تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818868437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عين اللهي خبر داد:ايجاد هيئت مركزي جذب هيئت علمي/ بومي گزيني تنها در 8 رشته علوم پزشكي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عين اللهي خبر داد:ايجاد هيئت مركزي جذب هيئت علمي/ بومي گزيني تنها در 8 رشته علوم پزشكي
معاون آموزشي وزارت بهداشت از ايجاد هيئت مركزي جذب هيئت علمي در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: معاون آموزشي وزارت بهداشت دبير اين هيئت مركزي است و هيئت اجرايي جذب هيئت علمي نيز در دانشگاههاي علوم پزشكي ايجاد مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر بهرام عين اللهي امروز در پاسخ به پرسش هاي خبرنگاران در وزارت بهداشت افزود: از اين پس فراخوان جذب اعضاي هيئت علمي در يك فرآيند عادلانه، در دو زمان واحد شهريور و بهمن منتشر مي شود.

انتشار فراخوان جذب هيئت علمي به صورت متمركز

وي اضافه كرد: فراخوان مركزي امروز 20 شهريورماه منتشر مي شود اما افراد متقاضي بايد به دانشگاهها مراجعه كنند و با تكميل مدارك مورد نياز فرآيند جذب در هيئت علمي را طي كنند و تا 7 مهرماه فرصت دارند مدارك را تكميل كنند.

عين اللهي خاطرنشان كرد: ظرفيت اين جذب نيز بر اساس اعلام نياز دانشگاه ها و تصويب نيازها در هيئت مركزي جذب هيئت علمي است.

بومي گزيني در 8 رشته علوم پزشكي در سال جاري

وي در خصوص بومي گزيني در رشته هاي علوم پزشكي يادآور شد: بومي گزيني در 8 رشته علوم پزشكي در سال جاري اعمال شده و هدف نيز اين بوده كه نياز داخلي استاني از ميان داوطلبان بومي آن استان تامين شود.

معاون آموزشي وزارت بهداشت دليل انتخاب اين 8 رشته را وجود 8 رشته پرستاري، مامايي، اتاق عمل، هوشبري، بهداشت محيط، بهداشت خانواده، مبارزه با بيماريها و فوريت هاي پزشكي در همه دانشگاههاي علوم پزشكي برشمرد و گفت: بر اساس برنامه كشوري وزارت بهداشت 80 درصد ظرفيت اين رشته به داوطلبان بومي اختصاص داشته و 20 درصد به ظرفيت غيربومي و تنها در اين 8 رشته بومي گزيني صورت گرفته است.

وي در خصوص طرح پذيرش دانشجوي پزشكي از دوره ليسانس گفت: اين دوره به صورت آزمايشي در دانشگاه علوم پزشكي تهران در حال انجام است و هنوز مورد ارزيابي قرار نگرفته است. اگر اين طرح اثربخش باشد ممكن است در ديگر دانشگاهها گسترش يابد.

تسهيلات رتبه هاي برتر آزمون هاي دانشنامه تخصصي و فوق تخصصي پزشكي

عين اللهي در خصوص تسهيلات براي رتبه هاي برتر گروه پزشكي خاطرنشان كرد: رتبه هاي برتر آزمون هاي دانشنامه تخصصي و فوق تخصصي پزشكي مي توانند به عضويت هيئت علمي دربيايند و اين موضوع در كميسيون مشترك آموزش و درمان مطرح مي شود.

وزارت بهداشت براي بازگشت دانشجويان بورسيه خارج از كشور مشكلي ندارد

وي درباره بازگشت دانشجويان ايراني از دانشگاههاي خارج از كشور خاطرنشان كرد: دو دسته دانشجويان ايراني در رشته هاي پزشكي به خارج از كشور مي رود كه دسته اول از سوي وزارت بهداشت بورسيه شده و با معرفي دانشگاه به دانشگاه مقصد مي روند كه مشكلي از نظر بازگشت آنها نداريم. دسته دوم افرادي هستند كه متاسفانه در سالهاي گذشته به كشورهاي مختلف رفته اند و به دليل راهنمايي بد به دانشگاههاي غير معتبر رفته اند و با مشكلاتي مواجه شده اند.

تحصيل 600 نفر در 11 واحد بين المللي علوم پزشكي

معاون وزير بهداشت افزود: در حال حاضر كشور داراي 11 واحد بين المللي براي رشته هاي علوم پزشكي است و 600 نفر در آنها پذيرش شده اند كه بخشي از اين افراد از دانشجويان شاغل به تحصيل در خارج از كشور بوده اند كه به اين واحدها انتقال يافته اند.

وي اظهار داشت: پيشنهاد شده است كه در صورت موافقت هيئت امناي دانشگاههاي داراي واحد بين الملل، اين واحدها براي رتبه هاي برتر تخفيف هايي در شهريه در نظر گيرند. نكته مهم اين است كه در واحدهاي بين المللي شهريه بر پايه هزينه تمام شده است و نه سودآوري.
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن