تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818875752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد جليلي از عملكرد شوراي امنيت


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: جام جم آنلاين: دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به موارد متعدد ناامني در جهان امروز از ساختار و عملكرد شوراي امنيت سازمان ملل انتقاد كرد.

به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران روز پنجشنبه در اجلاس امنيتي يكاترين‌بورگ روسيه با اشاره به موارد متعدد ناامني در جهان امروز از ساختار و عملكرد شوراي امنيت سازمان ملل انتقاد كرد.

جليلي در اين نشست گفت: همگان اذعان دارند وضع امنيتي امروز در جهان با وضع مطلوب فاصله طولاني و بسيار دارد. چرا عليرغم پيشرفت علم و فناوري و افزايش ثروت و ارتباطات، بشر امروز كماكان احساس ناامني مي‌كند و موضوعاتي چون ناامني در اشكال مختلف آن حتي مانند امنيت غذايي كماكان موضوع اصلي است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ترور دانشمندان فعال ايراني در زمينه انرژي صلح آميز هسته‌اي اظهار كرد: امروز شاهد نشانه‌هايي از ناامني هستيم كه موجب تأسف عميق جامعه جهاني است. امروز شوراي امنيت سازمان ملل قطعنامه‌هايي صادر مي‌كند و افرادي را به خاطر فعاليت‌هاي علمي قانوني و صلح‌آميز در فهرست سياه قرار مي‌دهد و سپس تروريست‌ها اقدام به ترور آنها مي‌‌كنند.
جليلي در ادامه سخنان خود اين سوال را مطرح كرد كه چه رابطه‌اي بين شوراي امنيت سازمان ملل و تروريست‌ها وجود دارد و چه كسي به شوراي امنيت مجوز داده است تا با ترور، انسان‌ها را از دستيابي به حقوق علمي و قانوني خود محروم كند؟
نماينده رهبر معظم انقلاب در شوراي ‌عالي امنيت ملي يادآور شد: جمهوري اسلامي ايران راه اصولي مبارزه با ناامني را حاكم كردن عدالت در مناسبات جهاني مي‌داند.
امنيت پايدار با عدالت و مشاركت همگاني تامين مي‌شود نه با روش‌هاي زورگويانه چند قدرت فاسد
جليلي با تأكيد بر لزوم مبنا قرار گرفتن عدالت در مناسبات بين‌المللي، اظهار كرد: مادام كه عدالت مبناي مناسبات بين‌المللي قرار نگيرد، نمي‌توان انتظار جهان امن را داشت. مادام كه ساختار اين جهان نتواند مانع اشغال و تجاوز شود، مادام كه چند قدرت خاص براساس منافع گروهي اندك بخواهند مناسبات امنيتي جهان را مديريت كنند، نمي‌توان انتظار امنيت داشت.
وي با اشاره به موارد متعدد ناامني جهاني اعم از مشكلات غذايي و فقر و تروريسم حتي در اروپا و آمريكا با وجود گذشت بيش از 60 سال از تأسيس شوراي امنيت سازمان ملل، گفت: نگاه به امنيت بايد جهاني و براي همه انسان‌ها بر مبناي عدالت باشد. ناامني امروز جهان ناشي از آن است كه متوليان امنيت جهاني، امنيت را نه براي همه جهان كه براي عده‌اي بسيار محدود مي‌خواهند. آنها حتي امنيت را براي مردم خود نيز به ارمغان نياورده‌اند.
وي همچنين با بيان نمونه‌هايي همچون اشغال عراق بدون مجوز سازمان ملل، كشتار هزاران انسان بي گناه در افغانستان و حفظ و گسترش سلاح‌هاي كشتار جمعي به رغم معاهدات بين‌المللي تأكيد كرد: پرداختن به مصاديق ناامني بدون پرداختن به علل و ريشه‌هاي آن نتيجه لازم را نخواهد داشت. امروز ما شاهد افراط‌گرايي فزون‌خواه براي سلطه هر چه بيشتر بر مناسبات امنيتي جهان هستيم.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در ادامه اين سخنراني افزود: جمهوري اسلامي ايران راه اصولي مبارزه با ناامني را حاكم كردن عدالت در مناسبات جهاني مي‌داند. نمي‌توان مدعي دموكراسي بود اما در مناسبات بين‌المللي بدون يك ساختار دموكراتيك و مبتني بر روش‌هاي زورگرايانه به دنبال امنيت بود. راه اصولي تأمين امنيت جهاني مشاركت همگاني در تأمين امنيت جهاني است.
جليلي در خاتمه سخنراني خود پيشنهاد داد كه نشست‌ بعدي اين اجلاس بين‌المللي با موضوع «امنيت جهاني با عدالت و مشاركت همگاني» به بررسي ابعاد اين مساله بپردازد و با اين جمله كه باور كنيم بررسي علت‌هاي ناامني بيشتر از بررسي معلول‌ها و مصاديق ناامني مي‌تواند به تأمين امنيت كمك كند، سخنان خود را پايان بخشيد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن