تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814437128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مطالعه جدید: میوه، راز کاهش افسردگی در سالمندان


واضح آرشیو وب فارسی::

میوه بیشتر، افسردگی کمتر

همه ما شنیده‌ایم که خوردن میوه برای سلامتی مفید است، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خوردن میوه ممکن است حتی از آنچه فکر می‌کردیم مهم‌تر باشد. این مطالعه نشان داده است که افرادی که در سنین میانسالی میوه بیشتری می‌خورند، احتمال کمتری دارد که در سال‌های بعد دچار افسردگی شوند.



چگونه این مطالعه انجام شد؟

محققان به مدت تقریباً ۲۰ سال، ۱۳ هزار نفر را زیر نظر داشتند. آن‌ها در ابتدا از این افراد پرسیدند که چقدر میوه می‌خورند و چند سال بعد، سلامت روانی آن‌ها را بررسی کردند. نتیجه این بود که افرادی که روزانه سه وعده یا بیشتر میوه می‌خوردند، احتمال کمتری دچار افسردگی، بی‌خوابی، و مشکل در تمرکز می‌شدند.

چرا میوه برای سلامت روان مفید است؟

دانشمندان معتقدند که مواد مغذی موجود در میوه‌ها، مانند آنتی‌اکسیدان‌ها، به محافظت از مغز کمک می‌کنند و از بروز افسردگی جلوگیری می‌کنند.

چه میوه‌هایی بهتر هستند؟

این مطالعه نشان داد که تقریباً همه میوه‌ها مفید هستند، از جمله سیب، پرتقال، موز، و توت فرنگی. حتی میوه‌هایی که قند بالایی دارند هم می‌توانند مفید باشند، اما افراد دیابتی بهتر است میوه‌هایی با قند کمتر را انتخاب کنند.

نتیجه گیری

این مطالعه نشان می‌دهد که خوردن میوه به طور منظم، به خصوص در سنین میانسالی، می‌تواند به بهبود سلامت روان و جلوگیری از افسردگی کمک کند. بنابراین، بهتر است میوه را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم در نظر بگیریم.

خوردن سبزیجات نیز برای سلامتی مفید است، اما این مطالعه نشان داد که ارتباط مستقیمی بین خوردن سبزیجات و کاهش افسردگی وجود ندارد.
بهتر است میوه‌های تازه را مصرف کنیم، اما میوه‌های خشک و آب میوه طبیعی نیز مفید هستند.

میوه یک غذای فوق‌العاده برای سلامتی جسمی و روانی است. پس بهتر است هر روز چندین وعده میوه بخوریم تا از فواید آن بهره‌مند شویم.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن