تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812853102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توفان و سيلاب ناگهانى در استان هاى چهارمحال و بختيارى و خوزستان جان ۱۶ تن از هموطنان را گرفت خسارات جانى و مالى سيل در دو استان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: توفان و سيلاب ناگهانى در استان هاى چهارمحال و بختيارى و خوزستان جان ۱۶ تن از هموطنان را گرفت خسارات جانى و مالى سيل در دو استان
گروه شهرستانها- توفان و جارى شدن سيل در مناطق مختلف كشور موجب كشته شدن ۱۶ نفر از هموطنان و مجروح شدن تعداد ديگرى شد.
ستارفرهادى، دبير ستاد حوادث و سوانح استاندارى چهارمحال و بختيارى گفت: در پى بارش ناگهانى باران و جارى شدن سيلاب در بخش بازفت شهرستان كوهرنگ ۱۱ نفر از عشاير كوچرو جان خود را از دست دادند.
وى از فعال شدن ستاد حوادث استان و شهرستان هاى كوهرنگ واردل خبر داد و افزود: بلافاصله پس از اين حادثه ۶ گروه امداد و نجات به مناطق حادثه ديده اعزام شد. به گفته وى، براى امدادرسانى به عشاير درمناطق ييلاقى و روستايى منطقه حادثه ديده درخواست با لگرد شده است.
وى زيان مالى از جمله تلف شدن احشام،مزارع كشاورزى و شيلات دراين مناطق را سنگين دانست.
قدرت الله نظرى، بخشدار ميانكوه شهرستان اردل چهارمحال و بختيارى نيزگفت: بارش ناگهانى باران و جارى شدن سيل، در اين بخش، جان مادرى به همراه دخترش در روستاى لبد را گرفت و ۵۰ واحد مسكونى را تخريب كرد.
وى افزود: تخريب ۵ مزرعه پرورش ماهى ۲۵۰ تنى و تلف شدن يك هزار و ۳۰ رأس دام سبك در روستاهاى لبد و گوزلك از زيان هاى مالى گزارش شده از مناطق حادثه ديده است.
وى، از بين رفتن ۳۰۰ هكتار شاليزار برنج آماده برداشت و باغ انار را از ديگر زيان هاى وارده به اين مناطق سيل زده عنوان كرد. وى همچنين از مسدود شدن راه هاى تمام ۳۰روستا و آبادى اين بخش خبر داد و گفت: ستاد حوادث شهرستان اردل در تلاش براى بازگشايى راه اصلى مركز بخش با شهرستان و استان است. نظرى گفت: ستاد حوادث شهرستان اردل از مسئولان استان درخواست امدادرسانى هوايى با بالگرد جهت كمك به مناطق روستايى و عشايرى منطقه حادثه ديده كرده است.
خسارات جانى و مالى توفان در خوزستان
شاپور رستمى، مدير كل ستاد حوادث غيرمترقبه خوزستان اظهار داشت: توفان در اهواز ۳ كشته و ۳ مجروح و در شهرستان گتوند نيز يك مجروح داشته است.
وى افزود: توفان با سرعت ۹۰ كيلومتر بيشتر شهرستان هاى خوزستان را در نورديد.
وى اضافه كرد: اين وضع در شهرستان هاى انديمشك، دزفول، شوش، شوشتر، اهواز، گتوند، دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر، رامشير و رامهرمز به وجود آمد.
توفان همچنين منجر به شكستن شاخه هاى برخى درختان و نيز قطع برق در برخى از اين مناطق به مدت ۳ ساعت شد.
نادرشفى خدايى، سرپرست هواشناسى خوزستان نيز گفت: اين توفان با سرعت ۸۰تا ۹۰ كيلومتر بر ساعت سبب ايجاد گرد و غبار شديد و به دنبال آن رگبار، باران و رعد و برق در سطح استان شد.
وى افزود: علت بروز اين پديده تغييرات جوى بوده كه انتظار مى رود تا روز پنجشنبه با شدت كمترى ادامه يابد.
 پنجشنبه 21 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن