تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815639640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به مناسبت هفته دولت/هفته دولت ؛ زمان ارزيابي عملكردها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: به مناسبت هفته دولت/هفته دولت ؛ زمان ارزيابي عملكردها
خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه: ارزيابي عملكردهاي گذشته و برنامه‌ريزي براي آينده از مهمترين فعاليتهايي است كه به مناسبت هفته وحدت بايد مورد توجه مسئولان قرار گرفته با پرداخت به آنها زمينه اعتلا و توسعه جامعه در زمينه‌هاي مختلف را فراهم آورده، زمينه رشد و بالندگي هرچه بيشتر ملي و بين‌المللي را فراهم كنند.

از زمان انفجار دفتر نخست وزيري در هشتم شهريور سال 1360 و شهادت محمد علي رجايي رئيس جمهور و محمد جواد باهنر نخست وزير كه نمونه اي از دولتمردان مردمي بودند، 2 تا 8 شهريور "هفته دولت" نام گرفته است .

هدف از اين نامگذاري آشنايي هرچه بيشتر و بهتر اقشار مختلف مردم با فعاليتها و بستري براي بيان اهداف و برنامه هاي آينده دولت است .

هفته دولت، بستر و زمان مناسبي براي نمايش اقتدار و اعلام فعاليتها و دستاوردهاي مثبتي است كه نهادها و دستگاههاي مختلف طي يك سال گذشته به دست آورده اند .

اين هفته همچنين فرصتي براي شناخت نقاط ضعف و كارهاي انجام نشده است تا در پي اين شناخت، عوامل شناسايي، راهكارهاي رفع آن براي ارتقاي فعاليتها اتخاذ شود .

از جمله حوزه هايي كه نياز به توجه و رسيدگي مضاعف دارد، حوزه فرهنگ ديني است كه با ضعفهايي همراه و رفع آنها نيازمند شناخت و تلاش گسترده براي رفع آنها است .

دين ركن جامعه اسلامي ايران است و داشتن جامعه اي ديندار نيازمند پرداخت همه جانبه و اصولي به مباحث و مباني ديني در ميان اقشارمختلف است .

خانواده و آموزش و پرورش در اين ميان نقش مهم و تعيين كننده اي دارند . آموزش و پرورش از دستگاههايي است كه بايد پرداخت به تربيت ديني را به صورت جدي مورد توجه قرار داده و براي تعميق باورها و ارزشهاي ديني و اخلاقي ميان دانش آموزان ، با روشهاي صحيح و تأثيرگذار به درستي فعاليت داشته باشد .

هفته دولت يكي از بهانه هاي و مناسبتهاي مناسب براي توجه به حوزه هاي مختلف اجتماعي از جمله دين است، اگر چنانچه به بهانه هفته دولت، اين امر از سوي مسئولان مورد توجه ويژه قرار گرفته و براي آن برنامه ريزيهايي صورت گيرد كه سال آينده در هفته دولت نتايج و برآيند آنها بررسي و ارزيابي شوند، مي توان انتظار داشت گامهاي مثبت و سازنده اي در اين عرصه برداشته شده و به يمن و بركت هفته دولت، اقدامات و فعاليتهايي كه جهت اعتلاي كشور صورت گرفته را به رخ كشيد .

در حوزه هاي ديگر و به صورت ريز نيز چنين است، اگر دستگاهها بررسي موردي به مباحث و موضوعات مختلف مرتبط با فعاليت خود را طي هفته دولت موردبررسي قرار داده، هر سال حداقل يه مورد را در رأس امور داشته و براي خود مقرر كنند كه سال آينده بايد فعاليتي براي طرح و ارائه داشته باشند، شكوفايي و گسترش همه جانبه بيشتري را در ابعاد مختلف شاهد خواهيم بود .

هر سال طرحهاي مختلفي به مناسبت هفته دولت به بهره برداري مي رسند كه بيشتر فعاليتهاي عمراني و امور زيرساختي را شامل مي‌شوند و در جايگاه خود از ارزش بالايي برخوردار هستند اما فعاليتها و برنامه اي محتوايي در حوزه فرهنگ ديني كه از مظلومترين حوزه ها است، نيازمند دقت و توجه بيشتري است .

شك نيست براي دستيابي به نتيجه مطلوب، دستگاهها بايد تعامل و همكاري بيشتري داشته و با همفكري و همدلي، به دور از موازي‌كاري، در سطح گسترده اقدامات ارزشمند و ماندگاري داشته باشند .
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن