تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837883518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فیلمی پر چالش درباره یکی از چالش‌برانگیزترین موضوعات انسانی


واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: همه چیز درباره حاشیه‌های تولید و اکران "دعوت" ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا فیلمی پر چالش درباره یکی از چالش‌برانگیزترین موضوعات انسانی دعوت ساخته متفاوت ابراهیم حاتمی کیا روز گذشته از تلویزیون به نمایش در آمد . این فیلم که از ساخته های بحث برانگیز ابراهیم حاتمی کیا ست از همان زمان تولید واکران خود با بحثها وواکنشهای مختلفی مواجه شد . از واکنش طرفداران متعصب حاتمی کیا نسبت به حضور ستاره های سینمای عامه پسند دراین فیلم گرفته ،تا حضور سید محمد خاتمی در اکران خصوصی این فیلم . درزمان نمایش نیز نیز علی رغم واکنش منفی تعدادی از منتقدان ،مردم استقبال بسیار خوبی ازاین فیلم کردند واین فیلم از معدود فیلمهای جدی چند سال اخیر است که از فروش بسیار خوبی برخوردارشده است . /فیلمساز محبوب نسل جوان / چند وقت پيش در پي يك نظرسنجي از جوانان تهراني، ابراهيم حاتمي‌كيا به عنوان محبوب‌ترين فيلمساز ميان نسل جوان انتخاب شد. حاتمي‌كيا مشخصا از فيلم «از كرخه تا راين» به شهرت و محبوبيت ميان سينماروها رسيد. به اعتقاد صاحب نظران ،حاتمي‌كيا پس از گذشت بيش از 2دهه فعاليت در سطح اول سينما، خوب مي‌داند كه چگونه مي‌توان حتي با فيلمي اپيزوديك تماشاگر را روي صندلي نگه داشت.فراموش نكنيم كه جز يكي دو استثنا تقريبا هيچ فيلم اپيزوديكي در تاريخ سينماي ايران، در گيشه موفق نبوده است. این‌روزها وقتی به سالن‌های سینما می‌روم، مدیران سینماها به من تبریك می‌گویند و به خاطر فروش فیلم از من تشكر می‌كنند. خب، من هم شرمنده آنها نیستم. ولی الان لحن این جوان‌هایی را ببینید كه درباره «دعوت» می‌نویسند. انگار قسم خورده‌اند كه فیلم را له كنند. حالا من این را به حساب جوانی می‌گذارم، ولی چرا این كینه‌ها را دارید؟ /واکنش به حضور ستاره های سینمای عامه پسند/ اما درزمان تولید فیلم دعوت ،باانتشار اخباری مبنی برحضور بازیگرانی چون مهناز افشار و... دراین فیلم با واکنش تعدادی از علاقه مندان متعصب آقای حاتمی کیاشد . آنها در پیامهایی که درسایتهای مختلف می گذاشتند اعتراض خودرا نسبته به این مسئله نشان می دادند .کار بری دراین باره نوشته بود:به پرويز پرستویی ، به حميد فرخ نژاد به رضا کيانيان تسليت ميگم.به دوستداران حاتمي کيا سابق هم تسليت مي گم.کاربر ديگري نيز پرسیده بود :؟ حاجي سوسول شدي با چشم سبزا ميپري؟؟ فرد دیگری نیز نوشته بود : واقعا دل من شکست وقتي اين خبر را شنيدم که مهناز افشار قراره در فيلم ابراهيم حاتمي کيا بازي بکنه !آقاي حاتمي کيا از شما بعيد بود. ...! /حاتمی کیا ومنتقدان / برخلاف نظرات منتقدان حاتمي‌كيا در فيلم «دعوت» آشكارا رنگ و بوي خودرا دارد ولی همانطور که ذکر شددر زمان نمایش فیلم دعوت ،علی رغم استقبال مردم از فیلم ،استقبال خوبی از سوی منتقدان از فیلم دعوت نشد.حاتمی کیا در همان زمان آغاز اکران فیلم دعوت ، از منتقداني كه اصرار دارند حرف‌هاي خود را دلسوزانه ديكته كنند، به عنوان ديكتاتورهاي مهربان نام برده وخطاب به آنها گفته بود : براي من ديكتاتورهاي مهربان نباشيد. /منتقدان وحکایت خر ملا نصرالدین / در زمان نمایش فیلم دعوت ،حاتمی کیا به شکل جالبی در محاصره اظهار نظرهای عجیب و غریب منتقدان قرار گرفته بود .خود او این ماجرارا اینگونه تعریف کرده: اين تصور را كه تحت تأثير جرياني قرار بگيرم كه بخواهد مرا از سينماي جنگ يا از گونه‌هاي ديگر سينما همچون اجتماعي، كمدي و خانوادگي جدا بكند را اساسا قبول ندارم. چون اگر من به اين بازي بنشينم، حكايت «خر» ملانصرالدين پيش مي‌آيد. همان‌طور كه بر سر فيلم «به نام پدر» و حتا قبل‌تر وقتي فيلم «وصل نيكان» را ساختم. منتقدي آن سال‌ها برگشت گفت: «حاتمي‌كيا از جبهه آمده شهر و چون شهر را نمي‌شناسد آدم‌هاي شهر را به خوبي مطرح نمي‌كند»، همين‌طور اين انتقادات در فيلم‌هاي ديگر هم مطرح شد و بر سر فيلم «به نام پدر» هم گفتند، حاتمي‌كيا دايره بسته‌اي را براي خود ساخته است و حرف‌هاي تكراري مي‌زند پس سراغ گونه‌هاي ديگري برود و حالا كه در فيلم «دعوت» گونه‌ي ديگري را تجربه كردم، برخي از منتقدان تيتر مي‌زنند،«حاتمي‌كيا بنشين و فيلم جنگي‌ات را بساز. /انتظارات دیگران / اما این تنها منتقدان نیستند که توقعات و انتظارات جالبی از حاتمی کیا دارند خود او زمانی ماجرای جالبی را تعریف کرده وگفته بود : مدتی پیش برای برنامه‌ای به شبكه «جام‌جم» رفته بودم. موقع پخش برنامه یك‌نفر از پاریس زنگ زد و پشت تلفن با گریه می‌گفت به خاطر خدا از سینمای جنگ دست نكشید. به او گفتم تو كه در پاریس نشسته‌ای حق داری به من بگویی چه بسازم، من كه در ایرانم نمی‌توانم موضوع فیلمم را خودم انتخاب كنم؟ خب، من می‌فهمم او دلش می‌سوزد /حاتمی کیا چگونه به دعوت رسید/ اما حاتمی کیا چگونه به فیلم دعوت رسید ؟خود او دراین باره گفته : از اوايل سال 86 مساله‌ي «سقط جنين» موضوعي شد كه تصميم گرفتيم بر روي آن كار كنم. در ابتدا با يك گروه تحقيقاتي كه تعدادي از اهالي مطبوعات با سرپرستي «رويا كريمي مجد» بودند، تحقيقات ميداني را آغاز كرديم. /شکستن قبح سقط/ حاتمی کیا درادامه عنوان کرده بود :در ابتدا تصورمان اين بود كه در جامعه نُرم، ضد سقط است و ضد‌ نُرم آن سقط جنين است كه متأسفانه پس از تحقيقات اوليه مشاهده كرديم قضيه برعكس است و يك شكل كاملا غم‌انگيزي بابت بحث سقط جنين مطرح است. و به تعبيري در تمام اقشار جامعه، قُبح‌ اين موضوع شكسته است و قواعد و قوانيني وجود دارد كه در 52 مورد از طريق تشكيلات پزشك قانوني، اجازه‌ي سقط داده مي‌شود. /مخالف وموافق به عددآدمها/. به گفته این کار گردان مطرح : انواع حرف‌ها و بحث‌ها درباره سقط جنین وجوددارد . بحثی كه من این‌روزها در پستوی خانه‌ها جریان دارد، همین سقط جنین است؛ آن هم از زاویه اخلاقی و مذهبی‌اش. اینكه حق داریم این كار را بكنیم یا نه. بعد كه ‌آمدیم و تحقیق كردیم، دیدیم چقدر نظرات مختلف درباره آن وجود دارد. به عدد آدم‌ها موافق‌ و مخالف سقط جنین وجود دارد. از آن‌طرف می‌بینم حتی در آمریكا یكی از مولفه‌هایی كه «جورج بوش» به خاطر آن رای آورده، همین مخالفت با سقط جنین است. الان خانم «سارا پی‌لن» هم این نظر را مطرح می‌كند و مخالف سقط جنین است. پس این یك مسئله جدی‌ است و دلم می‌خواهد درباره آن حرف بزنم و خودم را صاحب حق می‌دانم كه به آن بپردازم. آماری كه در این مورد وجود دارد، غم‌انگیز است. یعنی اگر یك روز ببینم سطل زباله محله‌ها پر از مواد غذایی است و درباره این موضوع فیلم بسازم، سقوط كرده‌ام؟ تا دیروز دلم می‌خواست از جنگ بگویم و حالا می‌خواهم از سقط جنین بگویم. به بحث ازدواج نگاه كنید. خیلی درباره آن حرف زده‌اند اما انگار بحرانی است كه دارد بر سر جامعه كوبیده می‌شود. ماجراهایی كه درباره صیغه، ازدواج دوم و... وجود دارد از دل همین بحث‌ها بیرون می‌آید. خب ما باید از زاویه‌ای وارد این ماجرا شویم كه نگاه مناسبی به مخاطب بدهیم. من حق دارم در 47 سالگی وارد این موضوعات بشوم. /ایجاد یک ترمز کوتاه/ حاتمی کیا در اظهارات خود بااشاره به موضوع اصلی فیلم یعنی سقط جنین ،موضع خودرا در مقابل چنین موضوع مهمی روشن کرده وعنوان نموده : با ساخت اين فيلم نمي‌خواستم، كساني كه به دنبال سقط جنين هستند را قانع بكنم. تمام اصرار فيلم «دعوت» ايجاد يك ترمز كوتاه بود كه كمي تأمل بكنيم و اين‌قدر به راحتي تصميم نگيريم. واقعيت اين است كه تصميم‌گرفتن‌ها به راحتي داره در جامعه رخ مي‌دهد. يعني به راحتي براي سقط كردن تصميم گرفته مي‌شود و فكر نمي‌كنم براي پيداكردن آمپول‌ها و قرص‌هاي مربوط به سقط بيشتر از نيم‌ساعت وقت صرف شود و قبح آن در جامعه ريخته شده است. به طبع من تنها كاري كه به عنوان فيلم‌ساز در اين شرايط مي‌توانستم انجام بدهم اين بود كه غر‌وري كه در انسان در حال رخ دادن است و بدون هيچ استدلال و حساب كتابي براي موهبت الهي تصميم مي‌گيرد را به تامل بگذارم. من در اين زمينه به شرع و قانون كاري نداشتم و فقط مي‌خواستم احساس شخصي و انساني را مطرح بكنم و مي‌خواستم به سرعت اين اتفاق، يك نيش‌ ترمزي بزنم. /آشنایی زدایی برای مخاطب/ واقعا در بحث سقط جنین، نمی‌خواستم موضعی اخلاقی و مذهبی بگیرم و بگویم اگر این كار را بكنید مثلا سرطان می‌گیرید یا نفرین می‌شوید. اصلا دنبال این این‌‌نوع برخوردها نبودم. برای همین می‌خواستیم در همه نكات فیلم طوری برخورد كنیم كه برای مخاطب آشنایی‌زدایی شود. اصولا وقتی فیلمساز قرار است نقاد بحث سقط جنین باشد، قطعا فضا را كثیف می‌كند تا تماشاگرش را هم منزجر كند. ولی ما موقع ساخت «دعوت»، تصمیم گرفتیم همه نماهای‌مان تمیز باشند و جایی هم بی‌دلیل كثیف نباشد. من جز آن صحنه‌ای كه در مطب دكتر جنین را در مونیتور دستگاه سونوگرافی می‌بینیم، حتی جنین را هم نشان ندادم، چون نمی‌خواستم قضاوت‌های مختلف سنتی و مذهبی و اخلاقی وارد فیلم شود. تمام نماها را شیك فیلم‌برداری كردم. تلاش كردم برای تماشاگر به لحاظ ساختاری قضاوتی ایجاد نشود. به همین نسبت درباره شخصیت‌ها هم كار كردیم. نمی‌خواستیم آنها را در قالب شخصیت‌های بد و شخصیت‌های خوب بگنجانیم. حتی زنی را هم كه كارش سقط جنین است، دوگانه طراحی كردیم و نگذاشتیم یك شخصیت منفی كامل باشد. سعی كردیم با خاكستری‌كردن آدم‌ها، فضای فیلم كاملا ملموس شود. /فیلمی درباره یکی از چالش برانگیز ترین موضوعات انسانی/ اما نمایش فیلم دعوت بر زمان اکران خود باواکنش محافل پزشکی وعلمی مواجه شد . هفته سلامت در یادداشت جالبی دراین باره نوشت :دعوت» ابراهيم حاتمي‌كيا به يكي از چالش برانگيزترين موضوعات انساني پرداخته است. «سقط جنين» در حيطه‌اي چند ضلعي و دشوار قابل بررسي است، با اضلاعي كه شامل مجوزهاي ديني و اخلاق پزشكي‌انساني و روان‌شناسي فردي مي‌شوند و البته در كنار ساير مباحث جزيي‌تر و جدي و پيچيده. موقعيتي كه در عين حال به شدت دراماتيك نيز هست. او پنج داستان را يكي پس از ديگري – و نه درهم تنيده – روايت مي‌كند كه در هر كدام زن و مردي با بارداري غير منتظره زن مواجه مي‌شوند و يكي از آنها (غالبا زن‌ها) مايل به نگاه داشتن جنين نيست و مي‌كوشد تا كودك ناخواسته‌اش را سقط كند. سواي داستان اول (قصه شيدا) كه به شدت سطحي و نارساست، در بقيه روايت‌ها امكان نزديك شدن به آدم‌ها و چالش‌هاي ذهني آنها وجود دارد. به ويژه در دو قصه كه در يكي زني نازا و مطلقه (مريلا زارعي)، از شوهر صيغه‌اي خود حامله مي‌شود و در ديگري، خانم دكتر سونوگرافيست (كتايون رياحي) با تخمك اهدايي زني كه خودش انتخاب كرده باردار مي‌شود، غافل از اينكه شوهرش با زن اهداكننده ارتباط پنهاني برقرار كرده است. اشكال اپيزوديك بودن فيلم در اينجا است كه مجال نمايش چندلايه‌گي روان‌شناسانه چنين موقعيت‌ها و آدم‌هايي را به دست نمي‌آورد. هر چند كه حاتمي‌كيا در قالب همين مجال كوتاه، موفق عمل كرده است. در واقع مي‌توان به اين پيشنهاد رسيد كه اين دو داستان كوتاه شده، در حد و اندازه روايي يك فيلم بلند مي‌توانستند ابعاد رواني و پيچيده چنين موقعيتي را بهتر و موثرتر نمايش دهند. /فیلمی شایسته ومحترم/ نویسنده این هفته نامه تخصصی درادامه عنوان کرده بود : يكي از موفقيت‌هاي «دعوت» نگاه درست در جزييات پزشكي است. شنيده‌ام كه فيلمنامه‌نويسان و كارگردان در هر دو مرحله نگارش و ساخت، از مشاوره‌هاي پزشكي بهره برده‌اند. با توجه به انبوه خطاهاي بديهي پزشكي در سينماي ايران، مايه خرسندي است كه براي مثال درباره امكان شناخت جنسيت جنين توسط سونوگرافي، اطلاعات غلط نمي‌دهند يا بازيگر نقش سونوگرافيست، با جزييات اجرايي و نحوه حركات دست و كار با دستگاه آشناست. شايد اينها براي جامعه سلامت ساده و بديهي به نظر آيد، اما سينماي ايران به همين مسايل پيش پاافتاده نيز بي‌اعتنا است. البته ممكن است برخي اشكال بگيرند كه كدام آزمايشگاه، با اين شيوه غيرواقعي و اغراق‌آميز، خبر مثبت بودن تست حاملگي مشتريان را به اطلاع‌شان مي‌رساند (كه مثلا در ساعات ديروقت شب، زنگ بزنند و خبر بدهند) به نظرم اين اشكال وارد نيست. چون كار به اندازه‌اي غيرواقعي است كه از منطق رئال عبور مي‌كند و بيش‌تر يك حركت نمادين به حساب مي‌آيد. طبعا اشكال توجيهات منطقي به اين اتفاق وارد نبود... «دعوت» جاي بحث زيادي دارد كه بيشتر به «اخلاق» در ارتباط با فرديت و سلامت بازمي‌گردد و در يك ستون پانصد كلمه‌اي نمي‌گنجد. آخرين ساخته حاتمي‌كيا را مي‌توان فيلمي‌ شايسته و محترم به حساب آورد كه بستر لازم را براي بهتر بودن و بيشتر ديدن در اختيار داشت. /بازیگران دعوت وابراهیم حاتمی کیا/ علی رغم واکنش منفی تعدادی از طرفداران حاتمی کیا نسبت به حضور بازیگرانی چون مهناز افشار ،استقبال ازاین فیلم نشان دادکه تماشاگران از این حضور استقبال کرده اند . ابراهیم حاتمی نیز خود درباره بازی مهناز افشار گفته :من خودم ذهنیتی نسبت به «مهناز افشار» داشتم و فكر می‌كردم كه اینها برای نقش نمی‌جنگند و زحمت نمی‌كشند، اما خانم «افشار» در سرمای زمستان، وقتی گازها هم قطع شده بودند ده دوازده ساعتی در آب می‌نشستند تا ما انواع پلان‌ها را بگیریم. /رضایت آقای کارگردان/ مهناز افشار نیز در گفت وگویی می گوید :در فیلم دعوت از ۷صبح تا ۳صبح باید پلانی را می گرفتیم که من باید درزیر آب می بودیم .زمستان هم بود وقتی آخر کار حدود ساعت ۳صبح از استخر بیرون امدم آقای حاتمی کیا می گفت خیلی خوشحالم از اینکه برخلاف آنچه می گویند اصلا بازیگر عروسکی نیستی .یعنی بازیگری نیستی که راحت طلب باشی ونخواهی زجر بکشی. /نسل جدید مخاطبان حاتمی کیا/ حاتمی کیا اما هیچ گاه نگران نظرات منتقدان نبوده . خود او درزمان اکران دعوت به یکی از روزنامه ها گفته بود :الان نسل تازه‌ای با فیلم‌هایم شكل گرفته‌اند و رشد كرده‌اند و حیرتم از این است كه من هیچ باجی به این نسل جوان نداده‌ام. اما همان‌ها بیشتر به من گرایش دارند. این از كجا به وجود آمده؟ /کشیدن شمشیر آخته / الان همه شمشیر آخته كشیده‌اند كه «دعوت» فیلم خوبی نیست. سوال من این است كه پس چرا فیلم دارد اینقدر خوب می‌فروشد؟ نمی‌شود گفت تماشاگرانی كه فیلم را می‌بینند آدم‌های بی‌سوادی‌ هستند. به خدا بین آنها آدم‌های تحصیلكرده و روشنفكر پر است. هر كدام هم نظر خودشان را دارند. اما نقدها چه می‌گویند؟ /انتقاداتی که حاتمی کیا می پذیرد/ البته آقای حاتمی کیا برخی انتقادات وارد به فیلم را قبول می کند .مثلا این انتقاد که جنس بازی‌های اپیزودی که محمد رضا فروتن در آن بازی می کند ایراد داردو منتقدان عنوان کرده بودند که «فروتن» كاملا اغراق‌شده بازی می‌كند و با آن لهجه و گریم اصلا جذابیتی ندارد و خوب نیست. حاتمی‌كیادر پاسخ به این انتقادات گفته : اینها تقصیر من است. مثل اتوبانی است كه اگر یك لحظه نپیچی به چپ، باید كل مسیر را بروی. ما تمرین را دیدیم و پسندیدیم كه آنها لری حرف بزنند...... ولی آنها اغراق‌شده بازی می‌كردند تا واقعی به‌نظر برسند و از همان‌جا هم ما نمی‌توانستیم به چپ و راست راهنما بزنیم. با این لهجه و رفتار، ما در اتوبانی افتاده بودیم كه كیف می‌كردیم چه سرعت خوبی داریم و چه سریع حركت می‌كنیم. سر میز مونتاژ متوجه شدم چه اتفاقی افتاده. حتی اصرار كردم كه این اپیزود را دوبله كنیم. آقای «فروتن» راضی شد، اما خانم «سحر جعفری ‌جوزانی» دیگر تلفن‌ها را جواب ندادند و راضی نشدند. ما این قضیه را زمان مونتاژ فهمیدیم. ولی كاری بود كه شده بود. آدرس از اول اشتباه بود. سرصحنه همه چیز خوب به نظر می‌آمد اما بعد نه. اینها چیزهایی است كه من می‌گویم گفتنش هیچ ایرادی ندارد و من هم قبول می‌كنم.. /دعوتی همراه با فاصله گذاری/ دعوت حاتمی کیا ویژگی دیگری دارد و آن هم فاصله گرفتن از برخی ویژگی های فیلمهای قبلی او بود .حاتمی کیا می گوید : من بلدم چه‌جوری نفس تماشاگر را 10 دقیقه در سینه‌اش حبس كنم. ادعای بی‌خود هم نمی‌كنم. عطف به گذشته می‌كنم. اما با تمام قوا این‌بار سعی كردم فاصله بگیرم. هرجا جریان كار به این سمت آمد، جلویش را گرفتم. چون می‌خواستم بین تماشاگر و شخصیت‌ها فاصله‌گذاری به وجود بیاید. اما در قصه آخر، كل ماجرا رمانتیك بود. با این همه باز هم خیلی چیزها را درآوردیم. سینمای ما- محمد تاجیک




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 354]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن