تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818832983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان سنجش تشريح كرد؛ جزئيات اعلام نتايج و ظرفيت پذيرش كنكورهاي سراسري و كارشناسي ارشد


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: رئيس سازمان سنجش تشريح كرد؛ جزئيات اعلام نتايج و ظرفيت پذيرش كنكورهاي سراسري و كارشناسي ارشد
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با اعلام زمان انتشار نتايج نهايي كنكور سراسري 87 و كنكور كارشناسي ارشد 87 گفت:

امسال حدود 500 هزار نفر از طريق كنكور وارد دانشگاه ها مي شوند كه 81 هزار 432 نفر از آنها در دوره روزانه دانشگاه ها پذيرفته مي شوند.
عبدالرسول پورعباس در گفتگو با مهر، با بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر 830 هزار داوطلب كنكور كه مجاز به انتخاب رشته شده اند خود را براي انتخاب رشته نهايي آماده مي كنند.
وي در مورد زمان اعلام نتايج نهايي كنكور نيز گفت: نتايج نهايي آزمون سراسري سال 87 نيمه دوم شهريور ماه اعلام مي شود. در آزمون سراسري سال 87، يك ميليون و 344 هزار و 978 داوطلب واقعي به رقابت با هم پرداختند كه از اين تعداد 317 هزار و 905 نفر در گروه آزمايشي علوم رياضي و فني 458 هزار و 842 نفر در گروه آزمايشي علوم تجربي 516 هزار و 618 نفر در گروه آزمايشي علوم انساني 32 هزار و 526 نفر در گروه آزمايشي هنر و 19 هزار و 87 نفر در گروه آزمايشي زبانهاي خارجي با هم رقابت كردند.
رئيس سازمان سنجش در مورد اعلام نتايج كنكور كارشناسي ارشد نيز به مهر گفت: نتايج آزمون كارشناسي ارشد در نيمه اول شهريور ماه اعلام خواهد شد.
معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نيز در مورد ظرفيت پذيرش در كنكور كارشناسي ارشد گفت: در مقطع كارشناسي ارشد قرار بود بين 38 تا 40 هزار دانشجو در سال جديد تحصيلي از طريق كنكور و استعدادهاي درخشان پذيرش شود، اما احتمال مي رود بيش از اين تعداد دانشجو پذيرش شود.
دكتر عباس صاحبقدم لطفي اظهار داشت: در حال حاضر به دانشگاه هاي كشور اعلام شده است كه به جز اين تعداد در صورت وجود امكانات و توانايي براي پذيرش بيشتر دانشجوي كارشناسي ارشد ظرفيتهاي جديد خود را به دفتر گسترش آموزش عالي اعلام كنند.
معاون آموزشي وزارت علوم با بيان اينكه تاكنون ظرفيت نهايي دانشگاه ها براي پذيرش دانشجوي ارشد مشخص نشده است، گفت: اين افزايش ظرفيت تنها در دانشگاه هاي داراي امكانات اعمال مي شود.
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن