تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808210141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت گذشته به ساخت مسکن اهمیتی نمی‌داد و قیمت‌گذاری‌ها به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شد.


واضح آرشیو وب فارسی::

سید محمود فاطمی‌عقد، استاد دانشگاه خوارزمی، در گفت‌وگو با ایسنا توضیح داد که در گذشته، دولت با طرح‌های مانند مسکن مهر به ساخت مسکن توجه کافی نداشت. بر اساس آمارهای اعلام‌شده، تعداد مجوزهای صادر شده برای ساخت مسکن در سال‌های گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است. این کاهش در تعداد مجوزها باعث ایجاد چالش‌ها و بحران در قیمت متر مربع آپارتمان‌ها با قیمت 100 میلیون تومانی در مناطق مختلف تهران شده است. علت این افزایش قیمت مسکن ناشی از کاهش فعالیت‌های ساخت‌وساز در سال‌های اخیر است.



سید محمود فاطمی‌عقد، استاد دانشگاه خوارزمی، اظهار کرد که با کاهش عرضه و افزایش تقاضا، قیمت مسکن در تهران رشد چشمگیری داشته است. او بیان کرد که عواملی مانند نرخ ارز و نرخ تورم نیز بر قیمت نهایی مسکن تأثیرگذار هستند. همچنین، فاطمی‌عقدا به تفاوت شکاف قیمتی در مناطق شمال و جنوب تهران اشاره کرد و گفت که طرح‌های توسعه شهری در نقاط جنوبی هنوز به شکل کامل اجرا نشده‌اند و قیمت مسکن در این مناطق کمتر است نسبت به مناطق شمالی. او با اشاره به ساخت مسکن در مناطق شمالی، از استفاده از مصالح و تجهیزات وارداتی و لوکس خبر داد و گفت که این مواد اولیه باعث افزایش مقاومت ساختمان نسبت به خانه‌های جنوبی می‌شود و برخی از موارد حتی مجهزتر از خانه‌های گران‌قیمت در اروپا ساخته می‌شوند.

فاطمی‌عقد توضیح داد که قیمت‌گذاری مسکن در مناطق شمالی به دلیل سلیقه‌ای بودن استفاده از مصالح و تجهیزات، واسطه‌گری و سودجویی بدون قاعده در برخی موارد صورت می‌گیرد. در این مناطق، واحدهای مسکونی با قیمت‌های متنوع از ۱۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان به فروش می‌رسند.

استاد دانشگاه خوارزمی بیان کرد که طبقاتی شدن پایتخت تأثیری بر وضعیت فرهنگی و اجتماعی مردم خواهد داشت. او به خانه‌های فوق‌العاده لاکچری در مناطق شمالی اشاره کرد و گفت که این خانه‌ها می‌توانند تأثیر منفی بر سبک زندگی مردم در مناطق دیگر شهر داشته باشند و باعث افزایش اختلاف طبقاتی و کاهش رضایت عمومی مردم می‌شوند.

استاد خوارزمی درباره قانون مالیات بر خانه‌های لاکچری صحبت کرد و گفت که این قانون تأثیری قابل ملاحظه‌ای بر بازار مسکن نداشته است؛ زیرا عدم اجرا و نارسایی نرخ مالیاتی منجر به ادامه ساخت و معاملات خانه‌های لاکچری شده است.

وی در پایان اظهار کرد که برای حل مشکلات طبقاتی و کاهش اختلاف طبقات، باید به راهکارهای دیگری نظیر ساخت مسکن با کیفیت و لوکس توجه کنیم. اما مهمترین نکته در این مسئله، منبع تأمین مالی برای معاملات خانه‌های لاکچری است. تا زمانی که مسائل مرتبط با سرمایه‌های بادآورده به‌طور جدی مورد توجه و بررسی قرار نگیرند، این سرمایه‌ها به بخش‌های مختلفی وارد خواهند شد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 565]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن