تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814293343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لیست کارهای ضروری که باید قبل از طراحی سایت انجام بدهید


واضح آرشیو وب فارسی::

به طور‌ معمول هنگامی که از طراحی سایت صحبت می‌شود، اغلب افراد فوراً به یاد اهمیت سئو و‌ بهینه سازی می‌افتند در حالی که سئو برای وقتی است که سایت طراحی و ساخته شده و ‌حالا می‌خواهد شروع بکار کند! بگذارید اینطور‌ بگوییم قبل از اینکه به سئو‌ سایت و ‌بهینه سازی آن برای موتور جستجو و تولید محتوا برسیم، یک سری نکات است که شدیداً توصیه می‌کنیم آن‌ها را مورد توجه قرار دهید؛ یعنی هدف خود از طراحی سایت را مشخص کنید و مخاطبان هدفتان‌ را بشناسید و بفهمید که چه نوع وبسایتی برای آن‌ها جذاب‌تر و مناسب‌تر است!

مزایای داشتن سایت

وب سایت‌ها به عنوان دروازه‌ ارتباطی شما با مشتریان و کاربران از اهمیت بالایی برخوردار هستند و به عنوان ویترین شما عمل می‌کنند. در حقیقت، بسیاری از کاربران و مشتریان، تنها با مراجعه به سایت شما، نیازهایشان را برطرف می‌کنند. البته مشاهده می شود که، بسیاری از کسب و کارهای بزرگ، هنوز هم سایت مناسبی ندارند و در واقع از حضور در فضای مجازی دوری می کنند.


خدمات طراحی سایت

از سوی دیگر، بسیاری از کسب و کارها از وب سایت خود به عنوان ابزاری برای سودآوری بیشتر استفاده می‌کنند؛ بنابراین، طراحی سایت حرفه ای، یکی از شروط ضروری برای هر کسب و کار است که باید به آن توجه کنید. البته، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه‌های بیشتری داشته باشید اما در آینده این هزینه‌ها به شما بازخورد بسیار بیشتری خواهند داد. از مزیت های داشتن سایت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جذب مشتریان جدید: داشتن سایت حرفه‌ای باعث می‌شود که مشتریان جدید به راحتی شما را پیدا کنند و در صورتی که ساختار سایت شما مناسب باشد، به عنوان کاربر دائمی، به سایت شما مراجعه خواهند کرد.
  • معرفی دقیق محصولات و خدمات: با استفاده از وبسایت، می‌توانید اطلاعات محصولات و خدمات خود را به صورت دقیق و با کیفیت بالا به مشتریان خود، نشان دهید.
  • انعکاس نظرات مشتریان درباره شما: با انتشار بهترین نظرات و توصیفات از خدمات شما، می‌توانید محبوبیت و موفقیت خود را افزایش دهید.
  • ترغیب مشتریان به تماس با شما: قرار دادن اطلاعات تماس شما در وبسایت، باعث می‌شود که مشتریان به راحتی با شما تماس بگیرند و از خدمات شما بهره‌مند شوند.

به طور کلی، ساخت وب سایت حرفه ای به عنوان دروازه‌ ارتباطی و ویترین کسب و کار شما، می‌تواند در بالا بردن سطح فروش و درآمدتان کمک کند.

۴ اقدام مهم قبل از طراحی سایت

اگرچه در پروسه طراحی سایت نکات زیادی وجود دارد که توجه به آن‌ها بسیار حائز اهمیت است و باعث می‌شود وبسایتی جذاب و کارآمد داشته باشید و به اهداف خود دست پیدا کنید، اما برخی از این نکات کلیدی‌تر و مهم‌تر از سایرین است که در ۴ مورد زیر خلاصه می‌شود:

  1. تعیین اهداف
  2. شناسایی مخاطبان هدف
  3. تعیین نوع سایت
  4. تعیین بودجه مالی

در‌ ادامه هر‌ یک ‌از این نکات مهم را به طور کامل توضیح می‌دهیم تا درک کاملی از سفارش طراحی سایت داشته باشید.


اهداف طراحی سایت

1.  اهداف خود از طراحی سایت را تعیین کنید

تعیین و ‌مشخص کردن اهداف اولین نکته‌ای است که دانستن آن قبل از طراحی سایت جزو واجبات محسوب می‌شود. یعنی از زمانی که تصمیم می‌گیرید یک وبسایت می‌خواهید دقیقاً مشخص کنید که قرار است از این سایت چه چیزی عایدتان شود؟  قصد فروش محصول و ارائه خدمات را دارید یا این که می‌خواهید اطلاعاتی را در اختیار کاربران بگذارید و غیره.

در واقع وقتی اهداف خود را بدانید این فرصت را دارید که برای دستیابی به این هدف‌ها به درستی برنامه‌ریزی و در نهایت اقدام کنید.

2. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

دومین نکته‌ای که قبل از طراحی سایت باید تکلیفش را مشخص کنید این است که چه کسانی قرار است از وبسایت شما بازدید کنند؟ این افراد دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند؟ هرچه درک بهتر و بیشتری از مخاطبان هدف خود داشته باشید دستتان برای تولید محتوا بازتر است و می‌توانید محتوای سایت را طوری تولید و منتشر کنید که برای کاربر جذاب باشد و نیازهای او را به خوبی برطرف کند.

3. نوع سایت مورد نیاز خود را انتخاب کنید

با توجه به این که دنیای طراحی سایت بسیار متنوع و ‌رنگارنگ است در نتیجه سومین نکته‌ای که قبل از طراحی سایت باید حواستان به آن باشد؛ انتخاب نوع سایتی است که می‌خواهید! در این پروسه آنچه اهمیت دارد این است که سایت خود را به نحوی انتخاب کنید که  برای نیازهایتان کاملاً مناسب باشد. پیرو همین موضوع اجازه دهید خدمتتان بگوییم که برخی از رایج‌ترین انواع سایت  شامل موارد زیر است:

  • سایت فروشگاهی: این وبسایت‌ها در دسته سایت‌های تجاری قرار می‌گیرند و هدف از طراحی آن‌ها تبلیغ و فروش محصولات یا حتی خدمات ارائه شده توسط یک کسب و کار است. البته وقتی صحبت از معرفی خدمات می‌شود معمولاً آنچه با آن سروکار داریم، یک‌ سایت شرکتی است. یک سایت فروشگاهی به کاربران این فرصت را می‌دهد که کالا یا خدمات موردنظر خود را به صورت آنلاین خریداری کنند در نتیجه می‌توان گفت این وبسایت‌ها عملکردی مشابه با فروشگاه‌های فیزیکی دارند؛ با این تفاوت که یک سایت فروشگاهی در فضای مجازی و در بستر اینترنت فعالیت می‌کند و مخاطبان نمی‌توانند حضوری و شخصاً محصولات و خدمات این فروشگاه را بررسی کنند.
  • سایت خبری: همانطور که از نام این وبسایت مشخص است برای انتشار اخبار و اطلاعات طراحی می‌شود.
  • وبسایت آموزشی: چنین سایتی را برای آموزش و ‌به طور کلی ارائه منابع آموزشی راه می‌اندازند.
  • سایت شخصی: هدف از طراحی وبسایت شخصی به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد یک فرد یا گروه است.
  • سایت دولتی: به وب سایتی گفته می‌شود که برای ارائه اطلاعات و‌ خدمات دولتی طراحی شده است.
  • وب سایت غیرانتفاعی: این سایت‌ها برای حمایت از یک هدف یا موضوعی خاص طراحی و‌ ساخته می‌شوند.

حالا که با رایج‌ترین انواع طراحی سایت آشنا شدید به راحتی می‌توانید سفارش طراحی وب سایتی را بدهید که کاملاً متناسب با اهداف و مخاطبانتان باشد.


نیاز به طراحی سایت

4. بودجه مالی خود را تعیین کنید

نه فقط در طراحی سایت بلکه برای انجام هر کار دیگری اگر حساب و کتاب درستی نداشته باشید و با برنامه جلو ‌نروید بدون شک حسابی ضرر خواهید کرد! از طرف دیگر، باید بدانید که هزینه طراحی سایت و توسعه آن بسته به آیتم‌های مختلفی از جمله پیچیدگی وب سایت، امکانات و ویژگی‌های موردنظر شما می‌تواند متفاوت و متغیر باشد.

به عنوان مثال هزینه طراحی سایت اختصاصی به مراتب گران‌تر از قیمت طراحی سایت وردپرس است؛ بنابراین اگر به دنبال استفاده از خدمات طراحی سایت ارزان هستید، شک نکنید که وبسایت‌های وردپرسی برایتان گزینه مناسبی خواهد بود. به همین دلیل قبل از اینکه تیم طراحی کار ‌خودش را شروع کند حتماً بودجه مالی خود را در کمال واقع بینی تعیین کنید و مطمئن شوید که از پس پرداخت قیمت طراحی سایت بر می‌آیید و ‌این هزینه برای شما مناسب و منطقی است.

سخن آخر

هدف اصلی از طراحی سایت بر اساس نوع وبسایت می‌تواند متفاوت باشد؛ مثلاً طراحی سایت فروشگاهی با هدف درآمدزایی و فروش محصولات انجام می‌شود در حالی که یک وبسایت شخصی اطلاعاتی را درباره فرد مشخصی ارائه می‌دهد. هدف از طراحی و ‌ساخت سایت هرچه که باشد نیاز است نوع وبسایت به درستی و با آگاهی کامل نسبت به مخاطبان هدف انجام شود؛ بنابراین همان‌قدری که مسائل مالی و قیمت طراحی سایت  برایتان اهمیت دارد، توجه به موارد گفته شده هم مهم است.

سوالات متداول

مدت زمان طراحی سایت چقدر است؟

اینکه چقدر طول می‌کشد یک وبسایت طراحی شود کاملاً به میزان پیچیدگی آن سایت، ‌قابلیت‌ها و امکاناتش بستگی دارد. بگذارید اینطور ‌بگوییم ساخت یک سایت ساده در عرض چند روز یا نهایتاً چند هفته تمام می‌شود در حالی که پروسه طراحی سایت پیچیده‌تر می‌تواند حتی ماه‌ها طول بکشد.

چه نوع وب سایتی برای من مناسب است؟

البته که برای پاسخ به این سوال باید ببینید هدف شما از طراحی سایت چیست و مخاطب هدفتان چه کسانی هستند؟! سپس براحتی متوجه خواهید شد که سایت فروشگاهی برای شما مناسب‌تر است یا سایت شرکتی شاید هم سایت خبری و‌غیره.

قیمت طراحی سایت چقدر است؟

به طور کلی هزینه طراحی سایت بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود که اصلی‌ترینش ساده یا پیچیده بودن است. هرچه یک وبسایت ساده‌تر باشد طبیعتاً هزینه طراحی آن هم کم‌تر خواهد بود.

بهترین شرکت سفارش طراحی سایت کدام است؟

در انتخاب شرکت طراحی سایت یا به طور کلی کسی که طراحی سایتتان را عهده‌دار شود حتماً مطمئن شوید که وبسایت‌هایی مشابه آنچه می‌خواهید در نمونه کارهای آن‌ها وجود داشته باشد. علاوه بر این حواستان باشد که شرکت یا تیم طراحی را طوری انتخاب کنید که به خوبی بتوانید با آن‌ها ارتباط بگیرید و درک روشنی از نیازها و اهداف تان داشته باشند.

 

برگرفته از: https://adib-it.com/






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن