واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اشرفيزاده در گفتگو با مهر:"قفل يعني كليد" دوباره تدوين و از تلويزيون پخش ميشود
كارگردان فيلم تلويزيوني "قفل يعني كليد" با اعلام نارضايتي از نسخه به نمايش درآمده آن در روز چهارشنبه از شبكه يك، از تدوين دوباره فيلم و نمايش آن در فرصتي ديگر خبر داد.
مرجان اشرفيزاده درباره مشكل نسخه پخش شده "قفل يعني كليد" به خبرنگار مهر گفت: به دليل اصرار شبكه يك براي نمايش فيلم در زمان مقرر آن را به پخش رسانديم. فيلم نياز به تدوين دوباره دارد و تدوين اوليه براي پخش از تلويزيون مناسب نبود. من اميدوارم فيلم در پخش دوباره ديده و قضاوت شود.
وي درباره همكاري با رسول صدرعاملي در مقام تهيهكننده "قفل يعني كليد" گفت: وي براي تهيه چند فيلم تلويزيوني از كساني كه طرح داشتند دعوت كرد كه يكي از آنها من بودم. محمود آيدن طرح اوليه را نوشت و روي آن كار كرديم. زمان كمي براي كار داشتيم و همه چيز با شتاب انجام شد. من ترجيح ميدادم اولين فيلم بلندم را در شرايط بهتر بسازم، هر چند از اين تجربه راضيام.
اين فيلمساز درباره تاثير شرايط بر كيفيت فيلم افزود: ما براي توليد زمان كم داشتيم. "قفل يعني كليد" فيلم آپارتماني نبود و تعداد بازيگران و تنوع لوكيشن آن را از فيلمهاي مشابه متمايز ميكرد. ما براي تصويربرداري تنها 25 روز فرصت داشتيم و نتوانستم روي فيلمنامه آنطور كه بايد كار كنم. در تدوين هم نياز به زمان داشتيم تا ريتم فيلم و شكل روايت به دلخواه من باشد.
اشرفيزاده درباره داستان فيلم گفت: در طرح اوليه سارا با تلاش خود در مسيري قرار ميگرفت كه زندگياش را تغيير ميداد، اما در نسخه نهايي نقش تقدير پررنگتر شد. معتقدم در اين شكل سارا پوياتر است و ناخواسته در مسيري ميافتد كه سرنوشت برايش رقم زده است. از كار روي موضوع معنوي نميترسم و اگر زمان براي كار روي فيلمنامه داشتم، نتيجه بهتر ميشد.
وي با اشاره به ويژگيهاي درامهاي معنوي گفت: نمونه خوب فيلمهاي معناگرا "خيلي دور، خيلي نزديك" رضا ميركريمي است. در چنين قصههاي سختي ساختن لحظههاي جذاب و تاثيرگذار اهميت زيادي دارد. در "قفل يعني كليد" نتوانستم آنطور كه خواستم سكانسهاي گرم و تاثيرگذار به وجود بياورم.
اين كارگردان جوان از همكاري با صدرعاملي اظهار خوشحالي كرد و افزود: خوشحالم كه در اولين تجربه بلندم با اين كارگردان همراه بودم. او دغدغههاي يك كارگردان را به خوبي ميشناخت و به من اعتماد و فضايي ايجاد كرده بود كه بتوانم مستقل كار كنم. دوست داشتم از تجربه و نظر او بيشتر استفاده كنم، اما زمان محدود مانع ميشد.
اشرفيزاده درباره بازيگران "قفل يعني كليد" گفت: قرار بود يك چهره جديد نقش اصلي را بازي كند، اما شبكه اصرار داشت بازيگري شناختهشده نقش را بازي كند. عسل بديعي اولين انتخاب من در بين بازيگران مناسب نقش بود كه حضوري قابل قبول داشت. فكر ميكنم بازيگرها با توجه به حجم نقش و تاثيري كه در قصه داشتند، نقشهايشان را درست اجرا كردند.
وي كه پيش از اين با ساخت فيلم كوتاه فيلمسازي را شروع كرده درباره علاقهاش به كار در تلويزيون گفت: ميدانستم ساخت فيلمهاي تلويزيوني ميتواند تجربهام را بيشتر و من را براي كارگرداني اولين فيلم سينماييام آماده كند. اما متاسفانه مشكل زمان و شتابي كه در ساخت فيلمهاي تلويزيوني وجود دارد به كيفيت آنها لطمه ميزند.
اشرفيزاده با اشاره به تدوين فيلم خود گفت اين روزها مشغول تدوين "قفل يعني كليد" هستم تا نسخه نهايي را آماده پخش دوباره كنم. ساير عوامل توليد اين فيلم عبارتند از تصويربردار: مسعود اميني، صدابردار: حسين بشاش، طراح گريم: محمد قومي، طراح صحنه و تدوينگر: سينا گنجوي، مدير توليد: طاهر اماني و آهنگساز:ميلاد موحدي.
شنبه 9 شهريور 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]