تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818963749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدودف: از جنگ سرد نمي‌ترسيم؛ اما به دنبال آن نيستيم اروپا به سوي عادي‌سازي روابط با ما حركت كند در ارتباط با مسايل دفاع موشكي براي مذاكره آماده‌ايم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مدودف: از جنگ سرد نمي‌ترسيم؛ اما به دنبال آن نيستيم اروپا به سوي عادي‌سازي روابط با ما حركت كند در ارتباط با مسايل دفاع موشكي براي مذاكره آماده‌ايم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

روسيه با به رسميت شناختن استقلال دو منطقه‌ي جدايي خواه گرجستان، مايه بهت و تعجب غرب شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، ديميتري مدودف رييس‌جمهور فدراسيون روسيه، پس از آن كه دوماي دولتي (مجلس سفلي) و شوراي فدراسيون (مجلس عليا) درخواست‌هاي استقلال آبخازيا و اوستياي جنوبي را پذيرفتند، رسما اعلام داشت كه روسيه اوستياي جنوبي و آبخازيا را از اين پس دو كشور مستقل و خارج از حاكميت گرجستان مي‌داند.

خبرگزاري اينترفاكس نيز گزارش داد: مدودف در مصاحبه با كانال‌هاي تلويزيوني غربي از غرب خواست تا آتش درگيري جديدي را با روسيه آغاز نكند.

وي همچنين خاطرنشان كرد: كشور ما از يك "جنگ سرد" جديد نمي‌ترسد، اما اصلا تلاشي براي وقوع چنين امري نمي‌كند.

رييس‌جمهور روسيه در اين مصاحبه كه پس از به رسميت شناختن رسمي استقلال جمهوري‌هاي جدايي خواه گرجستان با كانال‌هاي تلويزيوني غربي انجام داد، موضع روسيه را در مورد يك سري از مسائل تصريح كرد و از غرب خواست تا يك رابطه‌ي متعادل و با دقت حساب شده (با روسيه) ايجاد كند و خواست وقايع روي داده در اين دو كشور را ارزيابي كند.

وي در مصاحبه با شبكه‌ي خبري سي.ان.ان، از كشورهاي غربي خواست آتش درگيري جديدي را با روسيه را به دليل وقايع روي داده در اوستياي جنوبي و ‌آبخازيا آغاز نكنند.

مدودف بر آمادگي روسيه براي گفت‌وگو با شركاي غربي خود در مورد مشكل استقرار سپر دفاع ضدموشكي تاييد كرد.

وي در اين باره گفت: در ارتباط با روابط با روسيه با در نظر گرفتن درگيري گرجستان با اوستياي جنوبي و درگيري گذشته با آبخازيا، بايد بگويم كه تمام اين موضوع در دست غرب است، اما تنها در صورتي كه اين وضعيت، به آتش يك درگيري جديد دامن نزند. اگر روابط از موضع عملي اتخاذ شود، آن زمان همه چيز نرمال و عادي خواهد بود.

وي همچنين خاطرنشان كرد كه روسيه به آرامي و به طور سازنده گفت‌وگو با شركاي غربي خود را بر سر مساله‌ي سپر دفاع ضد موشكي ادامه مي‌دهد.

به گفته‌ي وي، سوال اين است كه چرا به اين پايگاه‌ها نياز است؟

وي تاكيد كرد: احساس مي‌كنيم تمام اين پايگاه‌ در اطراف مرزهايمان براي آن است كه بر روي فدراسيون روسيه فشار آورده شود، اين خوشايند نيست اما با تمام اين وجود به آرامي به طور سازنده مذاكرات را در اين باره ادامه داده‌ايم و خواهيم داد.

مدودف با ادامه‌ي صحبت در اين باره در مصاحبه با كانال تلويزيوني TF1 فرانسه ابراز اميدواري كرد كه شركاي اروپايي روسيه كه اقدامات روسيه را در ارتباط با گرجستان واكنش منفي خواندند، آرام گيرند و به سوي عادي‌سازي روابط با مسكو حركت كنند.

وي كه در سوچي با اين كانال تلويزيوني سخن مي‌گفت، گفت: به نظرم اين وضعيت آرام خواهد شد. اميدواريم شركاي اروپايي‌مان بتوانند همان‌طور كه مي‌گويند بذر را از علف جدا كنند و ما بتوانيم براي آينده روابط پربار و نرمالي ايجاد كنيم.

جنگ سرد

وي در مصاحبه با كانال تلويزيوني راشا تودي (روسيه‌ي امروز)، موضع روسيه را در ارتباط با تهديد آغاز دوباره‌ي جنگ سرد تشريح كرد. وي گفت: هيچ چيزي ما را نمي‌ترساند، از جمله جنگ سرد اما البته ما خواهان اين نيستيم.

مدودف گفت: تمام وضعيت كنوني به مواضع شركاي ما در جامعه‌ي جهاني بستگي دارد. اگر مي‌خواهند روابط خوب را با روسيه حفظ كنند، آنها دليل تصميم ما را در مورد به رسميت شناختن استقلال اوستياي جنوبي و آبخازيا خواهند فهميد و وضعيت آرام خواهد شد، اما اگر سناريوهاي تقابلي اجرا كنند، بنابراين بايد بگويم ما در شرايط مختلف زندگي كرديم و اين گونه نيز ادامه خواهيم داد.

وي در اين باره گفت: تا آن جايي كه مي‌دانم، در زمان انتخابات آمريكا راي دهندگان به وقايع برون مرزي بي‌توجهند. موضوع اصلي و مهم اين است كه اين باعث تنش بين‌المللي نشود.

مدودف افزون بر اين در ادامه‌ي مصاحبه‌ي خود با كانال TF1 فرانسه گفت: ما جنگ سرد نمي‌خواهيم. اين جنگ فقط براي بشر مشكل‌آفرين بود. بنابراين هر چه كه به ما بستگي داشته باشد، انجام خواهيم داد.

رييس‌جمهور فدراسيون روسيه گفت: در اين وضعيت توپ در زمين اروپايي‌هاست. بنابراين اگر خواهان وخيم‌تر شدن روابط هستند، حتما به آن دست خواهند يافت اما اگر خواهان حفظ روابط استراتژيك باشند، به نظر من اين 100 درصد به نفع روسيه و اروپاست و در آن صورت همه چيز عادي خواهد بود.

بازارها

رييس‌جمهور روسيه همچنين در گفت‌وگو با خبرنگاران فرانسوي در مورد مشكل بازار بورس نيز صحبت كرد.

وي همچنين خاطرنشان كرد كه نبايد وقايع اوستياي جنوبي را به وضع بازار روسيه ربط داد بلكه بايد آن را به بحران بازار جهاني كه به خاطر وضعيت اقتصادي آمريكا بر جهان ديكته شده ربط داد.

وي با توصيه كردن به شركاي غربي روسيه براي بهتر كردن جو اقتصادي جهان گفت: البته كه اقتصاد مشكل بسيار مهم بازار بورس است كه البته نه تنها وضعيت‌هاي جنگي كه به وجود آمد بر روي آن تاثير گذاشت بلكه آن بحران‌هاي بازار جهاني از جمله و بيش از هر چيز بحران اقتصاد آمريكا نيز بر روي آن تاثيرگذار بوده است.

مدودف به خبرنگار الجزيره گفت: جنگ هميشه تاثير منفي در ارتباط با سرمايه دارد، اما آن چه كه بر سر بازار بورس ما آمده ناشي از روند بازارهاي بورس جهاني است.

رييس‌جمهور روسيه همچنين خاطرنشان كرد كه تحليل‌ها را به طور تخصصي دنبال كرده است.

وي گفت: كم كردن هزينه بازار بورس به طور گسترده به آن بستگي دارد كه اوضاع بازار جهاني چگونه باشد.

وي گفت:‌ البته ما تلاش خواهيم كرد اقتصاد خود را تقويت كنيم. ما به سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي علاقه‌منديم و شكي در آن نيست.

وي تصريح كرد: تمام كشورها بايد يك سياست اقتصادي مسوولانه را اجرا كنند. ما به يكديگر وابسته‌ايم.

گرجستان

در مورد وضعيت گرجستان نيز بحث شد. رييس‌جمهور روسيه گزارش‌هايي را در اين باره كه روسيه كنترل شهر بندري پتي را در اختيار دارد، رد كرد.

وي در مصاحبه با TF1 در پاسخ به اين سوال كه چرا نيروهاي روسي در جاده‌هاي گرجستان از غرب به شرق اين كشور آزاد هستند، گفت: ما 100 درصد به شرايط قرارداد آتش‌بس عمل مي‌كنيم و نيروهاي روسيه هيچ جا آزادانه راه نمي‌روند.

مدودف گفت: آنها خارج شده‌اند (از خاك گرجستان) و فقط در بخش امنيتي هستند. بخشي كه از شش اصل مطرح شده در آن توافق ناشي مي‌شود. در ارتباط با بندر پتي، ما نه كنترل آن را در دست داريم و نه آن را محاصره كرده‌ايم. تمام اين‌ها حرف بي‌خودي است.

وي خاطرنشان كرد كه در بندر پتي كشتي‌هاي آمريكايي تسليحات به گرجستان مي‌آورند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن