تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818118225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ظرفيت توليد بنزين پالايشگاه اصفهان به 12ميليون ليتر در روز مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: ظرفيت توليد بنزين پالايشگاه اصفهان به 12ميليون ليتر در روز مي‌رسد
ايرنا- مديرعامل شركت پالايش نفت اصفهان اعلام كرد ظرفيت توليد بنزين پالايشگاه اصفهان از نفت خام ورودي به اين پالايشگاه و از مجتمع جديد بنزين‌سازي در اوايل سال 1389 از هشت‌ميليون ليتر فعلي به 12‌ميليون ليتر در روز بالغ خواهد شد.


منوچهر آقانژاد، ضمن اظهار اين مطلب هزينه احداث مجتمع بنزين سازي پالايشگاه اصفهان را 661ميليارد ريال و 9/186‌ميليون يورو اعلام كرد و افزود: تاكنون حدود يك‌تريليون و 110‌ميليارد ريال در اين طرح هزينه شده است و تامين مالي مابقي هزينه طرح از محل بخشي از سپرده سود سالانه شركت پالايش نفت اصفهان، استفاده از بازار بهينه سرمايه، حساب ذخيره ارزي يا دريافت تسهيلات بانكي پيش‌بيني شده است.
وي افزود: فعاليت احداث اين واحد آذرماه سال 1385 آغاز شده و تكميل آن براساس برآورد مجدد به دليل بروز برخي مشكلات از جمله جابه‌جا شدن سازندگان تجهيزات آن، در مدت 40 ماه پيش‌بيني شده است. پيش‌بيني اوليه تكميل طرح در مدت 33 ماه از زمان مذكور بوده است.
وي هدف از اجراي آن را افزايش توليد بنزين پالايشگاه به ميزان 4‌ميليون ليتر در روز و بهبود كيفيت بنزين توليدي پالايشگاه و افزايش اكتان بنزين توليدي از 87 به 93 اعلام كرد و افزود: با اجراي اين طرح همچنين از واردات روزانه 4‌ميليون ليتر بنزين سوپر به كشور كاسته مي‌شود و نياز پالايشگاه اصفهان به بنزين سوپر وارداتي كه به منظور افزايش اكتان بنزين توليدي در اين پالايشگاه استفاده مي‌شد، قطع مي‌شود.
آقانژاد هدف ديگر اجراي اين طرح را امكان توليد بنزين سوپر در پالايشگاه اصفهان عنوان كرد.
وي با اشاره به اينكه وضعيت كنوني پالايشگاه اصفهان از نظر درصد توليد فرآورده‌هاي با ارزش از نفت خام ورودي توجيه اقتصادي نداشت، افزود: با توجه به اينكه در حال حاضر 22‌درصد نفت خام ورودي به پالايشگاه اصفهان به نفت كوره تبديل مي‌شود و قيمت اين فرآورده در بازار جهاني پايين است و همچنين سوخت نيروگاه‌هاي كشور نيز به‌تدريج به سمت استفاده از گاز طبيعي مي‌رود، ادامه وضعيت كنوني پالايشگاه اصفهان توجيه‌پذير نبود.
مديرعامل شركت پالايش نفت اصفهان هزينه اجراي طرح جامع توسعه فرآيند و بهينه‌سازي پالايشگاه اصفهان را در مجموع 17‌هزار و 418‌ميليارد ريال، حدود 5/1‌ميليارد يورو و 2/5‌ميليون دلار آمريكا اعلام كرد و افزود: با اجرا و تكميل اين طرح تا اواخر سال 1391، نه فقط پالايشگاه اصفهان به يك پالايشگاه مدرن بين‌المللي تبديل خواهد شد، بلكه توليد بنزين اين پالايشگاه نيز به 21‌ميليون ليتر در روز بالغ خواهد شد.
به گفته آقانژاد با تكميل اين طرح، استاندارد كيفيت فرآورده‌هاي توليدي به يورو 2005 كه تا 2010 معتبر است، ارتقا مي‌يابد و ميزان خوراك نفت خام اين پالايشگاه روزانه 15‌هزار بشكه كاهش مي‌يابد. در عين حال حجم توليد فرآورده‌هاي نفتي آن كاهش نمي‌يابد و در سطح كنوني حفظ مي‌شود.
وي در خصوص سود سهام شركت پالايش نفت اصفهان كه پنج‌درصد آن در بورس عرضه شده است، تصريح كرد كه اين شركت در سال 1386 به سود سهام مناسبي هر سهم 1340ريال دست يافت و حدود 55‌درصد آن نيز به صاحبان سهام پرداخت شده است.
وي با اشاره به اينكه براساس قانون بودجه سال‌هاي 1386 و 1387 شركت پالايش نفت اصفهان نفت خام را از دولت به نرخ بين‌المللي خريداري مي‌كند، افزود: دولت در سال گذشته 7/6‌درصد در قيمت نفت خام تخفيف داد و اين رقم براي سال جاري شش‌درصد است. براساس توافق صورت گرفته اين تخفيف قيمت تا به سرويس قرار گرفتن واحدها در طرح‌هاي جديد به تدريج كاهش خواهد يافت و سپس حذف مي‌شود. آقانژاد تاكيد كرد با تكميل طرح‌هاي توسعه در پالايشگاه اصفهان سود سهام اين شركت به5/2 تا 5/3 برابر كنوني خواهد رسيد.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن