهای مسافربر عمومی با سه درصد در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند.
وی افزود: در شهرها نیز سواری و وانت با 39 درصد، عابرپیاده با 28 درصد، كامیون با 14 درصد، موتورسیكلت با 12 درصد و مسافربرهای عمومی با 5/7 درصد رتبههای اول تا پنجم این حوادث را در اختیار دارند.
رئیس مركز كنترل پلیس راهور ناجا عدم توجه به جلو را با 5/24 درصد مهمترین علت وقوع تصادفات جادهای عنوان و تصریح كرد: انحراف به چپ با 22 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با 18 درصد در رتبههای بعدی علل این تصادفات قرار دارند.
وی خاطرنشان كرد: در شهرها نیز عدم توجه به جلو با 37 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با 10 درصد و عدم رعایتن حق تقدم با 9 درصد مهمترین علل تصادفات هستند.
سرهنگ بهرسی هفت درصد تصادفات جادهای سه ماه اخیر را در جادههای روستایی اعلام و تاكید كرد: در این مدت تعداد 529 نفر در جادههای روستایی جان خود را از دست دادهاند در حالی كه این تعداد در جادههای اصلی سه هزار و 212 نفر و در جادههای درونشهری یك هزار و 598 نفر بوده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن