تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1834990928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

یادداشتی بر توفیق اجباری


واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: سینمای ما - شیوا منتظری: نباید جدی گرفت. توفیق اجباری فیلمی است که به تمام معنا در رده ی فیلمهای تجاری جای می گیرد.استفاده از ستاره های سینما و تلویزیون ،استفاده از سبک و سیاق سطحی و ساده سریالهای تلویزیونی،انتخاب سوژه ای جنجال بر انگیز (زندگی خصوصی یک سوپر استار) همه و همه دست به دست هم داده تا این فیلم را به یک فیلم سراسر گیشه ای و عامه پسند بدل کند.حتی سکانس آغازین فیلم که" گلزار" را در لباس یک روحانی نشان می دهد تلاش همه جانبه ای است تا به اصطلاح تماشاگران را میخکوب کند.(هر چند با اجرای بد و نیز بازی بسیار بد گلزارعلنا به یکی از بدترین سکانس های فیلم بدل شده است.) کارگردان از بازیگرانش توقع چندانی ندارد،"باران کوثری" که ایفاگر نقشی معمولی در حد و اندازه فیلمهای قبلی اش است (البته به استثناء خون بازی) ،"محمد رضا گلزار"معمولی جلوی دوربین ظاهر می شود ، "رضا عطاران"نیز جز تکرار نقش های پیشین خود در سریال های تلویزیونی کار دیگری نباید انجام دهد.این مسئله در مورد "بهاره رهنما"،"احمد پور مخبر"و... نیز صادق است. بیشتر موقعیت های کمیک فیلم از تقابل شخصیتی چون "عطاران" دربرابر "گلزار" شکل می گیرد که البته در این زمینه هوش کارگردان در انتخاب چنین چیدمانی در خور ستایش است. اما صرف نظر از این مورد بسیاری از موقعیت های کمیک فیلم بسیار سطحی و سردستی شکل می گیرد. کافی است صحنه ی پیاز پوست کندن "سیم سیم" و یا فالگوش ایستادن "سیمین" به هنگام دور خوانی های عاشقانه ی "گلزار" و "سیم سیم" را به یاد آوریم. فیلمنامه که البته نداشتن آن برای بسیاری از کارگردانان افتخار و هنر نمایی شده است،پر از ایرادات اساسی است.حضور شخصیتی چون "مامی" و همسرش در طبقه ی بالای منزل "گلزار" با توجه به تمام مزاحمت ها و مشکلاتی که یک سوپراستار می تواند داشته باشد غیر منطقی می نماید،این نکته زمانی اهمیت بیشتری می یابد که حضور این اشخاص نقطه عطف داستان یعنی ورود "سیم سیم" به زندگی "گلزار" را رقم می زند. در چنین فیلمنامه ای است که گره گشایی فیلم با یک گوش ایستادن پشت درخت شکل می گیرد و یا موقعیت خوبی چون باردار شدن قلابی "سیمین"به زودی به هدر می رود. (نکته ی جالب و حاشیه ای در رابطه با این مورد اینکه کارگردان فراموش کرده زنی که در اوایل دوران بارداری است کی توانسته برای شوهری که تازه دیروز از بارداری وی با خبر شده است و در قهر با وی به سر می برد با کلک بالشت زیر پیراهنش بگذارد وچه وچه که در سکانسهای پایانی شوهرش این چنین از ادا اطوارهای وی یاد می کند.) مسئله ی طلاق،تفاوت میان زن و مرد و نیز بحث های فمنیستی فیلم نیز از آن مسائلی است که اصلا نباید جدی گرفت. این جاست که تفاوت های زن ومرد به جمله های نخ نما شده ای چون تمایل زنان به شنیدن جمله های عاشقانه از زبان مردان و یا کارهای بچگانه ی فمنیستها ختم می شود (هر چند ژانر فیلم کمدی باشد) .اصلا دلیلی که برای تقاضای طلاق "سیمین"مطرح می شود بی پایه و غیر منطقی مینماید.دختری که با کسی که سوپراستارش می خوانند ازدواج می کند مطمئنا از محبوب بودن شوهر خود نزد بسیاری از دختران و نیز مشغله های کاریش آگاه است پس واقعا عنوان کردن چنین مسائل بدیهی ای برای جدایی و یا گله مندی موجه نمی نماید.اگر کارگردان سعی می کرد بدون این ریشه یابی ها و تنها با توجه به این مثل که آواز دهل شنیدن از دور خوش است زندگی یک ستاره را با همه ی دردسر هایش به تصویر کشد بسیار موفقتر عمل می نمود. البته می توان چشم روی هم گذاشت ،هیچ یک از این مسائل را ندید و به چند دقیقه خندیدن اکتفا نمود،کاری که گویا بسیاری از مردم ما امروزه در پیش گرفته اند. منبع خبر : سینمای ما




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 423]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن