تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818962487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريمبخش كودك با طراحي متفاوت درصدد آموزش «مفهومي قرآن» به كودكان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريمبخش كودك با طراحي متفاوت درصدد آموزش «مفهومي قرآن» به كودكان است
گروه اجتماعي: بخش كودك شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم با 14 غرفه و برپايي كارگاه‌هاي هنري، دانستني‌هاي قرآن و اجراي زنده داستان‌هاي قرآني درصدد آموزش مفهومي قرآن به كودكان است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، بخش كودك شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم با مساحتي حدود 630 مترمربع و با طراحي متفاوت‌ از سال‌هاي گذشته و همچنين ارائه برنامه‌هاي متنوع در شبستان مصلي تهران ميزبان كودكان بازديدكننده از نمايشگاه است كه عمده برنامه‌هاي آن نيز به كودكان سه تا هفت ساله اختصاص دارد.

استفاده از رنگ سفيد در طراحي اين بخش و نورپردازي‌هاي ويژه كه به سفيدي بيشتر آن مي‌انجامد، از جمله ويژگي‌هاي بخش كودك است كه آن را با سال‌هاي گذشته متمايز كرده است و سيد «مهدي مجتهد» مدير اين بخش نيز درباره استفاده مطلق از رنگ سفيد در دكوراسيون اين غرفه، دليل آن را لطافت روح و صميميت كودكان و همچنين هماهنگي با فضاي شبستان مصلي عنوان كرد.

وي همچنين در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگار ايكنا درباره برنامه‌هاي بخش كودك تصريح كرد: بخش كودك، امسال در 12 غرفه كارگاهي، دو غرفه اجراي نمايش زنده و بخش ويژه پرسش و پاسخ در نمايشگاه حضور يافته است.

بنا به گفته مجتهد نقاشي روي ميز، نقاشي ديواري، سفال نقش برجسته، خوشنويسي و كتاب‌سازي از جمله برنامه‌هاي هنري اين بخش است كه طي آن سعي شده مفاهيم قرآني با بهره‌گيري از هنر به كودكان آموزش داده ‌شود.

مدير بخش كودك شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم قصه‌گويي قرآني، خاطره‌نويسي، روخواني قرآن، پرسش و پاسخ، سنجش معلومات قرآني، مسابقه جدول و رايانه را از ديگر بخش‌هاي فعال در اين غرفه دانست و اظهار كرد: استفاده از روش‌هاي سهل براي آموزش مباني قرآني و ديني به خردسالان از جمله موضوعاتي است كه در دستور كار بخش كودك نمايشگاه قرار دارد.

وي حضور دو كارشناس ديني را از جمله اقدامات صورت‌گرفته در راستاي آموزش مباني قرآني و ديني به كودكان بازديدكننده از اين بخش دانست و افزود: اين كارشناسان از ميان افرادي انتخاب شده‌اند كه مهارت برقراري ارتباط با كودكان را دارند و اميدواريم با اين تعامل مؤثر به برخي از سؤالات كودكان پاسخ داده شود.

اجراي دو نمايش زنده با عنوان «كشتي نوح» و «نهنگ موسي» از ديگر برنامه‌هاي بخش كودك است كه مجتهد در تشريح آن اظهار كرد: اين نمايش‌‌ها بر مبناي روايت‌هاي قرآني و به‌صورت سايه‌اي اجرا مي‌شود تا تقدس شخصيت‌هاي قرآني در ذهن كودكان حفظ شود.

مدير بخش كودك شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم تصريح كرد: اين نمايش در چهار سانس اجرا مي‌شود كه دو سانس آن مربوط به قبل از افطار و دو سانس نيز بعد از افطار است.

وي در پايان درباره استقبال از بخش كودك نمايشگاه شانزدهم گفت: با توجه به كميت و كيفيت برنامه‌ها كه تا پايان نمايشگاه بر آن افزوده مي‌شود، اميدوارم برنامه‌هاي اين بخش با استقبال كودكان مواجه شود و رغبت آنها به فراگيري مباني قرآني را افزايش دهد.
 جمعه 15 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن