تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798293718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیفون 13 بهتر است یا گلکسی S23 Ultra؟


واضح آرشیو وب فارسی::


چندی است که رونمایی از گلکسی S23 Ultra می‌گذرد و بسیاری از کاربران در پی آنند تا بدانند خرید گوشی جدید سامسونگ به اندازه گوشی‌های آیفون ارزش خرید دارد یا خیر. با اینکه دو سال از تولید گوشی آیفون ۱۳ با مدل استاندارد گذشته، به دلیل ممنوعیت واردات آیفون، این گوشی همچنان در ایران مورد استقبال کاربران قرار دارد. در این مطلب قصد داریم پاسخی برای این پرسش که "آیفون ۱۳ بهتر است یا گلکسی اس 23 اولترا؟ بیابیم.

 

مقایسه طراحی گوشی آیفون ۱۳ و اس 23 اولترا

طراحی گوشی S23 Ultra با دیگر اعضای خانواده S23 متفاوت است و به شکل مستطیلی بزرگ است که در قاب پشتی آن 4 لنز بدون فریم دیده می‌شود. این کهکشانی از قاب پشتی شیشه‌ای استفاده می‌کند و کیفیت ساخت بالاتری دارد. قاب گوشی سامسونگ در پشت و جلو با گوریلا ویکتوس 2 مراقبت می‌شود. پرچم‌دار جدید سامسونگ با لبه‌های آلومینیومی خود و طراحی زیبایی که دارد، در عمل هیچ نقصی به جا نگذاشته و ما را با یک گوشی خوش‌ دست و بی‌عیب و نقص مواجه می‌کند. همچنین به روی گوشی اس 23 اولترا گواهی IP68 هم دیده می‌شود که تا عمق ۱.۵ متری آب و به مدت ۳۰ دقیقه در برابر آب مقاوم است. 

آیفون ۱۳ با طراحی تقریبا قدیمی خود، یکی از زیباترین و در عین حال ساده‌ترین گوشی‌های هوشمند است و از گواهی مقاومت در برابر آب IP68 بهره می‌برد. اپل برای رنگبندی آیفون ۱۳ رنگ‌های سفید، سیاه، قرمز، آبی و صورتی را در نظر گرفته که پاسخگوی سلایق متفاوت کاربران مشکل‌پسند است. اپل برای ساخت آیفون ۱۳ از شیشه گوریلاگلس و فریم آلومینیومی استفاده کرده که در زیبایی و کیفیت کم‌نظیر است.

 

مقایسه نمایشگر گوشی iPhone 13 و گلکسی S23 Ultra 



سامسونگ در زمینه صفحه نمایش همیشه جزو برترین برندهای جهان بوده و با خرید گوشی S23 Ultra نیز از بهترین صفحه نمایش موجود در بازار برخوردار خواهید شد. این کهکشانی دارای پنلی Dynamic AMOLED 2X با اندازه ۶.8 اینچی است و مانند نسل قبلی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی آداپتیو پشتیبانی می‌کند. روشنایی این نمایشگر طبق ادعای شرکت سامسونگ می‌تواند تا ۱7۵۰ نیت افزایش پیدا کند که این اتفاق در مقایسه با نسل قبلی پیشرفت جذابی به حساب می‌آید.

گوشی iPhone 13 از یک نمایشگر ۶.۱ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED بهره می‌برد که رزولوشن ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲، نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ و تراکم پیکسلی ۴۶۰ پیکسل در اینچ را ارائه می‌دهد. اپل برای گوشی آیفون ۱۳ خود، ویژگی‌های درخشانی نظیر دالبی ویژن، HDR10، طیف وسیع رنگ و پوشش اولئوفوبیک شیشه‌ای در نظر گرفته است. برای نمایشگر آیفون ۱۳ حداقل روشنایی ۸۰۰ نیت و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت لحاظ شده که از نرخ رفرش استاندارد ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

 

مقایسه عملکرد گوشی آیفون ۱۳ و گلکسی اس ۲۳ اولترا

سامسونگ در قلب پردازنده گوشی گلکسی S23 Ultra دو نوع تراشه اسنپدراگون ۸ نسل 2 یا اگزینوس ۲3۰۰ قرار داده که بسته به منطقه جغرافیایی کاربر، به دست او خواهد رسید. به احتمال قوی در ایران شاهد نسخه اگزینوس ۲3۰۰ خواهیم بود. هر دو پردازنده عملکرد پردازشی فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهند و در بنچ مارک در رتبه‌های بالای 3 قرار دارند. 

از طرفی یکی از کلیدی‌ترین مشخصات خرید گوشی آیفون ۱۳ استفاده از تراشه جدید و قدرتمند Apple A15 Bionic است که آن را تبدیل به یکی از سریع‌ترین گوشی‌های بازار می‌کند. این تراشه یک پردازنده‌ی مرکزی ۶ هسته‌ای دارد و در کنار آن از پردازنده گرافیکی Apple GPU بهره می‌برد. برنامه‌های بنچمارک برای بررسی امتیاز و مقایسه آیفون ۱۳ انجام شد و همانطور که انتظار می‌رفت، به نظر می‌رسد پردازنده Apple A15 Bionic، کیلومترها جلوتر از رقبا قرار دارد و حرف اول را در دنیای موبایل می‌زند.

 

مقایسه دوربین iPhone 13 و گلکسیS23 Ultra 



دوربین اصلی گلکسی S23 Ultra سنسوری 200 مگاپیکسلی دارد که در جهان حتی در دنیای اپل نیز بی‌همتا است. به گفته سامسونگ دوربین 200 مگاپیکسلی S23 اولترا در روز و شب می‌تواند تصاویر بسیار باکیفیتی را به ثبت برساند. دو دوربین تله فوتو ساده و پریسکوپی در این گوشی به کار رفته است که هر دو وضوح 10 مگاپیکسلی دارند. لنز پریسکوپی برای عکاسی ماکرو تعبیه شده و زوم 10 برابری دارد اما تله فتو معمولی زوم اپتیکال ۳ برابری را ارائه می‌دهد. دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی نیز همراه دوربین اصلی قرار گرفته که از قابلیتDual Pixel PDAF و  Super Steady videoپشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی گلکسی S23 Ultra هم دارای سنسوری 12 مگاپیکسلی است.

دوربین‌های پشتی آیفون ۱۳ از یک سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک سنسور اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه بهره می‌برد. بعلاوه، دوربین سلفی نیز یک دوربین دوگانه متشکل از یک سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک سنسور بایومتریک سنجش عمق SL 3D دارد. دوربین اصلی iPhone 13 یک سنسور sensor-shift OIS دارد که باعث افزایش پایداری تصاویر شده و کیفیت آنها را نیز بهبود می‌دهد.

دوربین اصلی گوشی آیفون ۱۳ در شرایط نور کم تصاویر بسیار خوبی ثبت می‌کند و همچنین از pixel PDAF نیز برخوردارست طراحی دوربین ایفون۱۳ به شکلیست که سنسورها جذب نور بیشتری خواهند داشت که حاصل آن عکس‌هایی با نویز کم و وضوح بالا خواهد بود که با توجه به قیمت آیفون ۱۳ انتظار این عملکرد خوب نیز از آن می‌رود. از نکات منفی آیفون ۱۳ این است که دوربین تله فوتو ندارد و شما نمی‌توانید با آن عکس‌هایی با زوم اپتیکال بگیرید، همین‌طور لنز عکاسی در حالت ماکرو نیز در این گوشی آیفون وجود ندارد.

 

مقایسه باتری آیفون ۱۳ و گلکسیS23 Ultra 

حجم باتری گلکسی S23 Ultra سامسونگ 5000 میلی آمپر ساعت است. این گوشی سامسونگ بر خلاف گلکسی S23 از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند که البته درون جعبه وجود ندارد و باید جداگانه آن را خریداری کنید. طبق ادعای سامسونگ شارژ 45 واتی قادر است در مدت 30 دقیقه 65 درصد از حجم باتری را شارژ کند که اتفاق بسیار خوشایندی است. ناگفته نماند که این کهکشانی از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

آیفون ۱۳ از یک باتری بزرگ‌تر از نسل قبلی خود بهره می‌برد که به گفته کمپانی اپل، iPhone 13 با استفاده از این باتری می‌توان تا ۸۹ ساعت بطور مداوم  با آن کار کرد، ۷۵ ساعت موزیک پخش کرد و تا حدود ۱۵ ساعت برای مولتی‌مدیا از آن استفاده کرد. این موضوع به دلیل داشتن باتری بزرگتر و بکارگیری تراشه A15 است. گوشی iPhone 13 از قابلیت فست شارژ ۲۳ واتی پشتیبانی می‌کند که به کمک این فست شارژ می‌توان گوشیرا در مدت زمان کمتر از یک ساعت به طور کامل شارژ کرد. 

 

مقایسه ارزش خرید گوشی آیفون ۱۳ و گلکسی S23 Ultra 



گوشی آیفون ۱۳ نسبت به نسل گذشته بهبودهای زیادی داشته که ارزش خرید بالایی هم دارد. iPhone 13 اپل با قیمت 40 میلیون تومانی خود، ارزان‌ترین نسخه از گوشی‌های آیفون سری ۱۳ است، اما با این حال به راحتی می‌تواند تمامی نیازهای شما را برطرف کند و چندین سال مانند روزهای اول پاسخگوی آنها باشد. از طرفی گلکسی S23 Ultra در ایران با قیمت 47 میلیون تومان در دسترس خواهد بود و با آیفون 13 به غیر از پشتیبانی از قلم S، دوربین ماکرو و اندازه بزرگتر تفاوت زیادی ندارد و تنها علاقه و نیاز شما می‌تواند برای خرید یکی از این دو گوشی تصمیم گیرنده باشد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن