تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808204178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت استفاده از دستکش کار در صنایع مختلف[m1]


واضح آرشیو وب فارسی::

m2] 



مقدمه

از سال ها پیش تاکنون انسان برای برطرف ساختن نیازهای خود مجبور به انجام کارهای شاقه بوده است. این کارها شامل فعالیت هایی برای بقا و تأمین نیازهای اساسی زندگی از جمله کشاورزی، شکار، ساخت و ساز، و دیگر فعالیت‌های جسمی و ذهنی سخت بوده است. با پیشرفت فناوری و توسعه جوامع، برخی از این کارها آسان‌تر شده اند، اما هنوز هم بسیاری از افراد در جهان ناگزیر به انجام کارهای سخت و فیزیکی هستند.[m3]  به عنوان مثال، کشاورزان، معدنچی‌ها، کارگران ساختمانی، و کارگران صنعتی همچنان با چالش‌ها و کارهای سخت مواجه هستند. هر چند با پیدایش ماشین آلات مدرن کارگران این حوزه ها نیز به نسبت گذشته دارای سهولت های متعددی شده اند، اما خطرات فیزیکی همچنان در کمین آنها می باشند. عدم استفاده از دستکش کارگری می تواند صدمات جبران ناپذیری را برای کارگران به وجود بیاورد و برای او پشیمانی ابدی را در پی داشته باشد. بسیاری از کارفرمایان، با خرید عمده دستکش صنعتی، ایمنی را برای کارگران، و آسودگی خاطر را برای خود به ارمغان می آورند.

 

ضرورت استفاده از دستکش کارگری

به طور کلی استفاده از دستکش کار می تواند سلامت دستان کارگران و کاربران عمومی این محصول را تضمین نماید. در واقع دستکش های کارگری مانعی فیزیکی بین دست ها و خطرات احتمالی در محل کار ایجاد می کنند. آنها در برابر بریدگی، ساییدگی، سوراخ شدن، سوختگی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و سایر خطراتی که می توانند باعث آسیب به دست ها شوند، محافظت کنند. مراکز عمده پخش دستکش کارگری، انواع مختلفی از این محصول را به عرضه می رسانند که هر کدام از این تنوع ها استفاده و کاربرد خاصی دارد.

از سوی دیگر استفاده از دستکش کار برای برخی از مشاغل یک امر اجباری است به طوری که عدم استفاده از آن، نقض قانون شمرده شده و کارفرمایان شامل جریمه می شوند. این قانون در راستای پیروی از مقررات و استانداردهای ایمنی هستند که نیاز به استفاده از تجهیزات حفاظت فردی(PPE) از جمله دستکش کار دارند. رعایت این مقررات برای اطمینان از محیط کار ایمن و اجتناب از مجازات یا مسائل قانونی مهم است. کارفرمایان موظف به تهیه دستکش های مناسب و اطمینان از استفاده صحیح کارگران از آن هستند.

یکی از ضروری ترین موارد استفاده از دستکش کارگری در مواجه با مواد خطرناک است. در صنایعی که کارگران با مواد خطرناکی مانند مواد شیمیایی، حلال‌ها یا مواد سمی کار می‌کنند، دستکش به عنوان مانعی برای جلوگیری از تماس مستقیم با این مواد عمل می‌کند. انواع مختلف دستکش برای مقاومت در برابر مواد شیمیایی خاص و محافظت در برابر جذب یا تحریک پوست طراحی شده اند. لزوم و ضرورت استفاده از دستکش کار در این حوزه به دلایل زیر است:

  • محافظت فیزیکی: در صنایع شیمیایی کارگران با مواد خطرناک و سمی سروکار دارند. دستکش‌های ایمنی مناسب می‌توانند از تماس مستقیم دست با مواد خطرناک جلوگیری کرده و ایمنی کارکنان را افزایش دهند.
  • محافظت از پوست: مواد شیمیایی می‌توانند به پوست آسیب بزنند و عوارض پوستی و حساسیت‌های شدید ایجاد کنند. دستکش‌های مناسب می‌توانند پوست دست‌ها را از تماس با مواد شیمیایی محافظت کنند.
  • کنترل آلودگی: در صنایع مختلف، آلودگی های گرد و خاک، براده های آهن و چوب یا مواد شیمیایی در محیط وجود دارد. استفاده از دستکش ایمنی می‌تواند کمک کند تا میزان آلودگی دست ها کاهش یابد.
  • اجتناب از انتقال عفونت: پس از تماس با مواد مختلف در صنایع، دست‌ها ممکن است به عنوان وسیله‌ای برای منتقل کردن این مواد و آلودگی ها به سایر سطوح یا محیط ها عمل کنند. استفاده از دستکش‌ها می‌تواند از این نوع انتقالات جلوگیری کرده و ایجاد تغییرات شیمیایی غیرمطلوب را کاهش دهد.
  • افزایش بهره‌وری: کارکنانی که از دستکش ایمنی مناسب استفاده می‌کنند، معمولاً بهره‌وری بیشتری دارند چرا که از اعتماد به نفس بیشتری برخوردارند و با خیال راحت و بدون نگرانی از آسیب رسیدن به دست، فعالیت خود را ادامه می دهند.

با توجه به این دلایل، استفاده از دستکش کار در صنایع و کارخانجات مختلف ضروری و اجتناب‌ناپذیر است تا ایمنی کارکنان و کنترل مواد در محیط کار تضمین شود.

 



 

کیفیت دستکش کار در صنایع مختلف

همانطور که قبلا هم اشاره شد تنوع محصول دستکش کارگری بسیار بالاست. شما با نگاهی هرچند گذرا به کاتالوگ دستکش کار که توسط تولیدکنندگان و عرضه کنندگان این محصولات ارائه می شود می توانید به تنوع بالای آن پی ببرید.

ذهنیت رایج در بین عامه مردم این است که کیفیت محصولات مختلف را می توان از قیمت آن فهمید، در صورتی که این فرضیه تا حد زیادی اشتباه است. دستکش کار به عنوان یک محصول حیاتی در حوزه ایمنی از این قاعده مستثنی نیست. از همین رو قیمت دستکش کار به تنهایی نمی‌تواند تنها عامل تعیین کیفیت آن باشد. برخی عوامل دیگر نیز بر کیفیت دستکش‌های کار تأثیر دارند. این عوامل عبارتند از :

  1. جنس مواد: نوع موادی که در ساخت دستکش ایمنی استفاده می‌شود می‌تواند به شدت تأثیرگذار باشد. مثلاً دستکش‌های ساخته شده از لاتکس، وینیل، نیتریل، نایلون، یا چرم ممکن است کیفیت و مقاومت متفاوتی داشته باشند.
  2. طراحی و ساختار: در بحث کیفیت محصول دستکش کار ساختار دستکش نیز تأثیر دارد. برخی دستکش‌ها به خوبی به دست فیت نمی شوند یا دارای دوخت­های ضعیفی هستند که ممکن است سبب پارگی و خرابی زودرس آنها شود.
  3. نحوه بکارگیری دستکش: نوع کاری که شما با دستکش انجام می‌دهید نیز نقش مهمی در انتخاب دستکش دارد. برای هر کاری نیاز به نوع مشخصی از دستکش است. به عنوان مثال، دستکش ضد برش مناسب برای فعالیت هایی است که در آن احتمال کار با لوازم تیز و برنده وجود دارد، اما دستکش‌های نیتریل مقاوم در برابر مواد شیمیایی، حلال ها و اسیدها هستند.
  4. استانداردها و گواهی‌نامه‌ها: دستکش‌هایی که با استانداردها و مقررات مربوط به ایمنی و بهداشت کار تطابق دارند، معمولاً کیفیت بالاتری دارند.

بنابراین در هنگام انتخاب دستکش کار، به جنس مواد، ساختار، کاربرد و استانداردهای مرتبط نیز توجه کنید تا بهترین محصول برای نیاز خود را انتخاب کنید.

 

شرکت ایران سکو، تولید کننده دستکش کارگری

شرکت ایران سکو، تولید کننده انواع دستکش های کارگری است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. متخصصان حوزه ایمنی این شرکت همواره در تلاشند تا با تولید محصول با کیفیت، ایمنی را به بالاترین حد خود برسانند و با معرفی این محصولات در بازارهای مختلف جای خود را در بازارهای داخلی و بین المللی پیدا نمایند. این دستکش‌ها معمولاً برای مصارف متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند و ممکن است در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گیرند. این دستکش‌ها معمولاً از مواد متنوعی تهیه می‌شوند که از چرم، لاتکس، وینیل، نیتریل و مواد دیگر ساخته می‌شوند. شما می توانید محصولات متعدد این شرکت را در کاتالوگ محصولات ایران سکو مشاهده نمایید و با ارتباط با کارشناسان فروش شرکت، خرید عمده دستکش کار با قیمتی بسیار مقرون به صرفه را تجربه نمایید.

دستکش‌های ایمنی برای محافظت دست‌ها در مقابل خطرات مختلف مانند مواد شیمیایی، گرما یا سرما، خراشیدگی، برش، یا سایر خطرات فیزیکی و شیمیایی طراحی شده‌اند. این دستکش‌ها برای کارهای صنعتی، ساختمانی، کشاورزی، آزمایشگاهی و مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 [m1]عنوان اصلی رپورتاژ

 [m2]تصویر شاخص

 [m3]پاراگراف لید






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن