تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818867631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيمي از بيمارستانهاي كشور نياز به ايمن‌سازي دارند


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: نيمي از بيمارستانهاي كشور نياز به ايمن‌سازي دارند


سرويس سياسي ---- اجتماعي: دبيركل جمعيت هلال احمر از آمادگي اين جمعيت براي مقابله با سوانح و بلاياي طبيعي خبر داد و خاطرنشان ساخت كه نيمي از بيمارستانهاي كشور از مقاومت لازم در مقابل حوادث برخوردار نيستند.

دكتر سيداحمد موسوي در گفت‌و‌گوي اختصاصي با خبرنگار اطلاعات، تقويت امداد هوايي، توسعه خدمات، افزايش مراكز درماني در داخل و خارج، توسعه امداد محله، آموزش تيم‌هاي واكنش سريع امداد و نجات و تأمين آب در زمان خشكسالي را از برنامه‌هاي اصلي جمعيت هلال احمر در سالجاري اعلام كرد.

به گفته وي، هم‌اكنون 300 شعبه هلال احمر در كشور فعال هستند كه وظيفه آنها ارايه تسهيلات امداد و نجات به آسيب‌ديدگان در زمان حوادث غيرمترقبه است.او با اشاره به اين كه هيچ كشوري مانند ايران 2ميليون نفر نيروي امدادي داوطلب ندارد، افزود: اين نيروها آموزش‌هاي متعددي را در جمعيت هلال‌احمر ديده‌اند و با عمليات امداد و نجات آشنا شده‌اند.

به گفته وي، هم اكنون جمعيت هلال‌احمر آموزش امداد و نجات را در مدارس و دانشگاهها آغاز كرده و انتظار مي‌رود كه بتوان در صورت بروز حوادث غيرمترقبه، خدمات سريعي را به آسيب‌ديدگان ارايه دهد.

به گفته وي جمعيت هلال‌احمر با دارابودن گروههاي واكنش سريع نجات كمك‌هاي شاياني در زمان حوادث ارائه مي‌دهد.

موسوي در ادامه سخنانش به كمك‌هاي ارسالي ايران به آسيب‌ديدگان زلزله چين اشاره كرد و افزود: ايران تنها كشوري بود كه توانست 73 هزار تخته چادر را به طور همزمان به چين ارسال كند.

دبير كل جمعيت هلال احمر، اسكان و تغذيه اضطراري آسيب‌ديدگان حوادث را از عمده فعاليت‌هاي جمعيت هلال‌احمر اعلام كرد و گفت: وجود سامانه‌هاي سيار پزشكي و بيمارستانهاي كوچك در استانها از ديگر امكانات جمعيت هلال احمر است كه در زمان‌هاي اضطراري آماده پذيرش حادثه‌ديدگان هستند.

وي خاطرنشان ساخت كه بيمارستانهاي امدادي در استانهاي مازندران، آذربايجان شرقي، خوزستان، كرمان، خراسان رضوي، اصفهان و تهران تنها در زمانهاي اضطراري آماده فعاليت هستند.

وي در مورد واردات دارو گفت: هلال احمر در اين زمينه مشكلي ندارد و از ظرفيت بسيار بالايي در تهيه دارو از خارج از كشور برخوردار است حتي بخشي از داروهاي وزارت بهداشت و درمان از سوي هلال‌احمر تأمين مي‌شود.

موسوي همچنين به امداد هوايي اشاره كرد و گفت: در اين بخش توانستيم مجوز خريد 15 فروند بالگرد را اخذ كنيم كه 5 دستگاه آنها خريداري شده و 10 بالگرد ديگر در حال خريد است.

موسوي در ادامه سخنانش از فرسودگي نيمي از بيمارستانهاي كشور خبر داد و گفت: وزارت بهداشت هر چه سريعتر بايد نسبت به ايمن‌سازي بيمارستانها اقدام كند چرا كه در اثر بروز زلزله اكثر آنها تخريب مي‌شود.

ادامه اين گفتگو به خدمات توانبخشي جمعيت هلال‌احمر اختصاص يافت و موسوي در اين زمينه گفت: هلال‌احمر فعاليت‌هاي خوبي را در زمينه اعتياد و بيماريهاي نو پديد انجام داده است.

به طوري كه سه ميليون نفر از داوطلبان براي پيشگيري از بيماريهاي رفتاري، آموزش هاي لازم را فراگرفته‌اند.

او ايجاد مراكز مشاوره‌اي در تمامي استانها را از ديگر اقدامهاي جمعيت هلال احمر دانست و افزود:

طرح مشتركي با همكاري ايتاليا در تهران در حال انجام است.

به گفته وي، هم اكنون مراكز مشاوره در سه منطقه جنوب تهران به صورت سيار فعال است.

دبير كل جمعيت هلال احمر در پاسخ به پرسشي آمادگي جمعيت هلال احمر براي مقابله با پيامدهاي زلزله گفت: اين مركز ‌آمادگي مقابله با حوادث ناشي از زلزله را دارد، زيرا در شرايط اضطرار كنترل بحران بسيار حياتي است.

به گفته وي، اين مركز مجهز به انواع ارتباطات بي‌سيم، با سيم و ماهواره است.او اضافه كرد: يكي از نگراني‌هاي مهم جمعيت هلال‌احمر در زمان بحران طراحي‌هاي نامناسب خيابانهاي شهر تهران است، به طوري كه امكان خدمات‌رساني را كُند مي‌كند.

وي يادآور شد: متأسفانه تركيب خيابانهاي شهر تهران به گونه‌اي است كه فقط با بالگرد مي‌توان امدادرساني كرد.

موسوي همچنين به واحد امداد محله اشاره كرد و افزود: اين مراكز تمامي نيازهاي محلات را در زمان بحران رفع مي‌كنند.




 پنجشنبه 3 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن