تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818053850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هيچ برنامه‌اي براي آموزش بهداشت جنسي زوج‌ها ارائه نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: رئيس انجمن اورولوژي ايران با تشريح برنامه‌هاي هفته سلامت مردان:
هيچ برنامه‌اي براي آموزش بهداشت جنسي زوج‌ها ارائه نمي‌شود

خبرگزاري فارس: رئيس انجمن اورولوژي ايران گفت: متأسفانه هيچ برنامه مشخصي از سوي مسئولان نظام سلامت براي آموزش بهداشت جنسي به خانواده ها وجود ندارد و به خاطر عرف جامعه اين مسائل همواره پنهان مي‌ماند كه مي‌تواند مشكلات زيادي را براي فرد و اجتماعي به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس«توانا»، سيد جليل حسيني امروز در سومين همايش بين‌المللي تأثير شرايط محيطي بر سامت باروري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اين پس روز سلامت مردان كه از اول اسفند ماه هر سال برگزار مي شد، به هفته سلامت مردان تبديل شده است.

وي به تشريح برنامه‌هاي هفته سلامت مردان( اول تا ششم اسفند) پرداخت و گفت: در روز اول اسفند اورولوژيست‌ها در خصوص بيماري‌هاي دستگاه دفع ادرار و دستگاه تناسلي مردان مثل 4 سال گذشته در شهرهاي بزرگ و با همكاري شهرداري مردان را ويزيت رايگان مي‌كنند.

حسيني ادامه داد: خانه‌هاي سلامت شهرداري، اورولوژيست‌ها، مراكز دانشگاهي با ويزيت رايگان مردها را مورد معاينه قرار مي دهند همچنين مراكز طبي كودكان اعلام آمادگي كرده براي كودكاني كه دچار ضايعه نخاعي هستند دستگاه ارزيابي ادرار، كنترل و نگهداري و فعاليت كليه، ميزان سالم بودن و تخريب آن را اندازه‌گيري كند

وي افزود: آزمايشگاه‌هاي تشخيص طبي كشور نيز در اين روز به صورت رايگان و با سربرگ نسخه اورولوژيست‌ها از مردان به صورت رايگان آزمايش ادرار مي‌گيرند.

رئيس انجمن ارولوژي ايران افزود: شنبه 30 بهمن و دومين روز از هفته سلامت مردان، بحث بهداشت دهان و دندان مردان و ويزيت رايگان و روز سوم از اين هفته اختصاص به بررسي بيماري‌هاي پرخطر، واگير‌دار، رفتار و سلامت جنسي، خواهد داشت.

حسيني به برنامه‌هاي روز چهارم از هفته سلامت اشاره و افزود: برنامه‌هاي ورزشي براي مردان با همكاري انجمن پزشكي ورزشي و فدراسيون پزشكي ورزشي و شهرداري تهران از برنامه‌هاي روز چهارم است. روز پنجم از هفته سلامت مردان به بيماري‌هاي شغلي و اداري محيط كار كه در وزارت بهداشت نيز در حال بررسي است اختصاص خواهد داشت كه در اين زمينه سخنراني‌هاي جامع در خصوص بيماري‌هاي ناشي از شغل ارائه خواهد شد.

وي بررسي سرطان ريه، دستگاه ادرار، و پروستات را از برنامه‌هاي روز ششم از هفته سلامت مردان بيان كرد و گفت: در اين بخش مقالات و سخنراني‌هايي ارائه خواهد شد و بيشتر در زمينه اين بيماري‌ها براي مردان اطلاع‌رساني خواهد شد كه در اين بين اورولوژيست‌ها در استان‌ها و شهرهاي كشور ويزيت رايگان انجام مي‌دهد.

رئيس انجمن اورولوژي ايران سرطان پروستات، ريه و دستگاه مجاري ادرار را از شايع‌ترين بيماري‌ها در بين مردان دانست و ادامه داد: اين مسئله سلامت خانواده و جامعه را به خطر مي‌اندازد، از اين رو بحث سلامت مردان در دنيا در حال گسترش است و در كشورهاي مختلف برنامه‌ريزي‌هايي براي سلامت مردان در حال انجام است.

وي گفت: مرد‌ان با يك آزمايش ساده مي‌توانند از سلامت يا بيماري‌هاي دستگاه ادراري خود مطلع شوند؛ كوچكترين تغيير رنگ در ادرار،‌ قرمزي و پر رنگ شدن ادرار از علائمي است كه مردان با مشاهده آن بايد بلافاصله به پزشك مراجعه كنند.

حسيني با بيان اينكه سرطان مثانه و پروستات علامتي ندارد، اظهار داشت: مردان بالاي 45 سال براي كنترل پروستات به پزشك بايد مراجعه كنند چرا كه اين بيماري هاي مردان بعد از سن 45 سالگي است.

وي گفت: در حال حاضر بهداشت جنسي مهمترين بحث پزشكي اجتماع است كه متاسفانه به خاطر عرف جامعه اين مسئله به خوبي بازگو نمي‌شود و عدم رسيدگي به اين مسائل و آگاهي ندادن به زوج‌ها مي‌تواند مشكلات بسياري را براي اجتماع و خود فرد به وجود آورد؛ در جامعه برنامه‌اي منظم و منسجم براي آموزش و بهداشت جنسي به زوج‌ها ارايه نمي‌شود.

رئيس مركز تحقيقات باروري و ناباروري، چاقي مردان را يكي ديگر از معضلات دانست و افزود: متأسفانه حساسيت مردان نسبت به بيماري‌ها كمتر از زنان است و همين مسئله موجب رشد بيماري و عدم درمان به موقع براي آنها مي‌شود كه در اين بين بايد رسانه‌ها در خصوص سلامت مردان و ارائه راهكارهاي سلامت برنامه‌هاي آموزشي را شروع كنند.

حسيني گفت: هنگام زايمان يك درصد از پسران متولد شده دچار بيضه پنهان هستند در اين عارضه ارگان سازنده نطفه يعني همان بيضه در محل طبيعي خود قرار ندارد،اين عارضه با انجام جراحي بسيار ساده و نيم ساعته قابل درمان است اما متأسفانه به خاطر عدم تشخيص و درمان به موقع منجر به عدم باروري طفل در بزرگسالي مي شود از اين رو والدين پس از تولد نوزاد از پزشك معالج بخواهند تا نوزاد را مورد معاينه قرار دهد، در غير اين صورت اگر اين موضوع تشخيص داده نشود و به 5 سالگي برسد ديگر هيچ كاري نمي توان براي كودك انجام داد و فرد براي هميشه از بچه دارشدن محروم مي‌شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن