تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818020712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوچك زاده: سوال از رييس جمهور يك كار سياسي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كوچك زاده: سوال از رييس جمهور يك كار سياسي است
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح سوال از رييس جمهور يك كارسياسي است و هيچ ارزشي براي آن قائل نيستيم.


مهدي كوچك زاده در گفت و گو با خبرنگارسياسي ايرنا، افزود: بر اساس ماده 196 آيين نامه داخلي و طبق اصل 88 قانون اساسي، در صورتي كه حداقل يك چهارم كل نمايندگان بخواهند درباره يكي از وظايف رييس جمهور سوال كنند، بايد سوال خود را به صورت واضح ، روشن و مختصر همگي امضا و به رييس مجلس تفهيم كنند.
** ناآگاهي از قوانين
وي نا آگاهي از اين قوانين را دليل اصلي اقدام برخي از نمايندگان براي جمع آوري امضا براي طرح سوال از رييس جمهور در صحن علني مجلس عنوان كرد.
نماينده مردم تهران گفت:از رييس جمهور فقط درباره وظايفش مي شود سوال كرد . آقايان جمع كننده امضا شايد نمي دانند كه براي سوال از رييس جمهور درباره اظهار نظرهاي نامربوط ، بي ربط و بي جاي معاون ايشان نمي شود به اين ترتيب عمل كرد.
*اعمال فشار براي بركناري مشايي
وي با اشاره به برخي اظهارات رحيم مشايي افزود: معاون رييس جمهور نظراتي درباب مسايل مختلف داشته كه به اندازه كافي هم در جامعه مطرح شده است حالا اگر ما مي خواهيم با اعمال زور و قدرت و فضاسازي ، رييس جمهور را مجبور كنيم كه بركنارش كند، اين ديگر جزو وظايف نمايندگان نيست.
نماينده دوره هاي هفتم و هشتم مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: نكته ديگر اينكه لازمه طرح سوال از رييس جمهور اين است كه حداقل يك چهارم نمايندگان يعني حدود هفتاد و دو ، سه نفر از نمايندگان بايد اين طرح را امضا كنند.
*آرزوي به گور رفته بعضي ها
عضو اصولگراي مجلس هشتم ياد آور شد: در دوره گذشته عين اين اقدام را اكبر اعلمي، نماينده مردم تبريز با اين آرزو انجام داد كه طرح سوال از رييس جمهور به انجام برسد اما كسي با او همراهي نكرد . البته عده اي كه به شرايط توجه نداشتند يا آنها كه مسايل را يك بعدي مي ديدند و شرايط زمان و مكان رابراي افعال خود در نظر نمي گرفتند يا برخي كه دوست داشتند خودي نشان بدهند و بالاخره با رييس جمهور چالش كنند، تنها امضا كنندگان آن طرح بودند كه عده شان حداكثر به 30 يا 40 نفر رسيد.
وي گفت: پيش بيني من اين است كه در اين مجلس هم كسي كه جلو افتاده و حالا دارد امضا جمع مي كند شايد آدم با حسن نيتي هم باشد و اصلا قابل قياس با فردي نظير اعلمي نباشد -البته من اطلاع ندارم اين فرد كيست- ولي شايد او هم به حيطه اختيارات و وظايف نمايندگي مطابق آيين نامه داخلي مجلس توجه نداشته باشد .
*با طناب مغرضان به چاه نيفتيم
عضو اصولگراي مجلس به اين فرد يا افراد توصيه كرد كه مراقب باشند در يك چنين شرايطي، تحت اقدام آنها كساني مي آيند و امضا مي كنند كه به قول رهبر معظم انقلاب به واسطه موضع گيري هاي انقلابي و انطباق يافته با ارزش هاي امام، با دولت كينه هاي قديمي دارند.
وي افزود: توجه كنيد كه در راه شفاف سازي امور و انجام وظايف نمايندگي شايسته نيست در كنار افرادي قرار بگيريد كه به دشمني با رييس جمهور، عدم تبعيت ازمنويات رهبر معظم انقلاب و كارشكني در راه دولتي كه آقا فرمودند من از اين دولت گرم تر از دولت هاي ديگر حمايت مي كنم ، شهره هستند.
*نمايندگان تابع مطلق ولايت هستند
كوچك زاده گفت: اكثريت قاطع نمايندگان مجلس تابع ولايت مطلقه فقيه هستند و همان طور كه در روز گذشته با بزرگواري از استيضاح وزير آموزش و پرورش صرفنظر كردند در اين جا هم با كساني كه از امام و رهبري كينه دارند، همراه نخواهند شد.
وي مجلس هشتم را جا افتاده تر از مجلس هفتم توصيف كرد و گفت: همان طور كه مجلس هفتم براي سوال از رييس جمهور با اعلمي همراه نشد،قطعا مجلس هشتم اين كار را نخواهد كرد .
كوچك زاده با اشاره به اين كه شايد از حسن نيت برخي افراد خوش نام در اين ماجرا استفاده شود، تصريح كرد: بر فرض هم كه اين طرح به نتيجه برسد، رييس جمهور باكي ندارد. اگر سوال وارد باشد، ايشان مي آيد و پاسخ هم مي دهد.
*موضوع سوال بي ارتباط است
وي درخصوص موضوع سوال نمايندگان گفت: موضوع اين سوال اصلا جزو وظايف رييس جمهور نيست. وظيفه رييس جمهور نيست كه بيايد و پاسخ بدهد كه چرا رحيم مشايي به عنوان معاونش درباره رژيم اشغالگر قدس چه نظري دارد. البته اگر برخي از نمايندگان مايل باشند كه با ايجاد فضا و فشارهاي رواني ايشان را وادار به بركناري معاونش كنند ، حرف ديگري است . اين يك كار سياسي است.
نماينده اصولگراي مردم تهران تاكيد كرد: اظهارات مشايي را بهانه كردن بر اي سوال از رييس جمهور يك كار سياسي است كه هيچ ارزشي هم براي آن قائل نيستيم.
كوچك زاده گفت: اگر خداي نكرده نمايندگان از ابزارهاي قانوني كه براي پيشبرد و بهينه كردن اوضاع امور مملكت در اختيار دارند به اين ترتيب استفاده كنند و به وسيله آنها حب و بغض هاي سياسي خود را جامه عمل ببخشند، جايگاه خود و مجلس را تنزل مي دهند.
سيام*1862
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن