تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818935899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اوباما در بغداد دستاوردهاي امنيتي دولت مالكي را ستود


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: اوباما در بغداد دستاوردهاي امنيتي دولت مالكي را ستود
«اوباما» از دستاوردهاي دولت عراق استقبال كرد و به همين خاطر، به رئيس جمهور و نخست وزير اين كشور تبريك گفت.
به گزارش خبرگزاري مهر، «باراك اوباما» كانديداي دموكرات ها در انتخابات رياست جمهوري آمريكا كه طي دو روز گذشته در بغداد به سر مي برد، در ديدارش با «نوري مالكي»، نخست وزير و «جلال طالباني» رئيس جمهور عراق، از دستاوردهاي امنيتي دولت بغداد استقبال كرد. اوباما به مالكي گفت: من به شما به دليل موفقيت هايي كه دولت شما كسب كرده است، تبريك مي گويم. من خودم را متعهد به حمايت از دولت تحت رهبري شما در عراق مي دانم. ما مطمئن هستيم كه قدرت و نفوذ دولت عراق آنقدر هست كه اين دولت را قادر مي سازد به نفع مردم قوانين اقتصادي وضع كند. اوباما پس از ديدار با مالكي بيانيه اي صادر و در آن اعلام كرد: نخست وزير عراق از طرح عقب نشيني نيروهاي آمريكايي از اين كشور تا سال 2010 حمايت كرده است. لازم به يادآوري است كه اظهارات حمايت آميز اخير مالكي از طرح اوباما مبني بر خروج 16 ماهه نيروهاي آمريكايي از عراق، واكنش سريع كاخ سفيد را در پي داشت. اما اين بار، اوباما اعلام كرد كه مالكي همچنان از طر حش حمايت مي كند.
وي پس از ديدار با نخست وزير عراق نيز گفت: مذاكرات بسيار سازنده اي با مالكي داشتم. نامزد دموكرات ها علاوه بر مالكي، طي دو روز اخير با «جلال طالباني» رئيس جمهور و «طارق الهاشمي» رئيس مجلس عراق، ديدار و همچنين با فرماندهان نيروهاي آمريكايي و انگليسي در بغداد و بصره ديدار و گفت وگو كرد. اوباما عصر ديروز وارد اردن شد.در همين حال، خبرگزاري فارس به نقل از رويتر گزارش داد، «جان مك كين»، نامزد جمهوريخواهان و رقيب اوباما در انتخابات آمريكا، با چرخشي آشكار از مواضع قبلي خود، اعلام كرد كه با خروج نيروهاي آمريكا از عراق طي دو سال آينده موافق است.
عنوان فريبنده جدول زماني
«كريم العنزي» نماينده پارلمان عراق و دبيركل حزب الدعوه اسلامي شاخه سازمان العراق، فاش كرد كه آمريكا قصد دارد به جاي درج اصطلاح «جدول زماني» در توافقنامه امنيت مورد مذاكره بغداد و واشنگتن، از اصطلاح فريبنده و تو خالي «دورنماي زماني» استفاده كند.
وي افزود: آمريكايي ها احساس مي كنند دولت، ملت و مرجعيت بر اين مسئله اصرار دارند كه اين توافقنامه متضمن خروج نيروهاي خارجي از عراق باشد و به همين دليل، آمريكايي ها در تلاش هستند تا از تعيين جدول زمان بندي براي عقب نشيني از عراق شانه خالي كنند و در عين حال، از دورنماي زماني سخن مي گويند كه عنواني فريبنده است.
اين مقام عراقي تصريح كرد، آمريكايي ها به سختي مي توانند از زير بار تعيين جدول مشخصي براي خروج نيروهاي خارجي شانه خالي كنند.
ساير رويدادها
¤ به گزارش ايرنا، سخنگوي كاخ سفيد اعلام كرد؛ بعيد است تا پايان سال جاري ميلادي با عراق در مورد توافقنامه امنيتي به وحدت نظر برسيم.
¤ ارتش آمريكا براي كاستن از وحشت سربازان اعزامي به عراق، ابتدا آنها را براي گذراندن يك دوره ويژه سه هفته اي به هاليوود مي فرستد! دوره هاي اين سربازان در هاليوود در يك شهرك سينمايي برگزار مي شود كه كاملا شبيه به عراق و خيابان هاي آن ساخته شده است. ساختمان ها و فضاي دود و آتش در اين شهرك سينمايي به گونه اي طراحي شده كه سربازان در ابتدا احساس مي كنند واقعا وارد عراق شده اند.
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن