تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814435006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

"باقری: آمریکایی‌ها دنیا را از دریچه خودشان مینگرند و رفتار مقاومت در منطقه، ثبات‌ساز است"


واضح آرشیو وب فارسی::

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: "جریان مقاومت، عامل ثبات و امنیت در منطقه است و نقش ثبات‌ساز آن در منطقه ردپای نادیده‌گرفتنی دارد. آمریکا با اقدامات اخیر در وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص پایان دادن به جنگ در غزه، نشان داده که ضروری است که ساختار فعلی جهان، از جمله شورای امنیت سازمان ملل، تغییراتی را تجربه کند. در این باره ایران نیز ایده‌ها و دیدگاه‌های خود را دارد."



"علی باقری" افزود: "سازوکار کنونی شورای امنیت سازمان ملل در مواجهه با مسائلی مانند جنگ در غزه نتوانسته به‌طور موثر عمل کند، زیرا آمریکایی‌ها تمایل دارند تمام دنیا را از زاویه منافع خودشان ببینند و این چارچوب نمی‌تواند منافع و حقوق دیگر بازیگران جهانی را به‌خوبی تضمین کند."

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران افزود: "آمریکایی‌ها در گذشته با استفاده از ابزارهای نظامی و فشارهای اقتصادی نظام مدعی یک جهان یکجانبه‌ای را به دیگر نقاط جهان تحمیل می‌کردند. اما امروز در شرایطی که آنها خود اذعان می‌کنند که نظام یکجانبه‌گرایی در حال افول است و بازیگران مختلف در صحنه جهانی نقش‌آفرینی دارند، آنها دیگر ناتوان شده‌اند که نظمی برآمده از منافع خود را به جامعه جهانی تحمیل کنند."

"باقری" تاکید کرد: "تداوم جنایات صهیونیست‌ها و حمایت آمریکایی‌ها از آنها نشان‌دهنده یکی از شکست‌های آمریکا در تحمیل نظم مورد نظر خود به جامعه جهانی است. همچنین ناکامی شورای امنیت در اتخاذ تصمیم مؤثر و محکم که به نفع صلح و امنیت جهانی باشد (با توقف جنگ غزه به‌طور محوری) نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در تحمیل نظم مورد نظر خود ناکام مانده‌اند."

معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: "ما معتقدیم که نظامی که ادعا می‌کند چندجانبه‌گرا است می‌تواند یک جایگزین مناسب و منطقی برای نظام تحمیلی آمریکا باشد. این نظام قادر خواهد بود تا منافع مستقل ملت‌ها را تضمین کند و به‌علاوه به پایداری و صلح جهانی کمک کند."

وی با تاکید بر اینکه ادامه وضعیت کنونی توسط آمریکایی‌ها به هیچ وجه نمی‌تواند اهداف آنها را محقق کند، اظهار کرد که مردم دنیا و فلسطین نشان داده‌اند که حاضر نیستند از حقوق خود بگذرند و نظم تحمیلی آمریکایی‌ها را قبول کنند. او بیان کرد که این موقف مردم به قیمت از دست دادن جان و خانواده‌شان به‌طور جدی در مقابل رویکرد خودخواهانه و خودبرتربیانه آمریکا ایستاده است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد: نیروهای مقاومت، جریان‌های بالغ و کاملی هستند که به عنوان بازیگران مستقل در سطح منطقه‌ای و ملی عمل می‌کنند. او افزود: این واقعیت توسط مقاومت در سال‌های گذشته به اثبات رسیده است.

درباره عملکرد نیروهای مقاومت، به‌ویژه انصارالله یمن، در تحولات اخیر در اراضی اشغالی و حمایت از مردم فلسطین، اظهار کرد: جریان مقاومت رکن غیرقابل انکاری است که ثبات و امنیت را در منطقه به وجود می‌آورد و رفتار ثبات‌ساز آنها در منطقه برای هیچ کس پوشیده نیست. پس از حمله اخیر صهیونیست‌ها به غزه، عملکرد مقاومت به‌ویژه رویکرد و کارکرد انصارالله در تحولات آن روشن و آشکار شده است.

وی تاکید کرد: هر چارچوبی که در آینده منطقه بخواهد تصویر شود، قطعاً مقاومت یکی از رکن‌های اصلی و اساسی این چارچوب خواهد بود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن