تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813179760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شکلات قيفي(تصويري) : تنقلات


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین:
 



شکلات قيفي
 

مواد لازم جهت فيلينگ پنير و قهوه
 
خامه فرم گرفته : 50 گرم
پنير خامه اي : 50 گرم
پودر قند : يک قاشق سوپخوري
پودر قهوه فوري : يک قاشق چايخوري
گردو : يک هشتم پيمانه ، خرد شده
تهيه اين قيف هاي شکلاتي گر چه کمي وقت گير است ولي براي تزئين ظرف شکلات ، کيک هاي خامه اي ، مراسم خاص و افرادي که در شيريني پزي به دنبال کارهاي فانتزي هستند ، مناسب است . اين قيف ها مي توانند فيلينگ هاي مختلفي مانند خامه ، کرم شانتي ، کرم پنير ، انواع آجيل شکلاتي ،آجيل کاراملي و ... داشته باشند .

مواد لازم جهت تهيه قيف ها :
 
75 گرم شکلات تيره ، ترجيحاً شکلات تلخ حدود 60 درصد ( شکلات هاي تلخ بالاي 80 درصد براي اين دستور خيلي طعم تلخي داشته و مناسب نيستند مگر اين که فيلينگ مورد نظرتان خيلي شيرين باشد . )
کرم مرنگ ، اکليل هاي خوراکي ، ترافل هاي رنگي ، گل هاي شکري مينياتوري از فوئدانت ، مرواريد هاي خوراکي و ... به دلخواه جهت تزئين .

طرز تهيه :
 
جهت تهيه قيف ها ، ابتدا روي کاغذ روغني ترجيحاً ضخيم ، زرورق نازک يا زرورق مخصوص شکلات با يک قالب گرد و به قطر حدود 7 سانتي متر و يا توسط پرگار 10 دايره رسم کرده و دايره ها را قيچي کنيد . سپس دو لبه دايره را کمي روي هم آورده و با چسب نواري از سمت بيرون قيف ، آن را ثابت کنيد . ( دقت کنيد که چسب را خيلي زياد و محکم استفاده نکنيد زيرا بعداً در جدا سازي قيف از شکلات با مشکل موجه خواهيد شد . ) اگر از زرورق هاي مخصوص شکلات استفاده مي کنيد سطحي که کره کاکائو دارد به سمت داخل قيف باشد . شکلات را خرد و روي بخاري آب ذوب کرده و در صورت سفت بود ن شکلات ، يک قاشق چايخوري روغن جامد به آن اضافه مي کنيم يک دقيقه صبر کنيد تا شکلات از حالت شل و روان و داغ خارج شود بعد به کمک يک قلم موي کوچک به آرامي سطح داخلي قيف ها رابه شکلات آغشته کنيد ، سعي کنيد شکلات به درز کاغذ نفوذ نکند . قيف ها را در يخچال قرار دهيد تا شکلات ها سفت شود . در صورت تمايل مي توانيد يک بار ديگر اين کار را تکرار نمائيد، بديهي است در اين صورت قيف هاي شما قشر ضخيم تري از شکلات را بخود مي گيرند و ممکن است طعم آن ها خيلي خوشايند نشود ولي چون قيف ها ضخيم تر خواهند شد ، کارکرد ن با آن ها برايتان آسان تر است .به آرامي و با دقت چسب را باز کرده و کاغذ را از روي قيف جدا کرده و به دلخواه آنها را تزئين نمائيد. مي توانيد با رنگ طلائي و قلموي نازک ، طرح هايي روي قيف ها نقاشي کنيد و يا با استفاده از ماسوره ساده ( شماره يک ) روي قيف ها را با کرم مرنگ به شکل پاپيون با طرح دلخواه نقاشي کنيد . در صورت تمايل مرواريد هاي خوراکي يا ترافل هاي رنگي را با کمي شکلات ذوب شده روي قيف ها بچسبانيد . اين قيف ها را از يک هفته قبل آماده کنيد و حداکثر 2 ساعت قبل از سرو با مواد دلخواه پر نمائيد .



طرز تهيه کرم پنير و قهوه :
 
براي پر کرد ن قيف با کرم پنير و قهوه ، پنير و خامه اي و پودر قند را با هم مخلوط کنيد تا کاملاً يکدست شوند ، سپس قهوه فوري را که در کمي آبجوش حل کرده ايد به آن اضافه کرده و هم بزنيد ، در آخر خامه فرم گرفته را نيز افزوده و به آرامي مواد را با هم مخلوط کنيد .
براي پر کرد ن قيف ها به 2 روش مي توانيد عمل کنيد : کرم را در قيف يا ماسوره ستاره اي متوسط ريخته و داخل قيف هاي شکلاتي را با آن پرکرده و روي آن کمي گردوي خرد شده بپاشيد و يا گردو را با يک چهارم از کرم مخلوط کرده و با کمک قاشق کوچک کمي از اين مخلوط را در قيف ها قرار داده ، سپس روي آن را با کرم ساده شکوفه بزنيد .

نکته :
 
1 ـ اين دستور 60 گرم کربوهيدرات ، 20 گرم پروتئين ، 70 گرم چربي ، 630 کيلو کالري انرژي دارد .
2 ـ براي پر کرد ن قيف ها مي توانيد از هر نوع فيلينگ دلخواه ( که انواع متنوعي تا بحال در مجله آموزش داده شده است ) استفاده کنيد . مي توانيد هم از مواد « تر » مانند خامه ، انواع کرم ها و ميوه ها و هم از انواع خشک مانند آجيلي که در شربت کارامل غلتانده ايد ، مواد داخل تارت فلورانتين ، شکلات ترافل يا ... استفاده نماييد ولي دقت کنيد که فيلينگ مورد نظرتان نبايد گرم باشد زيرا قيف آب شده و فرم خود را از دست مي د هد .
3 ـ قيف ها را زياد در دستتان نگيريد چون با گرماي دست شما ممکن است فرم خود را از دست بد هند . اگر براي انجام تزئيناتي لازم است که مدتي قيف را دست نگاه داريد ، پيشنهاد مي کنم ظرف آب و يخي رادر کنار خود قرار داده و قبل از آن دست خود را چند ثانيه در ظرف آب فرو ببريد ، سپس دست خود را خشک کرده و شکلات را در دست بگيريد .
منبع:هنر آشپزي







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 713]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن