تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799169000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه زمانی باید نوجوان را نزد روانشناس ببریم؟


واضح آرشیو وب فارسی::

نوجوانی، یکی از دوره‌های سنی بسیار حساس است که باید به آن توجه شود. ممکن است افرادی که در این دوره سنی قرار دارند، درگیر برخی از مسائل شوند و آینده آن‌ها نیز تحت تأثیر قرار گیرد. بسیاری از نوجوانان، به دلیل عدم مدیریت فشار روانی، در این دوره به دام اعتیاد می‌افتند و همین امر می‌تواند مشکلات غیرقابل جبرانی را ایجاد کند. از طرف دیگر، با توجه به این موضوع که نوجوانی، دوره‌ای است که می‌تواند به داشتن آینده‌ای بهتر در بزرگ‌سالی کمک کند، نوجوانان می‌توانند با کمک یک روانشناس خبره، مسیر خود را پیدا کنند. به همین دلیل، مراجعه به یک روانشناس نوجوان در تهران، گزینه مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند فرزند نوجوانشان، از شرایط خوبی در آینده برخوردار باشد.



سرکشی بیش‌ازحد

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود والدین به دنبال روانشناس نوجوان در تهران باشند، سرکشی بیش‌ازحد نوجوانان است. گاهی، نوجوانان به حرف‌های والدین خود توجهی ندارند و دائماً با حاضرجوابی، کارهایی را انجام می‌دهند که از انجام آن‌ها منع شده‌اند. برخی از والدین، برای کنترل نوجوان خود به روش‌هایی مانند، کتک زدن متوسل می‌شوند و همین امر باعث می‌شود که حس سرکشی در نوجوانان، بیشتر شود. بهره‌مندی از یک روانشناس نوجوان، می‌تواند به والدین کمک کند که این دوران را به خوبی پشت سر بگذارند. گروه روانشناسی و روانپزشکی ویان، در این مسیر همراه والدین خواهد بود.

گرایش به مصرف مواد مخدر

یکی دیگر از مواردی که والدین باید مراجعه به روانشناس نوجوان در تهران را مدنظر قرار دهند، گرایش به مواد مخدر است. ممکن است نوجوانان در این سن، به مصرف سیگار متمایل شوند و سپس، مصرف مواد مخدر دیگری مانند، شیشه و هروئین را آغاز کنند. بی‌شک، این شرایط یکی از حادترین شرایطی است که والدین باید سریعاً برای کنترل آن، اقدام کنند و از یک روانشناس نوجوان کمک بگیرند.

بهتر است بدانید که موارد مختلفی وجود دارند که نوجوانان را به دام اعتیاد می‌کشانند. قرارگیری در دایره دوستان نامناسب، اعتمادبه‌نفس پایین یا افسردگی، ازجمله مواردی هستند که می‌توانند این مشکل را به وجود بیاورند. روانشناسان گروه روانشناسی و روانپزشکی ویان، با تخصص بالایی که در این زمینه دارند، می‌توانند به شما کمک کنند که دلیل اصلی گرایش نوجوان خود به مواد مخدر را پیدا کنید و سپس، برای رفع آن اقدام نمایید. این مسئله، به‌طور مستقیم بر آینده نوجوانان تأثیرگذار است و باید مدنظر قرار گیرد.

انزوای اجتماعی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند آسیب‌های بسیار زیادی را به آینده نوجوانان وارد کند، انزوای اجتماعی است. امروزه بسیاری از نوجوانان، تمایلی ندارند که در گروه‌های اجتماعی حضورداشته باشند و بیشتر تمایل به گوشه‌نشینی دارند. با توجه به این موضوع که تعامل با دیگران باعث سلامت روان می‌شود، نوجوانانی که به این کار تمایل ندارند، در معرض آسیب هستند. یک روانشناس نوجوان در تهران می‌تواند با شخصی که از این مشکل رنج می‌برد، ارتباط برقرار کند و برای رفع آن اقدام کند.



معمولاً نوجوانانی که از مشکل انزوای اجتماعی رنج می‌برند، در آینده به مشکلات زیادی دچار می‌شوند. این افراد دیرتر از هم‌سن‌های خود، مشغول به‌کار می‌شوند و معمولاً در شغل و محیط‌های اجتماعی، به موفقیت نمی‌رسند. همچنین، بسیاری از نوجوانان مبتلا به انزوای اجتماعی، دست به خودکشی می‌زنند و همین امر می‌تواند منجر به مرگ یا آسیب‌های شدید روحی شود. به همین دلیل، والدین هرگز نباید نسبت به انزوای اجتماعی نوجوانان خود، بی‌تفاوت باشند.

تجاوز، مسئله‌ای است که نوجوانان را به انزوا می‌کشاند. در بسیاری از موارد، حجب و حیا، ترس از تنبیه شدن و موارد دیگر، باعث می‌شود که آن‌ها به والدینشان اطلاع ندهند که چه اتفاق بدی برایشان رخ‌داده است. بر اساس آمار موجود، بسیاری از افرادی که در بزرگ‌سالی دست به قتل‌ و جنایت می‌زنند، در کودکی مورد تجاوز قرارگرفته‌اند. به همین دلیل، روانشناس نوجوان در تهران می‌تواند به والدین کمک کند که نوجوان خود را از بسیاری از موانع و مشکلاتی که در آینده بر سر راهش وجود خواهد داشت، برهانند.

پرخاشگری

بسیاری از نوجوانان، از مشکل پرخاشگری رنج می‌برند. پرخاشگری می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. معمولاً در سنین نوجوانی به دلیل برهم خوردن تعادل هورمون‌ها، برخی از رفتارهای هیجانی و پرخاشگرانه دیده می‌شود. اما گاهی برخی از نوجوانان، از حد نرمال پا را فراتر می‌گذارند و همین پرخاشگری باعث می‌شود که شرایط نامطلوبی برای والدین به وجود بیاید. کاهش عزت‌نفس، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باعث می‌شود نوجوانان رفتارهای پرخاشگرانه از خود نشان دهند. همچنین، گاهی اعتیاد به مواد مخدر، عدم توانایی در برقراری رابطه سالم با والدین یا عدم وجود محیط امن در خانه، باعث می‌شود که نوجوانان پرخاشگر شوند. در این شرایط، یک روانشناس نوجوان در تهران می‌تواند به والدین کمک کند تا دلیل اصلی پرخاشگری را پیدا کنند و سپس، برای درمان آن اقدام نمایند.

خودآزاری

بسیاری از نوجوانان، به سمت کنش‌های آزاردهنده کشیده می‌شوند. این کنش‌ها می‌تواند به‌صورت تیغ کشیدن بر قسمت‌های مختلف بدن یا آزار خودشان باشد. خودآزاری نشان می‌دهد که نوجوان، از مشکل حادی رنج می‌برد. به‌عنوان‌مثال، نوجوانانی که پدر یا مادر خود را از دست می‌دهند، می‌توانند در معرض ابتلا به خودآزاری قرار گیرند. گاهی نیز نوجوانان به دنبال جلب محبت و توجه والدین خود هستند و از روش خودآزاری برای این منظور استفاده می‌کنند. به‌طورکلی، باید بدانید که درمان سریع خودآزاری توسط روانشناس نوجوان در تهران، اهمیت زیادی دارد و می‌تواند به رفع تعارضات نوجوان و قرارگیری در مسیر درست، کمک کند.



آیا والدین با یکدیگر تعارض دارند؟

یکی از مواردی که والدین باید در زمان مراجعه به روانشناس نوجوان در تهران، به آن توجه داشته باشند، این موضوع است که آیا والدین با یکدیگر تعارض دارند؟! بسیاری از والدین، دائماً با یکدیگر دعوا دارند و نوجوانان، شاهد این دعواها هستند. همین امر باعث می‌شود که امنیت محیط خانه از بین برود و درنتیجه، نوجوانان برای رفع این مشکل، به رفتار و کنش‌های خاصی روی می‌آورند. جدایی پدر و مادر در سنین نوجوانی نیز، یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند به‌شدت برای نوجوانان آزاردهنده باشد.

درنتیجه، والدین باید به شرایط خانه و روابط خود توجه داشته باشند. والدینی که به فکر سلامتی روان نوجوانان خود هستند، در صورت بروز دعواهای متعدد در محیط خانه، باید سریعاً به سراغ یک روانشناس نوجوان در تهران بروند؛ زیرا محیط ناامن خانه، باعث می‌شود که دوران حساس نوجوانی دچار تعارضات زیادی شود و همین امر می‌تواند آینده نوجوانان را برای همیشه نابود کند. هرچقدر والدین زودتر به این مسئله اهمیت بدهند، به همان اندازه مشکل نوجوان آن‌ها نیز، سریع‌تر رفع می‌شود و این مسئله می‌تواند به سود والدین و نوجوانان باشد.

چگونه بهترین روانشناس نوجوان در تهران را پیدا کنیم؟

در این مطلب، سعی کردیم اطلاعات کاملی را در مورد تعارضاتی در اختیار شما قرار دهیم که سبب می‌شود نوجوانان از حضور یک روانشناس نوجوان، استفاده کنند. مواردی نظیر، سرکشی، انزوای اجتماعی، پرخاشگری و تمایل به مصرف مواد مخدر، ازجمله مواردی هستند که والدین باید در برابر آن‌ها، حساس باشند و به یک روانشناس خوب مراجعه کنند. اگر به دنبال مرکز معتبری برای بهره‌مندی از حضور روانشناسان متخصص و باتجربه هستید، می‌توانید به گروه روانشناسی و روانپزشکی ویان مراجعه کنید. این مرکز، سالیان زیادی است که در این زمینه فعال است و می‌تواند به افراد کمک کند تا تمامی مشکلات را به روشی منطقی، حل کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 502]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن