تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833804023
ابراهيم داروغهزاده، مديرعامل موسسه رسانههاي تصويري، خبر داد
واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: افزايش چشمگير قيمت خريد حقوق ويدئويي فيلمهاي ايراني سينماي ما- يكي از راههاي ايجاد امنيت در سينما به جز مبارزه با شبكه قاچاق، خريد مناسب حقوق ويديويي است. دو سال پيش حقوق ويديويي پرفروشترين فيلم سينمايي ما، حدود بيست ميليون تومان بود و امروز اين حقوق بالاي 100 ميليون تومان و بعضا تا 170 ميليون تومان خريداري ميشود. ابراهيم داروغهزاده به تشريح آخرين فعاليتهاي مؤسسه رسانههاي تصويري در گسترش شبكه مجاز نمايش خانگي و آخرين فعاليت ستاد مبارزه با عرضه غيرمجاز محصولات فرهنگي پرداخت. وي در ابتداي اين گفت وگو با اشاره به ريشه غيرمجاز توزيع ويدئويي در ايران گفت: تكثير غيرمجاز فيلمها، همپاي ورود ويدئو به ايران سابقه دارد و اصولا پايهگذاري شبكه ويدئو در كشور ما بر اساس يك روند غيرمجاز بود، به طوري كه در دهه 60 به مدت 10 سال فعاليت شبكه ويدئويي ممنوع بود و در سال 72 بود كه در دوره حضور آقاي دكتر لاريجاني در وزارت ارشاد، اين مسإله مورد تصويب واقع شد كه شبكه ويدئويي مجاز با دوبله و پخش فيلمهاي سينمايي ايراني و خارجي آغاز به كار كند و در همان سالها هم مؤسسه رسانههاي تصويري پايهگذاري شد. وي افزود: با اين مقدمه، پس ميتوان اين قضيه را در نظر داشت كه اساس قضيه پخش ويدئويي در ايران غيرمجاز پايهگذاري شد و بعد سعي كردند آن را به مسير سالمي هدايت كنند اما در ادامه راه، با توجه به پيشرفتي كه در تكنولوژي اتفاق افتاد وبا توجه به سرعتي كه در تحول شيوههاي تكثير و توزيع انجام گرفت، در راستاي سالمسازي اين عرصه، احياي شبكه ويدئويي و گسترش شبكه مجاز همپاي اين روند كاري انجام نگرفت. در اين شرايط بود كه شبكه غيرمجاز هر روز بر سرعت پيشرفتش افزوده شد در حالي كه شبكه مجاز، به همان شكل لاك پشتي خودش حركت ميكرد و خيلي به فكر توسعه و گسترش نبود. داروغهزاده گفت: اين خطر در سالهاي اخير با توجه به اين كه اين شبكه غيرمجاز، حالا يك رسانه فراگير شده بود و ميتوانست دسترسي آسان همه را بهدنبال داشته باشد، بيشتر حس شد و خطر وقتي بيشتر شد كه اين شبكه به سمت فضاهاي ديگري به غير از فيلمهاي سينمايي (مثل توزيع فيلمهاي شخصي و خانوادگي يا توزيع فيلمهاي مبتذل و مستهجني كه ازطريق مرزها وارد كشور ميشدند و...) حركت كرد. تكثير و توزيع اين فيلمها به صورت غيرمجاز، به سرعت فضاي فرهنگي جامعه و خانوادهها را دچار مشكلات بسياري كرد و به عنوان يك معضل اجتماعي خيلي جدي مطرح شد به طوري كه شايد يكي از علت هايي كه مسؤولين اين دغدغه را پيدا كردند كه به بحث شبكه غيرمجاز رسيدگي كنند، اين بود كه فضاي اخلاقي جامعه مورد هجمه قرار گرفته بود. اينگونه بود كه در بهمن ماه سال 85، معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تصميم گرفت كه يك ستاد هماهنگي تشكيل بدهد تا تمام كساني كه ميتوانند در اين حوزه، كمك كنند و يا چنين وظيفهاي دارند، در يك ستاد دورهم جمع شوند و بتوانند با همكاري، همفكري و يكسري اقدامات منسجم، در سه محور در نظر گرفته شده، به اين وضعيت رسيدگي كنند. سه محور در فعاليت ستاد مبارزه با عرضه غيرمجاز محصولات فرهنگي --------------------------------------------------------------------------------- وي در ادامه در مورد اين سه محور اظهار داشت: يكي از محورها كمك به سينماي ملي ما، به خاطر اين كه فيلمهاي سينماي ايران قبل از اكران، همزمان با اكران و بعد از اكران وارد شبكه غيرمجاز ميشد و ميرفت تا سينماي ملي ما را نابود كند. محور بعد محور فيلمهايي بود كه با عدم اطّلاع خانوادهها نسبت به تكنولوژي و بياحتياطيها مورد سؤاستفاده و تكثير ميشد ، سومين محور نيز به فيلمهايي برميگشت كه از كشورهاي همسايه به صورت غيرمجاز و فيلمهاي خارجي كه مبتذل و مستهجن بودند وارد ميشد و بدون اين كه نظارتهايي وجود داشته باشه در سراسر كشور پخش ميشد اين سه آسيبي بود كه از اين شبكه غيرمجاز ويديويي به كشور وارد ميشد. وي تصريح كرد: يكي از علتهاي موفقيت اين بود كه به شكل جامع ونه تكبعدي به مسائل نگاه شد. ابتدا ابعاد مختلف مسئله ديده شد و راجع به هركدام از اين ابعاد برنامهريزي انجام گرفت. در ادامه، در سه محوري كه اشاره شد، هم نياز بود كه كار فرهنگي انجام دهيم و هم نياز بود كه قانون را اصلاح كنيم، نقطه ضعفهاي قانوني را برطرف سازيم بهگونهاي هم برخورد ايجابي كنيم، هم برخورد سلبي و همزمان برخوردهاي پيشگيرانه را ترتيب دهيم كه اين اقدامات همه انجام شدند. اطلاعات مردم و مسؤولان افزايش پيدا كرد -------------------------------------------------- داروغهزاده گفت: در سينماي ما، يكسري نقطه آسيبپذير وجود دارد كه اين فيلمها بهراحتي ميتوانند مورد سرقت واقع شود. در اين راستا جلسات مختلفي با تهيهكنندگان گذاشته شد و اطلاعات آنها نسبت به يكسري نقاط آسيبپذير زياد شد. اينگونه بر اطلاعات آنها افزوده شد و آنها توانستند پيشگيريهاي خودشان را انجام دهند. به عنوان مثال، در بحث تبديل فيلم 35ميليمتري به نسخه ديجيتال، اقدامات پيشگيرانهاي انجام شد تا در اين فرآيند، فيلم مورد سرقت واقع نشود و به اين ترتيب اطلاعات خيلي خوبي براي پيشگيري به دست آمد. وي افزود: در حوزه فرهنگي، رسانههاي ديداري و شنيداري مثل راديو و تلويزيون و همچنين مطبوعات خيلي به اين روند كمك كردند. خبرهايي كه دائم منعكس ميشد، مصاحبههايي كه صورت ميگرفت، صحبتهايي كه با سينماگران ميشد و مطرح شدن مطالبات آنها، به اهالي قانون و قانونگذاران منتقل ميشد و همه اينها موجب شد تا فضايي شكل بگيرد كه مردم در اين فضا آگاهي بيشتري نسبت به اين قضيه پيدا كنند. داروغهزاده اظهار داشت: ما در اين مدت، روي فرهنگ خريد فيلمهاي غيرمجاز و فيلمهاي مجاز كار كرديم، اطلاعات مردم در اين حوزه افزايش پيدا كرد و همينطور آگاهي قانونگذاران و دوستاني كه در قوه قضائيه و نيروي انتظامي بودند، افزايش يافت و اهالي سينما هم توانستند مطالباتشان را بهروز مطرح كنند. اين اتفاقات همزمان رخ داد و در كنارش مؤسسات ويدئو رسانه با كمك معاونت سينمايي قيمت فيلمهايشان را كاهش دادند و محصولات را با قيمت خيلي ارزان در اختيار مخاطب قرار دادند كه اين اقدام، حاشيه سود شبكه غيرمجاز را خيلي كم كرد و موجب شد تا شبكه مجاز گسترش يابد. در عين حال با كمك قوه قضائيه و نيروهاي انتظامي، برخوردهاي سلبي خيلي گستردهاي انجام شد. يك راه ايجاد امنيت در سينما خريد مناسب حقوق ويديويي فيلمهاي سينماي ايران است ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- دبيرستاد مبارزه با عرضه محصولات غيرمجاز سمعيوبصري، در ادامه اظهار داشت: نتيجه اين روند، بهگونهاي شد كه ما در يك سال گذشته، تقريبا هيچ فيلم سينمايي ايراني نداشتهايم كه در شبكه قاچاق توزيع شود و همه فيلمهاي روز سينماي ايران پروسه اكران را طي كردند و بعد به شبكه مجاز ويدئو رسانه آمدند. اين در حالي است كه ما همين حالا ميتوانيم سيدي قاچاق فيلمهاي روز سينماي آمريكا را همزمان با اكران، در كشور خودمان و يا در پاكستان، چين، مالزي و ... در دسترس ببينيم ولي خوشبختانه ما توانستهايم در آن قسمتي كه مربوط به سينماي خودمان بود، حداكثر موفقيت را در مبارزه با شبكه قاچاق، كسب كنيم و خدا را شكر در بحث افزايش حقوق ويديويي فيلمهاي سينماي ايران موفقيتهاي چشمگيري داشتيم. داروغهزاده گفت: يكي از راههاي ايجاد امنيت در سينماي ايران به جز مبارزه با شبكه قاچاق ، خريد مناسب حقوق ويديويي فيلمهاي سينماي ايران است. دو سال پيش حقوق ويديويي پرفروشترين فيلم سينمايي ما حدود بيست ميليون تومان بود. فيلمي كه با مخاطب خيلي زيادي ميتوانست ارتباط بگيرد... اين در حالي است كه امروز حقوق ويدئويي فيلمهاي سينمايي ايراني، بالاي 100 ميليون تومان و بعضا تا 170 ميليون تومان خريداري ميشود. وي افزود: نكته جالب اينجاست كه حقوق ويدئويي بعضي از فيلمهاي سينمايي، دو سه برابر قيمت اكران فروش ميرود، يعني ما در شبكه نمايش خانگي آن نقطه ضعفي را كه در بخش اكران سينمايي وجود دارد و به عنوان كمبود سالن سينمايي در شهرها و شهرستانهاي مختلف از آن ياد ميشود، پوشش دادهايم و خوشبختانه، در قسمت اول بحث ما (درباره سينماي ايران) به موفقيت قابل قبولي دست يافتهايم و اميدواريم با گسترش فعاليتها در حوزه فرهنگي به موفقيتهاي بيشتري هم دست پيدا كنيم. در موارد بسياري پخش فيلم از تلويزيون به تبليغ فيلم در شبكه ويديويي كمك كرده است ---------------------------------------------------------------------------------------------------- مديرعامل مؤسسه رسانههاي تصويري در ادامه، در پاسخ به پرسش فارس درباره اولويت پخش فيلمهاي خارجي در شبكه نمايش خانگي و زيرسؤال رفتن اين شيوه جهاني توسط صداوسيما، گفت: ما سال گذشته تفاهمنامهاي را با اداره كل تامين برنامه فيلمهاي خارجي سازمان صداوسيما، امضا كرديم براي اين كه اين اتفاق رخ بدهد و اين اقدام موفقيتآميز هم بود. در ادامه نيز بعضي از فيلمها را از كمپانيهاي اصلي به صورت مشترك خريديم و تا حد امكان اين اولويتها لحاظ شدند. در اين راه البته مشكلاتي وجود دارد كه از هردو طرف هم هست و اين مشكلات بايد برطرف شوند. داروغهزاده گفت: اين را بايد درنظر بگيريم كه تلويزيون با يك مشكل عمده مواجه است و آن رقابت با ماهواره ها است. در حقيقت سيما، فيلمهاي سينمايي روز را نشان ميدهد تا مخاطبانش را از دست ندهد و به اين دليل وارد رقابت ميشود. وي با اشاره به رشد قارچگونه شبكههايي ماهوارهاي گفت: اين شبكههاي ماهوارهاي فيلمهاي سينمايي را بدون سانسور پخش ميكنند و ميتوانند آسيبهاي جدّي فرهنگي به جامعه اسلامي ما وارد كنند، بنابراين تلويزيون مجبور ميشود در رقابت با اين شبكهها ميزان باكسهاي سينمايي شبكهها را افزايش دهد و فيلمهاي مناسب را با حداقل زمان ممكن به پخش برساند. داروغهزاده اظهار داشت: مسأله بعدي اين است كه ما وقتي بحث اولويتبندي نمايش فيلمها (اكران- شبكه ويدئويي - تلويزيون) را مطرح ميكنيم، بايد اين واقعيت را نيز بپذيريم كه ما اصولاً بحث اكران فيلم خارجي را در سينماي ايران به صورت جدّي نداريم و اين هم كه يك فيلم، يك يا دو سالن سينما در تهران نمايش داده شود، اين نامش اكران عمومي سينما نيست و تنها يك اكران خاص است و تلويزيون به چنين اكراني آسيب نميزند چون آن كساني كه دوستدار ديدن فيلم خارجي در سينما و با صداي دالبي هستند هيچگاه به اين دليل كه تلويزيون فيلم موردنظرشان را پخش كرده، از لذّت تماشاي فيلم در يك سالن مناسب سينما صرف نظر نميكنند. در آمريكا يك فيلم به طور همزمان در صدها سالن به نمايش درميآيد و دو هفته بعد از آغاز نمايش عمومي آن، ديويدياش نيز منتشر ميشود اما ما مگر ميتوانيم با 200 سالن در سراسر كشور، چنين عملكردي را الگو قرار دهيم؟ اگر بخواهيم بر اساس الگوي استاندارد عمل كنيم بايد همه چيزمان استاندارد باشد. داروغهزاده اظهار داشت: با توجه به اينكه شبكه ويديويي از امكان تبليغات تلويزيوني محروم است، در موارد بسياري، پخش فيلم از تلويزيون به تبليغ فيلم در شبكه ويديويي نيز كمك كرده است. وي گفت: از اين ديدگاه؛ بايد بگويم چون در اين حوزه تبليغات خوب و گستردهاي نداريم، پخش فيلم در تلويزيون و تيزرهاي مربوط به آن موجب ميشود كه تبليغ گستردهتر شود. ژانربندي محصولات و مجموعه آثار بازيگران ------------------------------------------------- "داروغهزاده" گفت: امسال يكي از برنامههايمان اين است كه به شكل خاص روي عرضه فيلمها كار كنيم. مثلا ژانربندي كنيم يا براساس كارگردانها. امسال براي 10 كارگردان اين برنامه را داريم. كارگرداناني مثل حاتميكيا، علي حاتمي، ملاقلي پور، كيميايي،تبريزي و... كارگردان مطرح ديگر كه چند كار خوب كه قابليت مجموعه شدن دارند. اين كار را درباره بازيگرها هم انجام ميدهيم. مثلا قصد داريم مجموعه آثار "پرويز پرستويي" را در قالب يك مجموعه آثار شامل كارهاي مختلف وي در زمينه كمدي، دفاع مقدس، خانواده و... منتشر كنيم تا اين مجموعه آثار، به دست مخاطباني برسد كه دوست دارند آثار برجسته اين بازيگر را داشته باشند و در قالب يك بسته بندي شكيل مثل كتابي كه در كتابخانهشان ميگذارند، از اين مجموعه استفاده كنند. وي گفت: امسال در اولين گام، ده فيلم برگزيده سينماي دفاع مقدس از طيفهاي مختلف و درقالب مجموعه آثار وارد شبكه شد كه استقبال خوبي از اين مجموعه صورت گرفت و بسياري از سازمانها و ارگانها درخواست خريد اين مجموعه آثار را به ما دادند ضمن آن كه مخاطب عام هم از اين مجموعه استقبال كردند. داروغهزاده در ادامه گفت: قصد داريم انشالله اين روند را ادامه دهيم و احتمالا تا جشن سينماي ايران، يكي دو مجموعه آثار از كارگردانان و بازيگران را وارد بازار خواهيم كرد. تعامل با بنياد بازيهاي رايانهاي -------------------------------------- "داروغهزاده" در بخش ديگري از اين گفتوگو به تعامل ستاد هماهنگي مبارزه با عرضه محصولات غيرمجاز با بنياد بازيهاي رايانهاي اشاره كرد و گفت: ما در اين ستاد فعاليت خود را در اين زمينه آغاز كردهايم. وي گفت: حوزه توليد و پخش بازيهاي رايانهاي بسيار گسترده است. ما در وهله نخست بايد سعي كنيم توليد بازيهاي داخلي را افزايش دهيم. شايد در ابتدا اين بازيها قابل رقابت با نمونههاي خارجي خود نباشند اما بايد بتوانيم در آينده با توليد بازيهاي رايانهاي خوب فضا را براي بازيهاي غيرمجاز خارجي محدود كنيم، همان طور كه در شبكه نمايش خانگي، مخاطب فيلم ايراني 10 تا 20 برابر بيشتر از مخاطب فيلمهاي خارجي است. وي افزود: در كنار توجه به بحث توليد، بنياد بازيهاي رايانهاي فهرستي به ما داد تا در ستاد هماهنگي مبارزه با عرضه محصولات غيرمجاز فرهنگي ، فروشگاهها را از بازيهايي كه از حيث بحث اخلاقي دچار مشكل بودند، پاكسازي كنيم. دبير ستاد هماهنگي مبارزه با عرضه محصولات غيرمجاز فرهنگي گفت: در حوزه پخش بازيهاي رايانهاي ساماندهي وجود نداشته است و پيشنهاد ما هم اين است كه اين ساماندهي مرحله به مرحله پيش برود. در اين راه، جلساتي هم با بنياد بازيهاي رايانهاي داشتهايم. با همكاري شركتها و كارخانهها درتلاش هستيم تا بازيهايي را كه به روح و روان كودكان آسيب ميزند و خيلي از خانوادهها هم از وجود آنها اطلاع ندارند، جمعآوري كنيم و بعد اقدامات بعدي انجام شود. آخرين وضعيت جشنواره فيلمهاي ويدئويي --------------------------------------------------- داروغهزاده درباره سرانجام برپايي جشنواره فيلمهاي ويدئويي مؤسسه رسانههاي تصويري به فارس گفت: امسال ما خيلي تلاش كرديم تا به صورت جدي اين جشنواره برپا شود و طرح برپايي جشنواره هم ارائه شده و همه كارهاي مقدماتياش هم انجام شده است و حتي صحبتش بود كه سال اول جشنواره مؤسسه رسانههاي تصويري در يكي ازجزاير ايراني خليج فارس مثل كيش يا قشم برگزار شود و پيشنهادمان نيمه دوم مهر بعد از عيد فطر بود ولي در تقويم جشنوارههاي سينمايي، در نيمه دوم سال تراكم جشنوارهها ديده ميشود. پيشنهاد معاونت سينمايي، برپايي جشنواره در بهار 88 است اما هنوز در اين زمينه به قطعيت نرسيدهايم. وي ادامه داد: اين جشنواره قطعاً ميتواند محملي باشد براي اين كه توليدات ويدئويي ارزيابي شوند، در معرض رقابت قرار گيرند و مورد تحليل منتقدان قرار گيرند. اين درمعرض ديد قرار گرفتن، خود ميتواند در ارتقاء كيفي فيلمهاي ويديويي و تلويزيوني موثر باشد. توليدات مؤسسه رسانههاي تصويري -------------------------------------------- داروغهزاده همچنين درباره توليدات مؤسسه رسانههاي تصويري، گفت: "شب زده" در جشنواره بيست و ششم فيلم فجر مورد بازبيني قرار گرفت و نسبت به فيلمهاي ويدئويي رسيده به جشنواره مطلوب ارزيابي شد. در جشنواره چند اكران هم در بخش خارج از مسابقه تلويزيون داشت و در ايام مبارك دهه فجر از شبكه اول سيما پخش شد. فيلمهاي "استخوان" و "پاتوق" نيز به ترتيب از شبكههاي سوم و دوم سيما پخش شده است كه محصول موسسه رسانههاي تصويري بودهاند. فيلم "حركت اول" هم كه با همكاري "هدايت فيلم" ساخته شده، احتمالا به اكران عمومي خواهد رسيد. در ادامه نيز همزمان دو، سه طرح داريم كه با همكاري با دفاتر توليد، آنها را تهيه خواهيم كرد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 509]
صفحات پیشنهادی
منتخبي از آثار مسعود كيميايي بزودي
ابراهيم داروغهزاده، مديرعامل موسسه رسانههاي تصويري كه مهمان غرفه ايسنا در نمايشگاه ... وي همچنين از عرضه فيلم «حسن پنهان» از روز شنبه در شبكه نمايش خانگي خبر داد و ...
ابراهيم داروغهزاده، مديرعامل موسسه رسانههاي تصويري كه مهمان غرفه ايسنا در نمايشگاه ... وي همچنين از عرضه فيلم «حسن پنهان» از روز شنبه در شبكه نمايش خانگي خبر داد و ...
زم در ضيافت افطار انجمن صنفي ويدئورسانه
در اين مراسم كه در خانه خورشيد برپا شد، اهالي رسانه و موسسات ويدئويي پس از افطار ... ويدئو رسانه و سايت مرجع توليدات ويدئويي كشور به مديريت مصطفي محمودي خبر داد. ... رسانه، ابراهيم داروغه زاده مديرعامل موسسه رسانههاي تصويري و احد ميكائيلزاده مدير ...
در اين مراسم كه در خانه خورشيد برپا شد، اهالي رسانه و موسسات ويدئويي پس از افطار ... ويدئو رسانه و سايت مرجع توليدات ويدئويي كشور به مديريت مصطفي محمودي خبر داد. ... رسانه، ابراهيم داروغه زاده مديرعامل موسسه رسانههاي تصويري و احد ميكائيلزاده مدير ...
مهمترين اتفاقات سينماي ايران در سال86
گرچه "ابراهيم داروغه زاده" دبير اين ستاد و مديرعامل مؤسسه رسانههاي تصويري كه در اين .... پرسش فارس خبر داد: آينده جشنواره فيلم دفاع مقدس را وزارت ارشاد معلوم خواهد كرد. ...
گرچه "ابراهيم داروغه زاده" دبير اين ستاد و مديرعامل مؤسسه رسانههاي تصويري كه در اين .... پرسش فارس خبر داد: آينده جشنواره فيلم دفاع مقدس را وزارت ارشاد معلوم خواهد كرد. ...
-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها