تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814438672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زخم‌های حساس را لحیم‌کاری کنید!


واضح آرشیو وب فارسی::

تازگیاً خمیر لحیم‌کاری هوشمند برای درمان زخم‌ها به وجود آمده است. این خمیر، که با نام iSolder یا ایزولدر شناخته می‌شود، روی زخم‌های حساس قرار می‌گیرد و سپس با استفاده از تابش لیزر یا پرتو مادون قرمز، زخم را پوشش می‌دهد. این نانوکامپوزیت با موفقیت در درمان زخم‌های مختلف استفاده شده و جایگزینی هوشمندانه برای بخیه‌های معمولی ارائه می‌دهد.



روش لحیم‌کاری لیزری توسط مؤسسه تحقیقاتی EMPA و ETH زوریخ ارائه شده است و بهبود زخم‌ها را تسریع کرده و مشکلات مرتبط با نشت بخیه را کاهش می‌دهد. در این روش، از خمیر هوشمندی استفاده می‌شود که با استفاده از تابش لیزر به زخم پوشانده می‌شود. این خمیر از مواد حاوی نانوذرات فلزی و سرامیکی تشکیل شده و دمای لحیم‌کاری لیزری به دقت با استفاده از نانودماسنج کنترل می‌شود. این روش موثر در جلوگیری از اختلالات در فرآیند بهبود زخم است.

این خمیر هوشمند لحیم‌کاری با استفاده از لیزر و نانوذرات فلزی و سرامیکی ساخته شده است. دمای لحیم‌کاری لیزری به دقت با استفاده از نانودماسنج تنظیم می‌شود.

این خمیر هوشمند لحیم‌کاری با استفاده از تابش لیزر، نانوذرات نیترید تیتانیوم را به گرما تبدیل می‌کند. در عین حال، ذرات بیسموت و وانادیم که به صورت خاص ساخته شده‌اند، در خمیر به عنوان دماسنج نانو فلورسنت کوچک عمل می‌کنند. این ترکیب به این امکان می‌دهد که فرآیند لحیم‌کاری لیزری به دقت و با کارآمدی تنظیم شود.

این تیم همکاری خود را با جراحان از دانشگاه زوریخ، کلینیک کلیولند در آمریکا و دانشگاه چارلز در جمهوری چک آغاز کرد و عملکرد کلی این کامپوزیت را مورد ارزیابی قرار داد.

آن‌ها موفق به ایجاد پیوندهای سریع، پایدار و زیست‌سازگار در زخم‌ها بر روی نمونه‌های مختلف شدند. همچنین، نقاط پیچیده از بافت مانند مجرای ادرار، لوله فالوپ و روده را به طور مؤثر پوشش دادند.

به گفته ستاد نانو، در مراحل بعدی، این تیم موفق به جایگزینی منبع نور لیزر با نور مادون قرمز خفیف‌تر (IR) شدند و این روش لحیم‌کاری را به کاربرد عملی در بیمارستان‌ها نزدیکتر کردند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 303]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن