تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818003821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سازمان امور مالياتي قرارداد عامل چهارم را تمديد نكرد مشاور بي مشاور


واضح آرشیو وب فارسی:الف: سازمان امور مالياتي قرارداد عامل چهارم را تمديد نكرد مشاور بي مشاور
سرويس خبر- عدم تجديد قرارداد با شركت عامل چهارم بن‌بست طرح جامع مالياتي را تائيد كرد.
به گزارش عصرارتباط، با گذشت چندين ماه از برگزاري ناكام مناقصه دوم طرح جامع مالياتي و در حاليكه تاخير فاحش سازمان امور مالياتي در برگزاري مناقصه سوم تمامي نگاه‌ها را به بزرگ‌ترين پروژه نرم‌افزاري يك دهه اخير جلب كرده است اتمام قرارداد شركت طرح جامع مالياتي به مديريت محمودرضا اتفاقيان خبر از پايان غم‌انگيز اين پروژه سرنوشت‌ساز داده است.

هر چند تاكنون هم مسئولان سازمان امور مالياتي و هم به طبع آنان مديران شركت مشاور از ارائه هرگونه اطلاعاتي به رسانه‌ها خودداري كرده‌اند ولي اخبار رسيده حكايت از آن دارد كه شركت اخير نيز به عنوان مشاور پروژه 200‌ميليارد توماني طرح جامع مالياتي موسوم به etax با درنظر گرفتن تنش‌ها و جنجال‌هاي رو به گسترش درباره پروژه پربحث etax، خود تمايل چنداني به باقي ماندن در مقام مشاور نداشته است.
توفيق اجباري
نام محمودرضا اتفاقيان نامي است كه طي سه سال گذشته اخير همزمان با بازگشت علي‌اكبر عرب‌مازار، مرد كهنه‌كار سازمان امور مالياتي؛ آماج انتقاد روزافزون شركت‌هاي نرم‌افزاري و حتي بخش‌هايي از داخل خود سازمان امور مالياتي واقع شده است.
او كه گفته مي‌شود سابقه دوستي‌اش با رياست سازمان امور مالياتي نقش تعيين‌كننده‌اي در تاسيس و انتخاب اين شركت به عنوان عامل چهارم و ناظر و مشاور فني پروژه «تارا» داشته است با در اختيار داشتن قرارداد مشاوره‌اي كه رقم تائيد نشده آن حدود 400 ميليون تومان در سال ذكر شده است با خاتمه تراژدي بي‌پايان طرح جامع مالياتي كه در حال حاضر در وضعيت نامعلومي به سر مي‌برد به تعبيري تنها برنده يك مناقصه بي‌سرانجام است. پروژه etax با بهايي مابين 200 تا 400 ميلياردتومان طرحي است كه در صورتيكه مي‌توانست از سه دهه ناكامي مداوم فرار كند قرار بود با پياده‌سازي پيش‌بيني‌هاي برنامه چهارم توسعه بخش قابل توجهي از درآمدهاي غيرنفتي دولت را تشكيل دهد؛ آرزويي كه عدم مشاوره و تصميم‌گيري مناسب در سازمان امور مالياتي آن را خاموش كرد.
طي سه سال گذشته بخش عمده‌اي از زمان پروژه اخير صرف درگيري سازمان امور مالياتي، عرب‌مازار و مشاورانش با شركت‌هاي داخلي نرم‌افزاري به سركردگي سازمان نظام صنفي رايانه‌اي شد كه با استناد به اوضاع نامناسب بازار نرم‌افزار داخلي و ملاحظاتي چند خواستار انجام بخش معقولي از پروژه‌ها در داخل كشور بودند.
مخالفت عرب‌مازار با اين درخواست پرونده مناقصه را ابتدا به شوراي عالي اقتصاد و سپس به دفتر رياست جمهوري برد كه در آنجا محمود احمدي‌نژاد-رياست‌جمهوري- با نظر به مطرح بودن شركت فرانسوي بول (Bullet) در پروژه و عناد دولت اين كشور با ايران حكم به برگزاري پروژه در داخل داد.
ظاهرا عدم موافقت باطني مديران عالي‌رتبه سازمان امور مالياتي با حكم رياست جمهوري باعث شد كه شرايط نامساعد فراواني در مناقصه ايراني‌ها گنجانده شود، به گونه‌اي كه نه تنها در مناقصه نخست هيچ كنسرسيوم ايراني يا ايراني- خارجي شركت نكرد بلكه با گذشت نزديك به سه ماه از آخرين مناقصه، هنوز خبري از مناقصه سوم كه قرار بود سازمان امور مالياتي را باز به موضع حمايت از حضور «بول» بازگرداند نيست.
نتيجه آنكه عدم تمديد قرارداد طرح جامع مالياتي با سازمان امور مالياتي در حالي صورت مي‌گيرد كه نه تنها احتمال تغيير خود عرب‌مازار در آستانه انتخابات رياست جمهوري بر فراز سر هيئت مشاوران مالياتي آويخته است بلكه شايعاتي هم درباره آغاز شدن تحقيقاتي از سوي نهادهاي نظارتي در مورد اين پروژه و قراردادهاي مرتبط با آن به گوش مي‌رسد؛ عواملي كه همگي نظرها را به اين سو جلب مي‌كنند كه عدم تمديد قرارداد اخير به نوعي مطلوب هر دو سوي معامله بوده است.
مشاوران مشاوران
حضور پرويز ناصري- رئيس سابق كنسرسيوم ثناراي- در جمع همكاران اتفاقيان از جمله موارد مورد بحث است. او حدود 3 سال پيش بنا بر تصميم هيئت مديره اين كنسرسيوم در خصوص اتلاف منابع مالي كنسرسيومي كه قرار بود به صادرات نرم‌افزار كمك كند ثناراي را ترك و بلافاصله به جمع همراهان مشاوره‌اي پروژه تارا پيوست.
پيوستن وي به اين پروژه براي چندماهي شركت‌هاي نرم‌افزاري ايراني را اميدوار كرد كه شناخت و احاطه وي بر ساخت شركت‌هاي خصوصي نرم‌افزاري مي‌تواند به تقويت نقش ايراني‌ها در پروژه etax كمك كند؛ سودايي كه به هر دليلي محقق نشد و ناصري را هم در جمع مديران مورد انتقاد قرار داد.
انتقادات به مجموعه مشاوران سازمان امور مالياتي هنگامي جدي‌تر شد كه با بروز اختلافاتي در مديريت اين شركت بخشي از كاركنان فعلي و سابق سازمان امور مالياتي به اين جريان كه چرا سازمان امور مالياتي وظايف نظارتي خود را در اختيار يك شركت غيرحاكميتي و بعضا ذي‌نفع گذاشته است، معترض بودند.
محمودرضا اتفاقيان با دارا بودن سوابقي همچون عضويت در كميسيون شركت‌هاي شوراي عالي انفورماتيك، نائب‌رئيس هيئت‌مديره شركت خدمات انفورماتيك كيش و عضويت در اتاق بازرگاني ايران چهره سرشناسي است كه پيش‌بيني مي‌شود آمادگي پاسخگويي به حجم رو به تزايد انتقادات را داشته باشد.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2810]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن