تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818207507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرخابي ها بايد خصوصي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: سرخابي ها بايد خصوصي شوند


سرمايه: پس از صعود تيم سپاهان نوين به مسابقات ليگ برتر ناگهان اين مساله مطرح شد كه سپاهان نوين از لحاظ قانوني امكان حضور در ليگ برتر را ندارد. در آن مقطع اين موضوع مطرح شد كه براساس قوانين فيفا- كه در AFC هم لازم الاجراست- دو باشگاه كه متعلق به يك فرد حقيقي يا حقوقي باشند نمي توانند در يك سطح از مسابقات فوتبال حضور داشته باشند و از آنجايي كه هم سپاهان و هم سپاهان نوين زير نظر مجموعه صنعتي فولاد مباركه اصفهان بودند امكان حضور آنها در مسابقات ليگ برتر وجود نداشت (يكي از دلايل اين تصميم فيفا احتمال تباني بين تيم هاي هم خانواده است). اگرچه مسوولان ورزش فولاد مباركه در آن زمان اعلام كردند دو باشگاه هويت بسزايي دارند و هر كدام داراي هيات مديره مستقل هستند اما در نهايت مشخص بود كه هر دو باشگاه از طريق كارخانجات فولاد مباركه تامين مالي مي شوند و همين مساله در نهايت باعث شد امتياز حضور در ليگ برتر از اين تيم گرفته و به تيم فولاد خوزستان واگذار شود اما حالا اين مساله به گونه اي ديگر در فوتبال ايران نمود يافته است و ممكن است مشكل ناشي از آن يقه دو تيم پرطرفدار فوتبال ايران را بگيرد.

مساله از اين قرار است كه در واقع تيم هاي استقلال و پرسپوليس در اختيار سازمان تربيت بدني هستند و اگرچه هر دو باشگاه هيات مديره دارند اما به هر حال رئيس مجمع هر دو باشگاه شخص رئيس سازمان تربيت بدني است و اين مساله خلاف قانون است.
با توجه به اينكه اساسنامه ليگ برتر فوتبال ايران پس از تغيير و بازنويسي به AFC ارسال شده و در اين اساسنامه ممكن است مشكل مالكيت دو باشگاه محبوب و پرطرفدار به يك معضل بدل شود.
سردار عزيزمحمدي رئيس سازمان ليگ در اين مورد مي گويد: «ما قبل از شروع هشتمين دوره ليگ برتر به دستور كنفدراسيون فوتبال آسيا و براي كسب چهار سهميه ليگ قهرمانان، اساسنامه اين دو تيم را با ثبت قانوني تغيير داديم. طبق شرايط جديد، استقلال و پرسپوليس تحت پوشش سازمان تربيت بدني نيستند و هيات مديره هاي آنها جداگانه فعاليت مي كنند. برخلاف برخي اظهارات، محمد علي آبادي مديريت استقلال و پرسپوليس را عهده دار نيست و اين دو باشگاه هر كدام هيات مديره اي جداگانه دارند براي آنكه نوع مديريت استقلال و پرسپوليس منافاتي با اساسنامه نداشته باشد در فصل جديد تغييرات را آغاز كرده ام و مشكلي در اين زمينه وجود ندارد و طبق اساسنامه جديد هر كدام از اين باشگاه ها مي توانند جداگانه كار كنند.»
شايد اشاره عزيزمحمدي به واگذاري وظايف علي آبادي به علي سعيدلو در هيات مديره قبلي پرسپوليس باشد، اما به نظر مي رسد به رغم وجود
هيات مديره هاي جداگانه در نهايت مسووليت مديريت نهايي باشگاه ها همچنان با شخص رئيس سازمان تربيت بدني است و تا زماني كه باشگاه ها خصوصي نشوند اين مشكل مرتفع نمي شود. جالب اينكه اعضاي هيات مديره در باشگاه هم از صحبت كردن در اين مورد طفره مي روند و پاسخگويي را متوجه مسوولان سازمان تربيت بدني مي كنند. خسرو دانشجو رئيس هيات مديره استقلال در اين باره مي گويد: «در اين ارتباط صحبت نمي كنم. براي اطلاع از اين موضوع با مدير روابط عمومي سازمان تربيت بدني تماس بگيريد... اين موضوع به من ارتباطي ندارد.» مجيد فرخزادي عضو هيات مديره پرسپوليس هم در اين مورد گفت: «فكر نمي كنم نحوه مديريت تيم ما مخالفتي با اساسنامه داشته باشد اما من اطلاع دقيقي در اين زمينه ندارم. براي مشخص شدن نحوه مديريت پرسپوليس بايد از مسوولان سازمان تربيت بدني سوال شود و به دليل حقوقي بودن موارد بايد اشخاص آگاه در اين زمينه اظهارنظر كنند.»
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن