تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818910833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سند «درس ملي» 3 سال آينده اجرايي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سند «درس ملي» 3 سال آينده اجرايي مي‌شود
جام جم آنلاين: حجت الاسلام «علي ذو علم» مدير طرح توليد برنامه درس ملي از اجرايي شدن سند درس ملي تا ابتداي سال تحصيلي 91-90 خبر داد.


به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام «ذو علم» در نشست خبري كه امروز دوشنبه در ساختمان سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي برگزار شد، در پاسخ به اين سوال مبني بر اينكه زمان نهايي اجرايي شدن سند درس ملي چه زماني است، افزود: يك فرصت دو تا سه ساله براي اجرايي شدن سند درس ملي نياز است كه با فراهم آمدن مقدمات آن مي توان سند درس ملي را در سال تحصيلي 91-90 در سراسر كشور به صورت آزمايشي اجرا كرد.

وي در خصوص نتاج اوليه سند درس ملي اظهار داشت: كميته هاي تخصصي تدوين سند درس ملي نتايج اوليه خود را تا پايان شهريور ماه امسال ارائه مي دهند كه بعد از آن در طول 6 ماه فرصت تلفيق نتايج وجود دارد.

مديركل برنامه ريزي و تاليف كتابهاي درسي دوره عمومي و نظري آموزش و پرورش با بيان اينكه 75 تا 80 درصد تدوين سند درس ملي به پايان رسيده است، گفت: سند درس ملي تا پايان ارديبهشت ماه سال آينده براي تصويب به شوراي عالي وزارت آموزش و پرورش خواهد رفت.

«ذوعلم» اعتبارات لازم براي اجراي اين طرح را عنوان نكرد و افزود: در توليد طرح از اعتبارات محدودي استفاده كرديم ولي قطعا در مرحله اجرا و برگزاري كلاس هاي مهارت افزايي و توجيهي معلمان به بودجه بيشتري نياز داريم كه تاكنون برآورد نشده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه ضمانت اجرايي اين سند در دولت هاي مختلف و در آينده چيست، تاكيد كرد: شوراي عالي وزارت آموزش و پرورش ماده واحده اي در سال گذشته در خصوص اجراي سند درس ملي تصويب كرد كه طبق آن تمام دستگاه هاي اجرايي آموزش و پرورش موظف به اجراي آن هستند.

مدير طرح توليد برنامه درس ملي تصريح كرد: البته ثبات مديريت يكي از زمينه هاي مثبت اجراي اين پروژه است ، چرا كه جا به جايي هاي مكرر زمينه اجراي كارهاي بزرگ را از بين مي برد.

«ذوعلم» با بيان اينكه آموزش و پرورش موظف است تا اوايل سال آينده سند درس ملي را ارائه دهد، گفت: براي توليد درس ملي بايد از تمام ظرفيت هاي كارشناسي و تخصصي استفاده كرد.

وي به تشكيل كميته هاي هفت گانه در تنظيم سند درس ملي اشاره كرد و افزود: تيم هاي كارشناسي و تخصصي نيز در سطح استانها و حوزه ستادي آموزش و پرورش شكل گرفته است و بدين طريق ما از نظرات كليه كارشناسان و متخصصان امر استفاده كرده ايم.

«ذوعلم» تدوين برنامه درس ملي را با مطالبات گسترده و اغلب متضادي روبرو دانست و تصريح كرد: در برنامه درس ملي عده اي به دنبال كم كردن حجم كتاب هاي درسي هستند در حالي كه بعضي ديگر نظر خلاف اين را دارند و كاهش حجم مطالب را به ضرر نظام آموزشي مي دانند.

مدير طرح توليد برنامه درس ملي تاكيد كرد: تا وقتي سند درس ملي تدوين و تصويب نشود دچار يك سردرگمي و روزمرگي در تصميمات مي شويم.

وي از برگزاري همايش علمي برنامه درس ملي، چشم اندازها و راهبردها در 30 و 31 مردادماه خبر داد و گفت: اين همايش يكي از بسترهاي غني سازي درس ملي خواهد بود كه در آن به آسيب ها و بايسته هاي تدوين اين مجموعه با حضور كارشناسان و صاحب نظران تدوين برنامه درسي پرداخته مي شود.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 472]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن